Ο τεχνικός θαλάσσιων τεχνολογιών, Πέτρος Μαθιουδάκης που είχε κάνει δύο καταδύσεις με το μοιραίο υποβρύχιο Titan της OceanGate το 2019 στο πλαίσιο δοκιμών, κατακεραύνωσε όσους ασκούν κριτική για τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του σκάφους.
«Είμαι λυπημένος από όλη την παραπληροφόρηση που κυκλοφορεί και τις κατηγορίες από ειδικούς της πολυθρόνας για την έλλειψη ποιότητας της κατασκευής του Titan ή για την έλλειψη τεχνικής ικανότητας ολόκληρης της ομάδας», δήλωσε στο Semafor.
Εχθές, βρέθηκαν συντρίμμια τα οποία σύμφωνα με τις αρχές ανήκουν στο υποβρύχιο. Η αμερικανική ακτοφυλακή διευκρίνισε πως οι πέντε επιβαίνοντες πέθαναν εξαιτίας καταστροφικής ενδόρρηξης που οδήγησε στη διάλυση του υποβρυχίου.
Ο Πέτρος Μαθιουδάκης που ζει και εργάζεται στον Καναδά είπε ότι δεν υπήρξε ποτέ υπάλληλος της OceanGate, αλλά είχε προσληφθεί ως τεχνικός για ξεχωριστά πρότζεκτ της εταιρείας και είχε αναπτύξει φιλία με τον διευθύνοντα σύμβουλο Στόκτον Ρας και τον Γάλλο εξερευνητή Πολ-Ανρί Ναρτζολέτ, οι οποίοι βρίσκονταν στο Titan.
Το 2019, ο Μαθιουδάκης, σύμφωνα με τον ίδιο ολοκλήρωσε δύο καταδύσεις με το Titan μαζί με τον Ρας. Στη μία κατάδυση μάλιστα βρέθηκε σε βάθος τουλάχιστον 3.760 μέτρων.
Σχολιάζοντας τις ανησυχίες για την ασφάλεια που εκφράστηκαν από τους δύο πρώην υπαλλήλους της OceanGate το 2018, τόνισε ότι η OceanGate είχε ανταποκριθεί σε αυτές τις ανησυχίες και άλλαξε το κύτος για να αυξήσει το επίπεδο ασφάλειας.
«Το Titan είναι ένα από τα ελάχιστα οχήματα που μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες σε αυτά τα βάθη. Πολλοί ρυθμιστικοί φορείς περιμένουν να κατασκευαστεί ένα ακριβές αντίγραφο για να μελετηθεί και να δοκιμαστεί, κάτι που δεν είναι ένα εφικτό αίτημα. Αυτό δεν είναι ένα όχημα μαζικής παραγωγής, είναι μοναδικό», δήλωσε.
Όσον αφορά την κριτική για τις δυνατότητες επικοινωνίας του σκάφους ο ίδιος δήλωσε ότι «είναι πολύ δύσκολο να επικοινωνήσεις μέσω του νερού σε σύγκριση με τον αέρα».