Κάθε χρόνο εκδίδονται δεκάδες χιλιάδες βιβλία. Οι βιβλιοπώλες καλούνται καθημερινά να αντιμετωπίσουν το δίλημμα του ποια βιβλία πρέπει να βάλουν στα ράφια τους και ποια όχι.
Ο ιδιοκτήτης ενός μικρού βιβλιοπωλείου στο Τόκιο αποφάσισε να επιλύσει το συγκεκριμένο πρόβλημα με έναν μάλλον ανορθόδοξο τρόπο. Αποφάσισε να πουλάει μόνο ένα βιβλίο τη φορά.
Το μικροσκοπικό βιβλιοπωλείο «Μorioka Shoten» που άνοιξε τον περασμένο Μάιο, βρίσκεται στο ισόγειο ενός κτιρίου στη συνοικία Ginza, ανάμεσα σε πολυτελή μαγαζιά και εστιατόρια. Ιδιοκτήτης του είναι ένας έμπειρος βιβλιοπώλης, ο Yoshiyuki Morioka.
Στις προθήκες και τα τραπέζια του μαγαζιού υπάρχουν μόνο τα αντίτυπα ενός και μοναδικού βιβλίου, το οποίο εναλλάσσεται κάθε εβδομάδα. Ποιος είναι ο λόγος όμως που ώθησε τον Μorioka στο να κάνει κάτι τόσο ριζοσπαστικό;
Ο ίδιος μιλώντας στη Guardian, εξηγεί: «Πριν ανοίξω αυτό το βιβλιοπωλείο στη Ginza, είχα ένα άλλο στο Kayabacho για δέκα χρόνια. Εκεί είχα περίπου 200 βιβλία σαν stock και οργάνωνα πολλές εκδηλώσεις για καινούργια βιβλία κάθε χρόνο. Κατά τη διάρκεια αυτών των events, πολλοί άνθρωποι επισκέπτονταν το βιβλιοπωλείο για να αγοράσουν ένα και μόνο βιβλίο. Μετά από ένα διάστημα, άρχισα να πιστεύω πως θα μπορούσα στην πραγματικότητα να ανοίξω και 'γω ένα βιβλιοπωλείο που θα πουλάει ένα τίτλο τη φορά».
«Αυτό το κατάστημα που πουλάει ένα μόνο βιβλίο θα μπορούσε να περιγραφεί και ως ένα βιβλιοπωλείο που διοργανώνει εκθέσεις με αφορμή ένα βιβλίο. Για παράδειγμα, όταν πουλάς ένα βιβλίο που μιλάει για λουλούδια, μπορείς στο κατάστημα να εκθέτεις ένα από τα λουλούδια για τα οποία μιλάει. Επίσης, ζητώ από τους εκδότες και τους συγγραφείς να παραμένουν στο κατάστημα για όσο περισσότερο χρόνο μπορούν. Σε μια προσπάθεια να μετατρέψω ένα αντικείμενο με δύο διαστάσεις όπως το βιβλίο, σε μία τρισδιάστατη εμπειρία που θα κάνει τους αναγνώστες να νιώθουν ότι βρίσκονται μέσα στο ίδιο το βιβλίο», λέει ο Morioka.
«Το concept του βιβλιοπωλείου μοιάζει να έχει κερδίσει τη συμπάθεια πολλών ανθρώπων, αφού έχω πολλούς καλεσμένους από όλο τον κόσμο» ισχυρίζεται ο γιαπωνέζος βιβλιοπώλη που από τον Μάιο μέχρι σήμερα έχει πουλήσει συνολικά 2.100 βιβλία.
Και καταλήγει: «Αυτή τη στιγμή η αγορά του βιβλίου φαίνεται να περνά σε δεύτερη μοίρα λόγω των ebooks και των υπηρεσιών που προσφέρονται μέσω των social media. Το βιβλίο είναι ένα φυσικό αντικείμενο που ασκεί ιδιαίτερη έλξη και θα παραμείνει έτσι πάντα, αφού πολλοί θα συνεχίσουν να το χρησιμοποιούν σαν εργαλείο επικοινωνίας».