Εντοπίστηκε το κουφάρι του επιβατικού αεροσκάφους που αγνοείτο από χθες, Κυριακή, στο Νεπάλ. Σε αυτό επέβαιναν συνολικά 22 άτομα, αλλά δεν υπάρχουν πληροφορίες για την τύχη τους.
«Ομάδα έρευνας και διάσωσης εντόπισε τον τόπο της συντριβής του αεροσκάφους» και «μοιράστηκε φωτογραφία», ενώ «άλλες ομάδες πάνε εκεί για να μάθουμε περισσότερα», ανέφερε ο εκπρόσωπος του στρατού Ναραγιάν Σιλουάλ μέσω Twitter, μεταφορτώνοντας φωτογραφία στην οποία είναι διακριτός ο αριθμός του αεροπλάνου της εταιρείας Tara Air (9Ν-ΑΕΤ), σε κομμάτι της ουράς που βρίσκεται πλάι σε άλλα διάσπαρτα συντρίμμια στην πλαγιά βουνού.
Nepal Plane Crash: Nepal Army has reached the crash site at Sanosware, Thasang-2, Mustang. First picture released by Army. Along with 15 Nepali, 4 Indians, & 2 Germans wr on board. pic.twitter.com/KHabnNP7uE
— Sidhant Sibal (@sidhant) May 30, 2022
Οι επιχειρήσεις έρευνας ξανάρχισαν σήμερα το πρωί μετά τη διακοπή κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Το δικινητήριο Twin Otter είχε απογειωθεί από την Ποχάρα (κεντροδυτικό Νεπάλ) χθες στις 09:55 (τοπική ώρα· 07:10 ώρα Ελλάδας) προτού χαθεί κάθε επικοινωνία.
Προτού βρεθεί το κουφάρι του αεροσκάφους, ο Ντεβ Ρατζ Σουμπέντι, εκπρόσωπος του αεροδρομίου στην Ποχάρα, είχε πει πως ελικόπτερα και άνδρες του στρατού ξηράς επικέντρωναν τις έρευνές τους σήμερα σε τοποθεσία όπου θεωρούσαν πιθανό να συνετρίβη.
«Οι επιχειρήσεις έρευνας ξανάρχισαν (...). Δεν έχει υπάρξει σημαντική βελτίωση των μετεωρολογικών συνθηκών. Ελικόπτερα πέταξαν στην περιοχή αλλά δεν ακόμη μπορέσει να προσγειωθούν» είπε.
Ο κ. Σουμπέντι εξήγησε πως οι ομάδες έρευνας ακολουθούσαν σήματα GPS, κινητών τηλεφώνων και δορυφόρων ως τον τόπο της συντριβής.
Σωστικά συνεργεία σάρωναν όλη μέρα χθες, ανεπιτυχώς, αυτή την ορεινή, πολύ δυσπρόσιτη περιοχή του δυτικού Νεπάλ, με τα πόδια και με ελικόπτερα.
Η Tara Air είναι θυγατρική της Yeti Airlines, ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας που εξυπηρετεί πολλές απομακρυσμένες περιοχές του Νεπάλ. Το αεροσκάφος της που κατέπεσε είχε τεθεί σε υπηρεσία τον Απρίλιο του 1979, σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο FlightRadar24.
Η πολιτική αεροπορία στο Νεπάλ έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, καθώς μεταφέρει τουρίστες, περιπατητές, αλπινιστές, καθώς και εμπορεύματα, σε απομακρυσμένες περιοχές όπου η πρόσβαση οδικώς είναι δύσκολη.
Όμως η φτωχή χώρα των Ιμαλαΐων έχει κάκιστο ιστορικό ως προς την ασφάλεια των πτήσεων, καθώς η εκπαίδευση των πιλότων και η συντήρηση των αεροπλάνων γίνονται με ανεπαρκή τρόπο.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει απαγορεύσει την είσοδο αεροσκαφών όλων των αεροπορικών εταιρειών του Νεπάλ στον εναέριο χώρο της για λόγους ασφαλείας.
Στην ασιατική χώρα βρίσκονται, εξάλλου, ορισμένα από τα πιο επικίνδυνα αεροδρόμια στον κόσμο, ανάμεσα σε χιονισμένα βουνά.
Τον Μάρτιο του 2018, αεροσκάφος της US-Bangla Airlines (Μπανγκλαντές) συνετρίβη κοντά στο αεροδρόμιο της Κατμαντού, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 51 από τους 71 επιβαίνοντες. Την επόμενη χρονιά, τρεις άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν αεροπλάνο χτύπησε δύο ελικόπτερα λόγω σφάλματος κατά την απογείωση.
Το φονικότερο αεροπορικό δυστύχημα στο Νεπάλ έγινε το 1992: Aibus A300 της Pakistan International Airlines με 167 επιβαίνοντες συνετρίβη κοντά στο αεροδρόμιο της Κατμαντού. Δεν επέζησε κανείς.
Δύο μήνες νωρίτερα, αεροσκάφος της Thai Airways συνετρίβη στην ίδια περιοχή, με αποτέλεσμα 113 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους.
Τον Μάιο, άρχισε να λειτουργεί το δεύτερο διεθνές αεροδρόμιο του Νεπάλ, στην Μπαϊραχάουα. Μέσω αυτού θα μπορούν θα μεταβαίνουν πολλοί προσκυνητές στον τόπο γέννησης του Βούδα, στο Λουμπίνι. Το έργο, κόστους 76 εκατ. δολαρίων, αναμένεται να επιτρέψει να αποσυμφορηθεί το διεθνές αεροδρόμιο της Κατμαντού.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ