Δύο χρόνια μετά την απαγόρευση του λογαριασμού του Jack Sweeney στο Twitter/X, ο οποίος παρακολουθούσε το ιδιωτικό τζετ του Έλον Μασκ, η Meta προχώρησε σε παρόμοια ενέργεια, απαγορεύοντας περισσότερους από δώδεκα λογαριασμούς του δημιουργού στο Instagram και το Threads.
«Η παρακολούθηση τζετ στο Instagram και το Threads ‘Zucked’», έγραψε ο Sweeney την Τρίτη στον προσωπικό του λογαριασμό στο Threads, ο οποίος παραμένει ενεργός. Ο Sweeney δηλώνει ότι η Meta δεν του έχει εξηγήσει τον λόγο για τον οποίο οι λογαριασμοί απαγορεύτηκαν και ότι δεν μπορεί να υποβάλει αίτημα έφεσης για την αποκατάστασή τους. «Αν δεν μπορώ να υποβάλω έφεση, ποιο είναι το νόημα ύπαρξης ενός συστήματος εποπτείας; Αυτή η έλλειψη διαφάνειας καθιστά τις ενέργειες της Meta ακόμα πιο ανησυχητικές», σχολίασε.
Ο Sweeney μοιράζεται δεδομένα σχετικά με τις κινήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών που ανήκουν σε δισεκατομμυριούχους όπως ο Έλον Μασκ, ο Τζεφ Μπέζος, ο Μπιλ Γκέιτς, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, η Τέιλορ Σουίφτ και οι Καρντάσιαν, καθώς και πολιτικών όπως ο πρώην Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ και ο Κυβερνήτης της Φλόριντα Ρον ΝτεΣάντις.
Το Instagram διέγραψε τους λογαριασμούς που παρακολουθούσαν τα αεροσκάφη των ΝτεΣάντις, Κιμ Καρντάσιαν, Κάιλι Τζένερ, Γκέιτς, Μπέζος, Ζάκερμπεργκ, Τραμπ και Μασκ, ενώ οι λογαριασμοί στο Threads που παρακολουθούσαν τα τζετ των Μασκ και Τραμπ, καθώς και οι λογαριασμοί «CelebJets» στο Instagram και το Threads, που παρακολουθούσαν γενικά τις πτήσεις διασήμων, διαγράφηκαν επίσης.
Σύμφωνα με τη Meta, οι λογαριασμοί απενεργοποιήθηκαν λόγω «παραβίασης της πολιτικής ιδιωτικότητας», όπως δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο TechCrunch, επικαλούμενος κίνδυνο σωματικής βλάβης των εμπλεκόμενων ατόμων.
Ο Sweeney σημειώνει ότι δεν είναι σαφές ποια ακριβώς δημοσίευση ή λογαριασμός προκάλεσε την ξαφνική απαγόρευση, δεδομένου ότι κάποιοι από τους λογαριασμούς λειτουργούσαν για χρόνια χωρίς καμία ενέργεια από τις πλατφόρμες. Ωστόσο, οι λογαριασμοί παρακολούθησης του τζετ του Μασκ ήταν οι πρώτοι που απαγορεύτηκαν, ενώ η παρακολούθηση του Ζάκερμπεργκ δεν είχε ενεργή δημοσίευση για περίπου ένα μήνα πριν από την απαγόρευση, καθώς ο CEO της Meta αποκτά νέο αεροσκάφος.
Παρά τις προσπάθειες της Meta και του Twitter/X να περιορίσουν την παρακολούθηση τζετ σε πραγματικό χρόνο, τα δεδομένα παραμένουν διαθέσιμα σε άλλες πλατφόρμες όπως το Ground Control, αλλά και σε ιστοσελίδες και εφαρμογές που διευκολύνουν την παρακολούθηση πτήσεων μέσω ADS-B.