ΗΠΑ: Facebook, Instagram, Χ, Google και άλλοι κολοσσοί παρακολουθούν μαζικά χρήστες

ΗΠΑ: Facebook, Instagram, Χ, Google και άλλοι κολοσσοί παρακολουθούν μαζικά χρήστες Facebook Twitter
0

Μελέτη για σειρά ετών αποκάλυψε πως κολοσσοί της κοινωνικής δικτύωσης κι ευρύτερα του τομέα του διαδικτύου επιδίδονται σε «μαζική παρακολούθηση» για να κεφαλαιοποιήσουν προσωπικά δεδομένα χρηστών τους, ανακοίνωσε η ομοσπονδιακή αρχή προστασίας του ανταγωνισμού και των καταναλωτών (Federal Trade Commission, FTC).

Η μελέτη που δημοσιοποίησε ο εποπτικός φορέας - εκπονήθηκε έπειτα από αιτήματα που έγιναν πριν από τέσσερα χρόνια - αφορά εννέα εταιρείες κι αποκαλύπτει πως συγκεντρώνουν πελώριες ποσότητες δεδομένων, ενίοτε μέσω άλλων εταιρειών, που τα συγκεντρώνουν και τα πωλούν, και ενίοτε κρατούν στα αρχεία τους τις πληροφορίες επ’ αόριστον.

Η μελέτη «ρίχνει φως στον τρόπο με τον οποίο ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης και υπηρεσίες μετάδοσης βίντεο με streaming συγκεντρώνουν τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων και τα αξιοποιούν εμπορικά, εξασφαλίζοντας δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση», υπογράμμισε η πρόεδρος της FTC, η Λίνα Χαν, σε δελτίο Τύπου που συνοδεύει τη μελέτη, εκφράζοντας «έντονη ανησυχία» για το ότι πολλές από αυτές τις εταιρίες «δεν προστατεύουν τα παιδιά και τους εφήβους» που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους.

Σε αρκετές από τις εταιρείες, το οικονομικό μοντέλο βασίζεται στη στοχευμένη διαφήμιση, που πρακτικά ενθαρρύνει τη μαζική συλλογή δεδομένων χρηστών, ρίχνοντας το βάρος στην εξασφάλιση κέρδους, όχι στην προστασία της ιδιωτικής ζωής, σύμφωνα με το κείμενο. «Ενώ είναι προσοδοφόρες για τις εταιρείες, αυτές οι πρακτικές παρακολούθησης μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ιδιωτική ζωή ανθρώπων, τις ελευθερίες τους, και να τους εκθέσουν σε διάφορα κακά, από κλοπή ταυτότητας ως την παρενοχλητική παρακολούθησή τους», σύμφωνα με την κυρία Χαν.

Αντιδρώντας στη δημοσιοποίηση της μελέτης, ο επικεφαλής της αμερικανικής ένωσης διαφημιστών διαδικτύου (Interactive Advertising Bureau, IAB) εξέφρασε «απογοήτευση» για το ότι η FTC «χαρακτηρίζει συνεχώς τη βιομηχανία της ψηφιακής διαφήμισης εμπλεκόμενη σε ‘μαζική παρακολούθηση για εμπορικούς σκοπούς’». Σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Κόεν, οι χρήστες του διαδικτύου κατανοούν ότι οι στοχευμένες διαφημίσεις επιτρέπουν να επωφελούνται από υπηρεσίες που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα ήταν δωρεάν, ή φθηνές.

Ο συλλογικός φορέας τόνισε ακόμη πως υποστηρίζει «σθεναρά» εξαντλητικό νόμο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων σε εθνική κλίμακα.

Η μελέτη βασίστηκε σε αιτήματα που εστάλησαν στα τέλη του 2020 σε εταιρείες όπως οι Meta (Facebook, Instagram), YouTube (Google), Snap, Amazon (αφορούσαν το Twitch), ByteDance (TikTok), και Twitter (έχει μετονομαστεί σε X). Εκπρόσωπος της Google, ο Χοσέ Κατανέδα, τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως η εταιρεία εφαρμόζει «τις πιο αυστηρές πολιτικές σε όλο τον τομέα όσον αφορά την εμπιστευτικότητα (των δεδομένων)» και ότι «δεν πουλάμε ποτέ προσωπικά δεδομένα» ούτε «χρησιμοποιούμε ποτέ ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα για να προωθήσουμε διαφημίσεις».

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έλον Μασκ: Έφτιαξε poll για τον εαυτό του - «Μαριονέτα Σιωνιστών;» ή «Αντισημιτιστής;», τι απάντησαν όσοι ψήφισαν

Διεθνή / Έλον Μασκ: Έφτιαξε poll για τον ίδιο - «Μαριονέτα Σιωνιστών;» ή «Αντισημιτιστής;», τι απάντησαν όσοι ψήφισαν

Μετά τις αντιδράσεις με τις παρεμβάσεις του υπέρ ακροδεξιών κομμάτων και ότι «μόνο η AfD μπορεί να σώσει τη Γερμανία», ο δισεκατομμυριούχος έθεσε τέσσερις επιλογές
LIFO NEWSROOM
Λουίτζι Μαντζιόνε: Λαϊκός ήρωας στα μάτια πολλών - Δέχεται χρήματα και γράμματα μέσα από τη φυλακή

Διεθνή / Λουίτζι Μαντζιόνε: Λαϊκός ήρωας στα μάτια πολλών - Δέχεται χρήματα και γράμματα μέσα από τη φυλακή

Οι αρχές καταδικάζουν την υποστήριξη που λαμβάνει ο Μαντζιόνε, με την Επίτροπο της NYPD, Jessica Tisch, να δηλώνει: «Η γιορτή υπέρ ενός ψυχρού εγκλήματος είναι σοκαριστική και αποτρόπαιη»
LIFO NEWSROOM