Η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτών (ACCC) δήλωσε ότι απαιτούνται μέτρα για την αντιμετώπιση της κυριαρχίας των εφαρμογών της Apple και της Google.
«Η Apple και η Google δεν εκτελούν μόνο τις αγορές εφαρμογών, αλλά ανταγωνίζονται και αυτές με τις δικές τους εφαρμογές», δήλωσε ο πρόεδρος Rod Sims.
Η ACCC πρότεινε να δοθεί στους χρήστες και στους προγραμματιστές περισσότερος έλεγχος στις αγορές.
Αυτή δε, είναι η πιο πρόσφατη κίνηση της Αυστραλίας για τον έλεγχο της εξουσίας των τεχνολογικών κολοσσών στην αγορά.
Η παγκόσμια κυριαρχία του App Store της Apple και του Play Store της Google έχει επικριθεί από τους κατασκευαστές εφαρμογών για υποχρεωτικές πληρωμές κατανομής εσόδων.
«Η ACCC ασχολείται επίσης με τους περιορισμούς, που επιβάλλονται από την Apple και την Google, πράγμα που σημαίνει ότι οι προγραμματιστές δεν έχουν άλλη επιλογή, παρά να χρησιμοποιούν τα συστήματα πληρωμών της Apple και της Google για οποιεσδήποτε αγορές εντός εφαρμογής», πρόσθεσε ο Sims.
Η επιτροπή συνέστησε να επιτρέπεται στους χρήστες να αφαιρούν και να αντικαθιστούν τις προεγκατεστημένες εφαρμογές της Apple και της Google από τα τηλέφωνά τους.
Οι προγραμματιστές εφαρμογών θα πρέπει να έχουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι εφαρμογές τους μπορούν να εντοπιστούν, ενώ οι δύο τεχνολογικοί κολοσσοί θα πρέπει να εμποδίζουν τη χρήση δεδομένων, που συλλέγονται από τα app stores τους για την προώθηση των δικών τους εφαρμογών», δήλωσε η ACCC.
Ωστόσο, αυτή δεν είναι η μόνη κίνηση της Αυστραλίας, η οποία εξετάζει την κυριαρχία στην αγορά των app stores της Google και της Apple.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, και οι δύο κολοσσοί κατηγορήθηκαν από άλλες εταιρείες, ότι περιορίζουν την πρόσβαση σε προγραμματιστές εφαρμογών και χρεώνουν προμήθειες έως και 30% για πληρωμένες λήψεις.
Η κίνηση αυτή έρχεται μερικούς μήνες μετά την ψήφιση νόμου στην Αυστραλία με σκοπό να κάνει τη Google και το Facebook να πληρώνουν για περιεχόμενο ειδήσεων στις πλατφόρμες τους.
Η κίνηση προσέλκυσε παγκόσμια προσοχή, καθώς εφημερίδες και άλλοι εκδότες σε πολλές χώρες έχουν διαμαρτυρηθεί από καιρό για την πρακτική αυτή.
Τελικά, Google και Facebook προσφέρθηκαν να συνάψουν συμφωνίες με εκδότες και πάροχους ειδησεογραφικού περιεχομένου, μετά την έγκριση του νέου νόμου στην χώρα.
Με πληροφορίες του BBC