Ισραήλ: Αντιδράσεις για το αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο που στρέφεται κατά των MKO

Ισραήλ: Αντιδράσεις για το αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο που στρέφεται κατά των MKO Facebook Twitter
Η υπουργός Δικαιοσύνης Αγιελέτ Σάκεντ, η οποία προέρχεται από την εβραϊκή Εστία, ένα θρησκευτικό και εθνικιστικό κόμμα, και προώθησε το νομοσχέδιο αυτό που υποστηρίζεται από μια από τις πιο δεξιές κυβερνήσεις στην ιστορία του Ισραήλ, διαβεβαίωσε ότι δεν έχει ειδικά ως στόχο καμία μη κυβερνητική οργάνωση.
0

Το ισραηλινό κοινοβούλιο ψήφισε κατ'αρχήν ένα νομοσχέδιο που έχει προκαλέσει επικρίσεις διεθνώς, επειδή θα υποχρεώνει τις μη κυβερνητικές οργανώσεις να αποκαλύπτουν τη χρηματοδότησή τους από ξένες κυβερνήσεις.

 

Το κείμενο αυτό, το οποίο υποστηρίζεται από την κυβέρνηση του πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου, θα δημιουργήσει, σύμφωνα με τους επικριτές του, ένα κλίμα κυνηγιού μαγισσών κατά των οργανώσεων που είναι αντίθετες με την επέκταση των ισραηλινών οικισμών σε κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη και αγωνίζονται για την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Η υπουργός Δικαιοσύνης Αγιελέτ Σάκεντ, η οποία προέρχεται από την εβραϊκή Εστία, ένα θρησκευτικό και εθνικιστικό κόμμα, και προώθησε το νομοσχέδιο αυτό που υποστηρίζεται από μια από τις πιο δεξιές κυβερνήσεις στην ιστορία του Ισραήλ, διαβεβαίωσε ωστόσο ότι δεν έχει ειδικά ως στόχο καμία μη κυβερνητική οργάνωση.


Ωστόσο στην πραγματικότητα φαίνεται από μακριά ότι αυτές που βρίσκονται κυρίως στο στόχαστρο είναι οι γνωστές μκο της αριστεράς, καθώς οι οργανώσεις της δεξιάς, κυρίως αυτές που υποστηρίζουν τον εποικισμό των παλαιστινιακών εδαφών, λαμβάνουν ως επί το πλείστον ιδιωτικές δωρεές από Αμερικανούς επιχειρηματίες κατ'ιδίαν. Μεταξύ των κύριων οργανώσεων που βρίσκονται στο στόχαστρο, οι οποίες υποστηρίζονται οικονομικά κυρίως από την ΕΕ, βρίσκονται η μκο κατά του εποικισμού "Ειρήνη Τώρα", η B'Tselem, η οποία αγωνίζεται για την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στα κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη και η "Breaking The Silence", η οποία συλλέγει μαρτυρίες στρατιωτών για βιαιοπραγίες σε βάρος Παλαιστινίων.


Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι οι μκο, οι οποίες χρηματοδοτούνται σε ποσοστό άνω του 50% από ξένες κυβερνήσεις, θα πρέπει να το αναφέρουν σε όλες τις επίσημες εκθέσεις τους. "Πιστεύω ότι θα πρέπει να αξιώσουμε κάθε μκο να αποκαλύπτει τις συνδρομές που λαμβάνει από το πρώτο κιόλας δολάριο", είχε δηλώσει πρόσφατα ο Νετανιάχου.


Κατόπιν αιτήματος του τελευταίου, η υπουργός Δικαιοσύνης δεν περιέλαβε ωστόσο στο νομοσχέδιο αυτό μια διάταξη που προέβλεπε αρχικά να υποχρεώνονται τα μέλη των μκο που πηγαίνουν στην Κνεσέτ να φορούν ένα ειδικό σήμα στο οποίο θα αναφερόταν ότι η οργάνωσή τους χρηματοδοτείται από την τάδε ή τη δείνα ξένη χώρα.


Το νομοσχέδιο αυτό προκάλεσε ένα κύμα επικρίσεων από διάφορες χώρες, με πρώτες αυτές των ΗΠΑ, οι οποίες εξέφρασαν ανησυχία για το κείμενο αυτό μέσω του πρεσβευτή τους στο Ισραήλ Νταν Σαπίρο. Ο πρεσβευτής της ΕΕ Λαρς Φάαμποργκ-Άντερσεν εξέφρασε επίσης απευθείας στην Σάκεντ τις επιφυλάξεις της ΕΕ για το επίμαχο νομοσχέδιο.


Την ίδια ώρα οι επικεφαλείς οργανώσεων που βρίσκονται στο στόχαστρο του νομοσχεδίου αυτού δέχθηκαν απειλές για τη ζωή τους και παρενοχλήθηκαν ακόμη και στα σπίτια τους. Οι ίδιοι υποστήριξαν μάλιστα ότι στις μκο έχουν διεισδύσει άνθρωποι που προσποιούνται τους ακτιβιστές για λογαριασμό ακροδεξιών κινημάτων.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ζελένσκι δηλώνει έτοιμος να τερματίσει τον πόλεμο με αντάλλαγμα την ένταξη στο ΝΑΤΟ

Διεθνή / Ο Ζελένσκι δηλώνει έτοιμος να τερματίσει τον πόλεμο στην Ουκρανία με αντάλλαγμα ένταξη στο ΝΑΤΟ

Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι έχει προτείνει να επιτευχθεί συμφωνία κατάπαυσης του πυρός εάν η ουκρανική επικράτεια που ελέγχει μπορούσε να ληφθεί «υπό την ομπρέλα του ΝΑΤΟ»
LIFO NEWSROOM
Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Διεθνή / Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Η Κίνα διαθέτει τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, αλλά η παραγωγική της ικανότητα έχει ξεπεράσει τις εγχώριες ανάγκες. Σήμερα, η χώρα μπορεί να κατασκευάσει σχεδόν 40 εκατομμύρια οχήματα ετησίως — διπλάσια από τη ζήτηση των Κινέζων καταναλωτών
LIFO NEWSROOM
«Ντρέπομαι να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο»: Οι οδηγοί Tesla «αδειάζουν» τον Ελον Μασ

Διεθνή / «Ντρέπομαι να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο»: Οι οδηγοί Tesla «αδειάζουν» τον Ελον Μασκ

Η Tesla κάποτε ήταν η αγαπημένη μάρκα των προοδευτικών στις ΗΠΑ, αλλά η στροφή του ιδιοκτήτη της στον Τραμπισμο έχει εξοργίσει πολλούς από τους πελάτες της εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων
LIFO NEWSROOM