Στη δημοσιότητα έδωσε το Ολλανδικό Γραφείο για την Ασφάλεια (OVV) το τελικό πόρισμα για τη συντριβή του αεροπλάνου τον Ιούλιο του 2014 που στοίχισε τη ζωή και των 298 επιβαινόντων. Η πτήση 17 της Malaysia Airlines κατερρίφθη πάνω από την ανατολική Ουκρανία από έναν ρωσικής κατασκευής πύραυλο BUK.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, στην έκθεση του Ολλανδικού Γραφείου για την Ασφάλεια, το οποίο δεν ήταν αρμόδιο να απαντήσει στο ποιος ευθύνεται για την τραγωδία, δεν διευκρινίζεται ποιος εκτόξευσε τον πύραυλο.
"Μια εκρηκτική κεφαλή εξερράγη έξω από το αεροπλάνο στην αριστερή πλευρά του πιλοτηρίου. Η κεφαλή αυτή αντιστοιχεί στον τύπο της εκρηκτικής κεφαλής που φέρει το πυραυλικό σύστημα εδάφους αέρος Buk", δήλωσε ο επικεφαλής του OVV Τίμπε Γιούστρα, που παρουσίασε την έκθεση.
Η Ρωσία έχει αμφισβητήσει ότι χρησιμοποιήθηκε αυτός ο τύπος πυραύλου, πρόσθεσε.
Σε συνάντηση που είχε νωρίτερα σήμερα με οικογένειες θυμάτων, ο Γιούστρα δήλωσε πως οι επιβάτες που δεν σκοτώθηκαν από την έκρηξη του πυραύλου, θα είχαν χάσει τις αισθήσεις τους από την ξαφνική αποσυμπίεση της καμπίνας του αεροπλάνου και την έλλειψη οξυγόνου στα 33.000 πόδια.
Ο Γιούστρα ανακοίνωσε το πόρισμα της έρευνας στην στρατιωτική βάση Γκίλζε-Ρίγεν, όπου το πιλοτήριο και το τμήμα της μπίζνες κλας του Boeing 777 ανασυναρμολογήθηκαν από τα συντρίμμια που μεταφέρθηκαν από την Ουκρανία.
Το Ολλανδικό Γραφείο για την Ασφάλεια κατέληξε επίσης στο συμπέρασμα πως η Ουκρανία είχε λόγο να κλείσει τον εναέριο χώρο της πάνω από τη ζώνη των συγκρούσεων και πως οι 61 αεροπορικές εταιρείες που είχαν συνεχίσει τις υπερπτήσεις, θα έπρεπε να είχαν αναγνωρίσει τον εν δυνάμει κίνδυνο.
Το OVV συνιστά να αλλάξουν οι κανόνες της διεθνούς αεροπορίας ώστε να υποχρεωθούν οι αεροπορικές εταιρείες να έχουν περισσότερη διαφάνεια σε ό,τι αφορά την επιλογή των αεροδιαδρόμων που ακολουθούν.
σχόλια