Με στόχο την ευαισθητοποίηση των επιβατών των μέσων μαζικής μεταφοράς και κυρίως αυτών του μετρό, μια μεγάλη καμπάνια τρέχει στο Παρίσι.
Πώς θα καταπολεμήσουμε τη βία στο μετρό και τις σεξιστικές επιθέσεις; Οι δράσεις που οργανώνονται έχουν τη μορφή χάπενινγκ και δημιουργούνται στα βαγόνια και τις πλατφόρμες του Παρισινού μετρό, το οποίο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία έχει αποδειχθεί ότι είναι το 11ο πιο επικίνδυνο μετρό του κόσμου και λιγότερο πιο ασφαλής πόλη σε δημόσιες συγκοινωνίες.
Το σύνθημα είναι «Δώστε μας πίσω το μετρό μας." Οι αυξανόμενες σεξιστικές επιθέσεις συνδυάζονται με την απάθεια και την αδιαφορία των επιβατών να επέμβουν.
Πριν από 20 ημέρες μια 22χρονη γυναίκα βιάστηκε στο τρένο ανάμεσα στο Παρίσι και το Melun μπροστά στα μάτια των επιβατών που δεν επενέβησαν. Λίγες μέρες αργότερα έρχεται μια νέα σεξουαλική επίθεση αυτή τη φορά στο σταθμό Ermont- Eubonne σε ένα ανήλικο άτομο ηλικίας 17 ετών.
Οι δράσεις προέρχονται από την ομάδα «Oser le Feminisme", η οποία καταγγέλλει ότι το 94% των γυναικών που έχουν υποστεί βία με βάση το φύλο και 92% ήταν μάρτυρες επιθέσεων σε άλλες γυναίκες.
Πολλές σεξουαλικές επιθέσεις συμβαίνουν κάθε εβδομάδα, χωρίς να δηλώνονται στην αστυνομία.
Σύμφωνα με τις έρευνες 3 στις 4 γυναίκες προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους στο μετρό . Οι γυναίκες που απάντησαν βαθμολόγησαν την αίσθηση της ασφάλειας σε 5,9 στα 10.
Για την καταπολέμηση του φαινομένου των σεξιστικών επιθέσεων που θεωρούνται μάστιγα και για την αντιμετώπισή τους μέσα στο 2015, εξετάζονται πολλές εναλλακτικές λύσεις. Η κυβέρνηση ζήτησε από το Ανώτατο Συμβούλιο για την ισότητα μεταξύ γυναικών και ανδρών να εξετάσει το ζήτημα της «παρενόχλησης λόγω φύλου» που υφίστανται οι γυναίκες στη δημόσια σφαίρα, και ιδίως στις δημόσιες μεταφορές, και να δημιουργήσουν για τον Απρίλιο του 2015, πλατφόρμες υποδοχής των θυμάτων, και την καλύτερη εκπαίδευση του προσωπικού των τρένων.
Επίσης η Αν- Σεσίλ Μελφέρ, εκπρόσωπος της κίνησης «Τολμήστε τον φεμινισμό» ζήτησε να λειτουργούν τα συστήματα συναγερμού και να ειδοποιείται αμέσως ο οδηγός της αμαξοστοιχίας, τονίζοντας ότι πρέπει πρώτα να σπάσει το ταμπού της έκφρασης και της ελευθερίας του λόγου και να γίνονται οι σχετικές καταγγελίες.