«Η διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση εξαιτίας της πανδημίας και της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών. Κατά συνέπεια θα πρέπει να γίνουν προσαρμογές στην παραγωγή», δηλώνει ο εκπρόσωπος του κολοσσού Stellantis, στον οποίο ανήκουν πλέον Fiat, Chrysler, Peugeot και Opel.
Από την ερχόμενη εβδομάδα μπαίνει προσωρινά λουκέτο στο εργοστάσιο της Opel στη Θουριγγία λόγω έλλειψης μικροτσίπ μέχρι τουλάχιστον το τέλος του χρόνου. Η απόφαση του κολοσσού Stellantis προκαλεί έντονη ανησυχία, αλλά και αντιδράσεις των περίπου 1.300 εργαζομένων στο εργοστάσιο της Θουριγγίας.
Ο τοπικός επικεφαλής της συνδικαλιστικής οργάνωσης IG Metall Γεργκ Κέλινγκερ δηλώνει στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων ότι «πρόκειται για μια πρωτοφανή απόφαση τόσο ως προς το περιεχόμενο, όσο και ως προς τον τρόπο με τον οποίο ανακοινώθηκε».
Προβλήματα και σε VW και Ford
Οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες και εξαρτήματα προκαλούν σημαντικά προβλήματα και στην παραγωγή των αυτοκινητοβιομηχανιών Volkswagen και Ford. Αυτή την εβδομάδα η Volkswagen ανακοίνωσε διακοπές στη παραγωγή και εκ περιτροπής εργασία, ενώ μόλις χθες η Ford αποφάσισε την αναστολή της παραγωγής του μοντέλου Fiesta στο εργοστάσιό της στην Κολωνία λόγω έλλειψης ημιαγωγών, μέχρι τουλάχιστον τα τέλη Οκτωβρίου.
Ο σοσιαλδημοκράτης υπουργός Οικονομίας της Θουριγγίας Βόλφγκανγκ Τίφενζε έκανε λόγο για πικρή απόφαση και υπενθύμισε στην αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis ότι έχει δεσμευθεί για τη λειτουργία και την απασχόληση στη μονάδα παραγωγής στο Άιζεναχ. Ας σημειωθεί ότι από την επανένωση της Γερμανίας το 1990 η μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων, καθώς και το δίκτυο προμηθευτριών εταιρειών ανήκουν στους σημαντικότερους εργοδότες στο ανατολικογερμανικό αυτό κρατίδιο.
Οι ελλείψεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα διαρκέσουν
Στο ερώτημα πως θα λειτουργήσει η μονάδα παραγωγής της Opel στο Άιζεναχ από την επόμενη χρονιά ο όμιλος Stellantis δεν θέλησε να δώσει συγκεκριμένη ημερομηνία. Εκπρόσωπος του πολυεθνικού κολοσσού δήλωσε ωστόσο ότι «έχει προβλεφθεί κατ' αρχήν εκ περιτροπής εργασία, έτσι ώστε οι επιπτώσεις των αναγκαστικών προσαρμογών στους εργαζόμενους να έχουν όσο το δυνατόν λιγότερες επιπτώσεις».
Προς το παρόν τίποτα δεν δείχνει ότι τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα επιλυθούν σύντομα και ότι η παραγωγή στις αυτοκινητοβιομηχανίες στη Γερμανία θα επιστρέψει στους συνήθεις ρυθμούς.
Με πληροφορίες από Deutsche Welle