Μετά από σχεδόν μια εβδομάδα, το γιγάντιο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων, «Ever Given» απελευθερώθηκε από τη Διώρυγα του Σουέζ τη Δευτέρα, δίνοντας μια βαθιά «ανάσα» στην παγκόσμια οικονομία, που για ημέρες έβλεπε το κόστος από την πρωτοφανή αυτή περιπέτεια να μεγαλώνει.
Ένας στόλος από ρυμουλκά, χρησιμοποιώντας καλώδια και δουλεύοντας ακριβώς δίπλα στο πλοίο, εργαζόταν για μέρες προκειμένου να το αποκολλήσει.
Ωστόσο, το πλοίο Ever Green, φορτωμένο με χιλιάδες κοντέινερ, απελευθερώθηκε (και) χάρη σε μια ασυνήθιστα υψηλή παλίρροια που εμφανίζεται μόνο δύο φορές τον μήνα. «Μας βοήθησε η ισχυρή παλίρροια που είχαμε σήμερα το απόγευμα» δήλωσε την Δευτέρα στο Associated Press ο Πίτερ Μπερντόφσκι, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Boskalis που διαχειριζόταν τα δύο ρυμουλκά της επιχείρησης.
«Ουσιαστικά είχαμε τις δυνάμεις της φύσης να σπρώχνουν δυνατά μαζί μας, πιο δυνατά από ό,τι μπορούσαν τα δύο ρυμουλκά» ανέφερε.
Σύμφωνα με τους New York Times, η πλημμυρίδα ανέβασε τη στάθμη του νερού στη διώρυγα κατά περίπου 46 εκατοστά στο αποκορύφωμα του φαινομένου την Κυριακή και τη Δευτέρα.
Οι παλίρροιες οφείλονται στη βαρυτική έλξη που ασκούν στους ωκεανούς ο Ήλιος και η Σελήνη. Κάθε κύκλος παλίρροιας διαρκεί 12 ώρες και 25 λεπτά, σύμφωνα με την αμερικανική Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (NOAA). Αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται 6 ώρες και 12,5 λεπτά για το νερό να πέσει από την πλημμυρίδα στην άμπτωτη.
Η πανσέληνος ήταν την Κυριακή, όμως η παλίρροια παρέμεινε υψηλή και τη Δευτέρα, όταν τα δύο ρυμουλκά κατάφεραν να απελευθερώσουν το πλοίο των 400 μέτρων, το οποίο είχε σφηνώσει διαγώνια στο νότιο τμήμα της Διώρυγας, «φράζοντας» έναν από τους σημαντικότερους διαδρόμους των θαλάσσιων μεταφορών.