Τα παρατεταμένα lockdown και το καθεστώς τηλεργασίας επηρεάσαν τον τρόπο ζωής και, φυσικά, το καθημερινό ντύσιμο εκατομμυρίων ανθρώπων στον πλανήτη.
Για πολλούς η καραντίνα σήμανε και το τέλος της καθημερινής μετακίνησης από και προς το γραφείο, αφού πλέον η δουλειά μεταφέρθηκε στο σπίτι, και αμέτρητοι επαγγελματίες «γράφουν» πια τα 8ωρα τους από τον καναπέ, το υπνοδωμάτιο ή το laptop στο τραπέζι της κουζίνας.
Τα κουστούμια τους έχουν να βγουν από τις ντουλάπες από τον Μάρτιο του 2020 και, σπανιότατα ίσως, φορούν ένα πουκάμισο και μία γραβάτα για κάποια τηλεδιάσκεψη μέσω Zoom, απολαμβάνοντας την άνεση κάποιας αθλητικής φόρμας «κάτω» από το οπτικό πεδίο της κάμεράς τους. Οι New York Times εξερεύνησαν τις τάσεις της μόδας στον καιρό της πανδημίας, και το κατά πόσο επηρεάστηκαν την νόρμα του Skype και του Zoom.
Στην Ιταλία, πολλές γυναίκες που εργάστηκαν σε καθεστώς τηλεργασίας στράφηκαν στα πλεκτά. «Οι Ιταλίδες προτίμησαν το κασμίρ, παρά τα ρούχα γυμναστικής», δηλώνει ο πρόεδρος της ένωσης μικρών επιχειρήσεων, Φάμπιο Πετρέλα. Άλλες γυναίκες πάλι, συνέχισαν να ντύνονται με τα ίδια ρούχα που επέλεγαν και για το γραφείο.
Η Φραντσέσκα Ζάνι, που σκηνοθέτησε ένα ντοκιμαντέρ για τις Ιταλίδες επί καραντίνας, εξιστορεί την περίπτωση μίας γυναίκας που φορά τακούνια κατά τη διάρκεια των συσκέψεων μέσω βίντεο, παρότι κανείς δεν μπορεί να τα δει. «Η επιλογή ρούχων εργασίας έστελνε μήνυμα στα μέλη της οικογένειας ότι η μητέρα μπορεί να είναι σπίτι αλλά εργάζεται», σχολιάζει ο Πετρέλα.
Στη Γαλλία, το Zoom έφερε μια αναπάντεχη στροφή στη μόδα. «Οι κάτοικοι του Παρισίου ειδικά, νοιάζονται πολύ με την ενδυμασία τους στις συσκέψεις Zoom. Νιώθουν ότι εκπροσωπούν την κομψότητα», λέει η Ναταλί Λικά, επικεφαλής αγορών του πολυκαταστήματος Au Printemps. Η καλλιτεχνική υπεύθυνη της εταιρείας πιατικών Saint Louis, Αν Λομ, δηλώνει ότι στο σπίτι ντύνεται με τον ίδιο τρόπο που ντυνόταν και στο γραφείο: με ένα μπεζ πόντσο από κασμίρ, ένα άνετο μεταξωτό παντελόνι και τα κοσμήματά της που είχε αγορά από την Κένυα. Η συγγραφέας και πρώην αρχισυντάκτρια του περιοδικού «Elle», Σοφί Φοντανέλ παραδέχεται ότι πλέον προτιμά να κυκλοφορεί ξυπόλυτη στο σπίτι, αλλά φροντίζει πάντα να φορά ένα πολύ ωραίο φόρεμα.
Στη Ρωσία, η συρρίκνωση των εισοδημάτων της μεσαίας τάξης είχε σαν αποτέλεσμα να μειωθούν οι πωλήσεις ευρωπαϊκών, ακριβότερων ρούχων. «Οι Ρώσοι συνήθιζαν να κρύβουν τα ρωσικά ρούχα. Ωστόσο η πανδημία μάς συμφιλίωσε με πολλούς συμπατριώτες σχεδιαστές μόδας», λέει η ειδικός σε ζητήματα μάρκετινγκ Νάστια Λεμπέντεβα.
Από το πρώτο κιόλας lockdown, τα περιοδικά μόδας στην Ιαπωνία εγκαινίασαν στήλες συμβουλών μόδας για μια κομψή εμφάνιση μέσω βίντεο. Αντί να δίνεται προτεραιότητα στην άνεση, οι «ειδικοί» επιμένουν στην έξωθεν εικόνα της τάξης και της επαγγελματικής νοοτροπίας.
Στον αντίποδα, στην Ινδία πολλές εργαζόμενες γυναίκες 30 έως 40 ετών έχουν δώσει βαρύτητα στην άνεση, αντί για την κομψότητα. Τα ταγέρ αντικαταστάθηκαν από φόρμες γυμναστικής και τα παπούτσια από άνετες σαγιονάρες. Αμέτρητες Ινδές φορούν μεταξωτό πουκάμισο και φόρμα γυμναστικής, ενώ στη χώρα οι πωλήσεις ρούχων υποχώρησαν κατά 30%.
Με πληροφορίες από New York Times