Έναντι 2,9 εκατομμυρίων δολαρίων πωλήθηκε η πρώτη ανάρτηση του ιδρυτή του Twitter, Τζακ Ντόρσεϊ, στη δημοφιλή πλατφόρμα, σε έναν επιχειρηματία με έδρα τη Μαλαισία.
Η ανάρτηση, στην οποία ο Ντόρσεϊ γράφει «απλά ξεκινάω το twttr μου» έγινε στις 21 Μαρτίου 2006, δημοπρατήθηκε από τον ίδιο για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Ο αγοραστής, Sina Estavi, συνέκρινε την απόκτησή της με την αγορά της Μόνα Λίζα. Η ανάρτηση πωλήθηκε στον CEO της τεχνολογικής εταιρείας Bridge Oracle τη Δευτέρα ως NTF. Το NTF είναι ένα μοναδικό ψηφιακό πιστοποιητικό που δηλώνει ποιος είναι ο κάτοχος μίας φωτογραφίας, ενός βίντεο ή κάποιας άλλης μορφής επιγραμμικών οπτικοακουστικών μέσων.
Τα NTF έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή φέτος κατά της πωλήσεις ακριβών έργων ψηφιακής τέχνης. Ο Ντόρσεϊ ανέφερε πως θα μετατρέψει τα έσοδα σε bitcoin και μετά δωρίσει το ποσό Give Directly ώστε να διατεθούν στην Αφρική. «Αυτό δεν είναι απλά ένα tweet!», έγραψε ο Estavi σε ανάρτησή του στο Twitter. «Πιστεύω πως μετά από χρόνια οι άνθρωποι θα καταλάβουν την αξία αυτού του tweet, όπως με τον πίνακα της Μόνα Λίζα.»
Η ανάρτηση του Ντόρσεϊ πωλήθηκε μέσω δημοπρασίας στην ψηφιακή πλατφόρμα Valuables η οποία ανήκει στην αμερικανή Cent. Υπό τους κανονισμούς της πλατφόρμας ο Ντόρσεϊ θα λάβει το 95% των εσόδων και η πλατφόρμα το 5%. Η ανάρτηση θα παραμείνει στην πλατφόρμα παρά την πώλησή της. Μέσα σε λίγα λεπτά ψηφιακής δημοπρασίας τα προσφερόμενα ποσά ξεπέρασαν τις 88.000 δολάρια.
Ο Estavi θα λάβει ένα πιστοποιητικό, υπογεγραμμένο ψηφιακά από τον Ντόρσεϊ όπως επίσης και τα metadata της αρχικής ανάρτησης.
This is not just a tweet!
— Estavi (@sinaEstavi) March 22, 2021
I think years later people will realize the true value of this tweet, like the Mona Lisa painting https://t.co/vnA5pz3esQ
Θα πληθήνουν οι πωλήσεις αναρτήσεων
Ειδικοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προβλέπουν πως η πώληση αναρτήσεων θα διαδοθεί μέσα στα επόμενα χρόνια.
«Ζούμε σε μία εποχή που διασημότητες, μουσικοί και influencers, έχουν κάτι παραπάνω από κοινό, έχουν οπαδούς που θέλουν να κατέχουν κάτι από τους αγαπημένους τους σταρ», αναφέρει η Cathy Hackl, ιδρύτρια της Futures Intelligence Group μίας εταιρείας συμβουλευτικής σε θέματα τεχνολογίας.
«Όπως οι άνθρωποι αγοράζουν φυσικά ενθύμια, θα αγοράζουν tweets, αναρτήσεις και snaps, γιατί θέλουν να νιώθουν κοντά στον αγαπημένο τους σταρ.»
Με πληροφορίες από BBC