Ο οίκος Balenciaga και η μπουτίκ Printemps του Παρισιού αναγκάστηκαν να απολογηθούν δημοσίως μετά τις κατηγορίες για διακρίσεις απέναντι σε Κινέζους πελάτες, κάτι που προκάλεσε σάλο στην Κίνα και πυροδότησε κάλεσμα για μποϊκοτάζ στα social media της χώρας.
Το βίντεο που προκάλεσε τις αντιδράσεις δημοσίευσε κάποιος χρήστης του Weibo, αναφέροντας πως ο καυγάς ξέσπασε για τα παπούτσια Triple S του οίκου Balenciaga, για τα οποία υπάρχει ουρά αναμονής.
Ξένα μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν πως μια γυναίκα από την Κίνα τσακώθηκε με μια ομάδα πέντε Γάλλων και Αλβανών αντρών που παρέκαμψαν την ουρά και την ίδια, που περίμενε τη σειρά της. Όταν εκείνη αντιστάθηκε, ένας από αυτούς την έσπρωξε οπότε ο γιος της έσπευσε να την υπερασπιστεί και μπλέχτηκε επίσης στον καυγά.
Σύμφωνα δε με κάποια δημοσιεύματα, οι άντρες κατάφεραν τελικά να αγοράσουν τα παπούτσια, ενώ οι υπάλληλοι του καταστήματος φέρονται να ζήτησαν στους υπόλοιπους Κινέζους πελάτες που ήταν εκεί, να φύγουν.
Ο διάσημος οίκος μόδας και το γαλλικό κατάστημα εξέδωσαν τις σχετικές ανακοινώσεις με τις απολογίες τους στα μανδαρινικά σε πλατφόρμες όπως το Weibo, το κινεζικό Twitter, όπου ενδεικτικά το hashtag #BoycottBalenciagaDiscriminatesChinese μετρά ήδη 23 εκατ. views έχοντας γίνει trending topic.
«Τα παπούτσια Balenciaga είναι όμορφα, αλλά τέτοιο επεισόδιο σου ανοίγει τα μάτια. Μποϊκοτάρετε την Balenciaga, που κάνει διακρίσεις απέναντι στους Κινέζους», έγραψε κάποιος χρήστης του Weibo, με άλλους να σχολιάζουν μετά το περιστατικό «πείτε αντίο στην κινεζική αγορά».
Shame on you Balenciaga. CHINESE are not buying this. This is not a thing for you? We will see. #ShameOnYouBalenciaga #BoycottBalenciaga pic.twitter.com/eJWwbvjyOB
— Kerri Xu (@CallMeKerr) 25 Απριλίου 2018
Στην ανακοίνωσή του ο οίκος Balenciaga ζήτησε συγγνώμη για το περιστατικό και σημείωσε πως οι άντρες ασφαλείας του καταστήματος αμέσως αποκατέστησαν την τάξη. «Η Balenciaga ζητά ειλικρινά συγγνώμη στους πελάτες που ήταν παρόντες και επαναβεβαιώνει την δέσμευσή της να σέβεται το ίδιο όλους τους πελάτες της», ανέφερε στο Weibo.
— Balenciaga (@BALENCIAGA) 26 Απριλίου 2018
Από την πλευρά του το Printemps σημείωσε πως σχεδιάζει πρόσθετη εκπαίδευση για να διασφαλίσει πως το προσωπικό να χειρίζεται τέτοιες καταστάσεις με τον καλύτερο τρόπο. «Θα θέλαμε να εκφράσουμε την ειλικρινή μας συγγνώμη στους Κινέζους πελάτες που ενεπλάκησαν σε αυτόν τον καυγά αλλά και σε όσους αναστατώθηκαν με οποιονδήποτε τρόπο», σημείωσε το γνωστό κατάστημα.
Το Παρίσι είναι αγαπημένος ευρωπαϊκός προορισμός των Κινέζων ταξιδιωτών, που συνιστούν υπολογίσιμη αγοραστική δύναμη για τα γαλλικά luxury brands. Οι μεγάλες ουρές πελατών από Κίνα και άλλες χώρες είναι μια πολύ συνηθισμένη εικόνα στα καταστήματα του Παρισιού.
Το βίντεο που προκάλεσε αντιδράσεις: