Οι ινδονησιακές αρχές εντείνουν τις έρευνές τους για τον εντοπισμό της ατράκτου του επιβατικού αεροσκάφους με 189 επιβαίνοντες — θεωρούνται όλοι νεκροί — στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας, αναπτύσσοντας υποβρύχια μέσα, καθώς ελπίζουν να μπορέσουν να ανακτήσουν το συντομότερο τα λεγόμενα μαύρα κουτιά, που είναι απολύτως απαραίτητα για να εξιχνιαστεί το γιατί ένα ολοκαίνουργιο, προηγμένο αεροσκάφος έπεσε λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του.
«Ελπίζουμε ότι σήμερα το πρωί θα καταφέρουμε να βρούμε (...) την άτρακτο», ή το κύριο μέρος των συντριμμιών, εξήγησε ο Σεργιάντο Τιαχιόνο, επικεφαλής της εθνικής υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών της Ινδονησίας, μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς. Πρόσθεσε ότι ακόμα ένα υποβρύχιο ακουστικό μέσο αναπτύχθηκε στην περιοχή στην προσπάθεια για να βρεθεί το κύριο τμήμα του αεροπλάνου.
Τέσσερα πολεμικά σαρώνουν με σόναρ ήδη την περιοχή όπου βρέθηκαν συντρίμμια αυθημερόν, στα ανοικτά των ακτών της Δυτικής Ιάβας, και 15 πλοία χτενίζουν την επιφάνεια. Ένα ελικόπτερο έκανε νωρίτερα κύκλους πάνω από πέντε φουσκωτές βάρκες με 36 μέλη συνεργείων έρευνας και διάσωσης, ανάμεσά τους πολλούς δύτες έτοιμους να βουτήξουν στην πρώτη ένδειξη πως βρέθηκε κάτι.
Η χειρότερη αεροπορική τραγωδία στην Ινδονησία σημειώθηκε το 1997, όταν ένα A300 της Garuda συνετρίβη στην πόλη Μεντάν, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 234 άνθρωποι.
«Θαύμα αν βρεθούν επιζώντες»
Ο Γιούσουφ Λατίφ, εκπρόσωπος της εθνικής υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης, προεξόφλησε τη Δευτέρα ότι εάν βρεθούν επιζώντες, θα πρόκειται για αληθινό «θαύμα», με δεδομένη την κατάσταση στην οποία βρέθηκαν τα συντρίμμια και τα ανθρώπινα υπολείμματα που έχουν περισυλλεγεί.
Αν όντως επιβεβαιωθούν οι φόβοι των αρχών και δεν υπάρχει ουδείς επιζών, θα πρόκειται για το δεύτερο φονικότερο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της Ινδονησίας, μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για την αεροπορική βιομηχανία παγκοσμίως.
Η Lion Air ανέφερε ότι συγκεντρώθηκαν ανθρώπινα υπολείμματα και τοποθετήθηκαν σε συνολικά 24 σάκους για πτώματα στις έρευνες κοντά στον τόπο της συντριβής, σε ένα τμήμα της θάλασσας όπου το βάθος είναι από 30 ως 35 μέτρα, περίπου 15 χιλιόμετρα από την ακτή, στα βορειοανατολικά της Τζακάρτας. Τα ανθρώπινα υπολείμματα μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο για να αρχίσει η διαδικασία της αναγνώρισής τους. Αναμενόταν να αρχίσουν να καταφθάνουν πολλά άλλα, ανέφερε το τηλεοπτικό δίκτυο Metro, επικαλούμενο αξιωματούχους.
Το αεροσκάφος είχε τεχνικό πρόβλημα σε προηγούμενη πτήση
Το Μπόινγκ είχε αντιμετωπίσει ένα τεχνικό πρόβλημα σε προηγούμενη πτήση, που όμως αντιμετωπίστηκε «βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας», διαβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Λάιον, Έντουαρντ Σιράιτ. Πρόσθεσε ότι τα υπόλοιπα 10 Boeing 737 Max 8 της εταιρείας δεν θα καθηλωθούν στο έδαφος, διότι δεν έχουν παρουσιάσει το πρόβλημα. Δεν διευκρίνισε τη φύση του προβλήματος αυτού.
Το βρετανικό δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο BBC, που είναι ενήμερο για το περιεχόμενο του δελτίου τεχνικού ελέγχου της πτήσης Μπαλί-Τζακάρτα που είχε κάνει το Μπόινγκ την Κυριακή, μετέδωσε πως αναφέρθηκε «έλλειψη αξιοπιστίας» σε ένα όργανο μέτρησης της ταχύτητας και παρουσιάζονταν επίσης αποκλίσεις στις μετρήσεις υψομέτρου μεταξύ των οργάνων του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη.
Η κατασκευάστρια του αεροσκάφους διαβεβαίωσε ότι είναι έτοιμη να παράσχει όποια τεχνική βοήθεια χρειαστεί στην έρευνα.
Σημείωση: Το άρθρο αυτό διορθώθηκε καθώς αρχικά περιείχε βίντεο το οποίο εμφάνιζε να έχει καταγράψει πλάνα μέσα από την πτήση λίγο πριν τη μοιραία συντριβή. Το βίντεο αφαιρέθηκε καθώς δεν μπόρεσε να επιβεβαιωθεί η γνησιότητά του. Ζητάμε συγγνώμη.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
σχόλια