Δεν είναι ότι μόνο στην Ελλάδα το ζήτημα της σωστής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης δημιουργεί τριβές στον κοινωνικό ιστό. Ακόμη και στην προηγμένη τεχνολογικά Κίνα η πρώτη απόπειρα να εισαχθεί το μάθημα μέσω ενός πανεπιστημιακής προέλευσης βιβλίου έχει θορυβήσει τους γονείς.
Ο λόγος για βιβλίο -για την ακρίβεια για σειρά βιβλίων που έχει επιμεληθεί το Πανεπιστήμιο του Πεκίνου- που προοριζόταν για το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των μικρών μαθητών, ήδη από το Δημοτικό και συγκεκριμένα από τη Β' Δημοτικού. Με λόγια απλά και με εικονογράφηση ήπια μεν, ρεαλιστική δε τα βιβλία επιχειρούσαν να κάνουν κατανοητό το πλέγμα των σεξουαλικών σχέσεων μεταξύ ενηλίκων, τις συνέπειες, αλλά και τις μορφές σεξουαλικότητας που αναπτύσσονται μεταξύ ετεροφυλόφιλων και ομοφυλόφιλων ατόμων.
Χωρίς ωραιοποιήσεις, αλλά και μακριά από ωμότητες, ο στόχος της πανεπιστημιακής ομάδας που είχε επιμεληθεί τη σειρά εκπαιδευτικών βιβλίων, είχε στόχο, κάθε ηλικία να κατανοεί επακριβώς τι συμβαίνει και χωρίς να αποκλείονται ή να υπονοούνται όσα συμβαίνουν στη σύγχρονη πραγματικότητα και στο πεδίο της σεξουαλικής ζωής. Βέβαια, το Πανεπιστήμιο υπολόγισε χωρίς τον ξενοδόχο: το γεγονός, δηλαδή, ότι η Κίνα -και ο πληθυσμός της- είναι μία μάλλον σεμνότυφη χώρα, όπου ακόμη και οι διαφημίσεις που αφορούν προϊόντα γυναικείας υγιεινής προωθούνται με αφελή, ελαφρώς χαριτωμένο, ωστόσο παραπλανητικό τρόπο για να μη θιγεί το κοινό αίσθημα.
Κάπως έτσι, τα βιβλία -12 στο σύνολο τους- αποσύρθηκαν από αρκετά σχολεία της Κίνας και ενώ αρχικά κάποιοι θορυβημένοι γονείς είχαν προλάβει να "επικοινωνήσουν" μερικές από τις εικονογραφήσεις τους στο Weibo (σ.σ.: μέσο κοινωνικής δικτύωσης παρόμοιο με το Twitter, προκειμένου να εκφράσουν την αγανάκτησή τους για το μάθημα που μελετούσαν τα παιδιά τους εκείνη την ώρα στο σπίτι). Βέβαια, δεν ήταν μόνο οι εικονογραφήσεις των έσω γεννητικών οργάνων και των δύο φύλων με τις σχετικές επεξηγήσεις που είχαν σοκάρει τους γονείς, αλλά και το γεγονός ότι μέσω των βιβλίων η ομοφυλοφιλία, τόσο στους άντρες όσο και στις γυναίκες παρουσιαζόταν ως μία φυσιολογική κατάσταση της ενήλικης σεξουαλικής ζωής.
"Πώς περιμένετε ένα παιδί που έχει κακοποιηθεί σεξουαλικά να είναι σε θέση να εξηγήσει ποιο μέρος του σώματος του τραυματίστηκε ή παρενοχλήθηκε, αν δεν γνωρίζει καν το όνομα του οργάνου και του τμήματος του ίδιου του σώματος;", αναφέρεται μεταξύ άλλων στη σχετική ανακοίνωση του Πανεπιστημίου
Φυσικά, για μία χώρα που δια νόμου έπαψε να θεωρεί τους ομοφυλόφιλους πνευματικά άρρωστους και αφαίρεσε την ομοφυλοφιλία από τη λίστα των πνευματικών ασθενειών μόλις το 2001, όλη αυτή η αναστάτωση σχεδόν γίνεται κατανοητή. Όχι και τόσο όμως, όταν αντικρίζει κανείς τα αυξανόμενα κρούσματα AIDS και ειδικά μεταξύ νεαρών ατόμων στη χώρα και το επίπεδο άγνοιας σε ό,τι αφορά την προστασία από σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, αλλά και από ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες.
Ποια, όμως, ήταν η διατύπωση του βιβλίου της Β' Δημοτικού που προκάλεσε τις οργισμένες αντιδράσεις των γονιών και το αίτημα τους να αποσυρθεί άμεσα το επίμαχο βιβλίο: "Οι άνθρωποι στην πλειονότητα τους προσδιορίζονται και είναι ετεροφυλόφιλοι. Υπάρχουν όμως και αρκετοί που αισθάνονται έλξη για άτομα του ιδίου φύλου. Αυτό είναι ένα απολύτως φυσιολογικό φαινόμενο και δεν μπορούμε να κάνουμε διακρίσεις εναντίον αυτών των ανθρώπων"...
Από την πλευρά της ομάδας φοιτητών και πανεπιστημιακών που προχώρησαν στην έκδοση αυτής της σειράς βιβλίων, οι αντιδράσεις θεωρούνται ως καταστροφικές, καθώς όπως επισημαίνεται και βάσει ερευνών οι γονείς δεν μιλούν ούτε στα παιδιά τους για το σεξ ούτε μεταξύ τους, ενώ σε μεγάλο ποσοστό οι ενήλικες προέρχονται από οικογένειες με μηδενική σεξουαλική παιδεία.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του Πανεπιστημίου "η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών είναι κάτι το οποίο αντιμετωπίζεται εδώ και χρόνια με αδιαφορία. Πώς περιμένετε ένα παιδί που έχει κακοποιηθεί σεξουαλικά να είναι σε θέση να εξηγήσει ποιο μέρος του σώματος του τραυματίστηκε ή παρενοχλήθηκε, αν δεν γνωρίζει καν το όνομα του οργάνου και του τμήματος του ίδιου του σώματος;"...
Με στοιχεία από Qz.com