Πριν από περίπου ένα μήνα, η τρίτη σεζόν του «Emily in Paris» έκανε πρεμιέρα στο Nteflix, ενθουσιάζοντας τους απανταχού φαν της σειράς.
Η σειρά ακολουθεί τις περιπέτειες της Αμερικανίδας Έμιλι στο Παρίσι, δίνοντας, παράλληλα, στους θεατές μια γεύση από την Πόλη του Φωτός. Η πρωταγωνίστρια φορώντας τα τακούνια της περπατά στους δρόμους του Παρισιού, πίνει κρασί σε μπιστρό, ενώ δίνει το παρών σε διάφορες εκδηλώσεις.
Οι δρόμοι του Παρισιού, λοιπόν, τα αξιοθέατά του και διάφορες γωνιές του αποτελούν εδώ και τρεις σεζόν, φόντο των ιστοριών του Emily in Paris, με τους θεατές να κάνουν τον δικό τους ταξίδι έστω και μέσα από την μικρή οθόνη.
Ωστόσο, αυτή η παρουσίαση του Παρισιού φαίνεται να μην αρέσει στον οικολόγο αντιδήμαρχο της πόλης David Belliard, ο οποίος σε άρθρο του στην Liberation, κατακεραυνώνει το Emily in Paris.
Όπως αναφέρει στο άρθρο γνώμης με τίτλο «Emily in Paris στην πρωτεύουσα της άρνησης του κλίματος», η σειρά «μεταφέρει ένα στερεοτυπικό όραμα της πόλης το οποίο δεν είναι βιώσιμο ενόψει της κλιματικής αλλαγής».
«Στη διάρκεια των εορτών πολλοί από εμάς στρωθήκαμε μπροστά στο Emily in Paris, παρακολουθήσαμε με κάποια απόλαυση τις αισθηματικές περιπέτειες της νεαρής Αμερικανίδας, και εκνευριστήκαμε με τα στερεότυπα που προωθεί. Θαυμάσαμε ένα φαντασιακό Παρίσι, με πειραγμένα χρωματικά φίλτρα. Η τεράστια επιτυχία της σειράς οφείλεται εξάλλου εν πολλοίς σε αυτή την αστική καρικατούρα, όπου βλέπεις τον Πύργο του Άιφελ σε κάθε γωνία του δρόμου και όπου η γαλλική πρωτεύουσα μοιάζει σαν παγκόσμια σκηνή όμορφων ρομάντζων όλου του κόσμου. Και αυτό, σαν να ισχύει για την αιωνιότητα», αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Γιατί, κατά βάθος, αυτό που μας αποκαλύπτει η Emily μέσα από τις περιπλανήσεις της, είναι η εικόνα ενός αμετάβλητου Παρισιού, μιας Ντίσνειλαντ, που περιορίζεται στο κέντρο όπου κατοικούν μόνο οι πιο πλούσιοι άνθρωποι με ολόιδια και αναλλοίωτη αρχιτεκτονική κληρονομιά. Με λίγα λόγια, είναι ένα Instagra-μικό Παρίσι με άψογα χρώματα και ιδανικές προοπτικές», προσθέτει ο αντιδήμαρχος του Παρισιού.
«Στην αμερικανική σειρά, το Παρίσι είναι μια πόλη χωρίς πλαίσιο ή περιορισμούς. Είναι απολαυστικό από τον καναπέ, ωστόσο στην πραγματικότητα -και αντίθετα από όσα λένε ορισμένοι συντηρητικοί και θιασώτες της αστικής ακινησίας που θέλουν ένα ιδεώδες Παρίσι αλά Netflix-, αυτό το παραμύθι δεν είναι ούτε επιθυμητό, ούτε καν βιώσιμο», τονίζει.
Ο Bellard υπογραμμίζει ότι «Πρέπει να ξεφύγουμε από τη νοσταλγία μιας στερεοτυπικής πόλης και να επινοήσουμε μια νέα αισθητική συνοχή που να προσαρμόζεται σε έναν κόσμο που αλλάζει».
«Γελοίο»: Όταν οι Γάλλοι είδαν για πρώτη φορά το Emily in Paris
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το Emily in Paris δέχεται επικρίσεις για τον τρόπο παρουσίασης του Παρισιού. Όταν είχε κυκλοφορήσει η πρώτη σεζόν της σειράς του Netflix, η Ελάιν Σκολίνο των New York Times είχε αποτυπώσει την δυσφορία και τον εκνευρισμό των Γάλλων, οι οποίοι στις σκηνές δεν είδαν την καθημερινότητά τους στην Πόλη του Φωτός.
«Ridicule», γελοίο και παράλογο, αλλά και κωμικό, διασκεδαστικό, ήταν η αντίδραση των περισσότερων. Ο χαρακτηρισμός αφορούσε μια σειρά από καταστάσεις που είχαν παρουσιαστεί, όπως το γεγονός ότι η Έμιλι εμφανιζόταν σε κάθε σκηνή με διαφορετικό λουκ, που δεν θα μπορούσε να αγοράσει, αλλά ούτε ταιριάζουν στο Παρίσι, αλλά και το ότι η Σιλβί την υποτιμούσε και την προσέβαλε δημοσίως.
«Τα κλισέ είναι τόσο πολλά και τόσο συγκεντρωμένα που συσσωρεύονται σαν μια συλλογή από μικρές ιστορίες που γίνονται κωμικές στην υπερβολή τους», είχε αναφέρει ο Philippe Thureau-Dangin, ιδιοκτήτης και διευθυντής της Exils, μιας μικρής γαλλικής εταιρείας εκδόσεων βιβλίων.
Όπως και να έχει το Emily in Paris ετοιμάζεται για νέα σεζόν, δείχνοντας ότι η σειρά του Netflix αγαπιέται ιδιαίτερα.