Η Ιταλική Δημόσια Αρχή για την προστασία του Ελεύθερου Ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμο συνολικού ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ στην εταιρεία που διαχειριζόταν την διάθεση των εισιτηρίων του Κολοσσαίου από το 1997 έως το 2024, καθώς και σε έξι μεγάλους ταξιδιωτικούς πράκτορες.
Η απόφαση αυτή, μια από τις αυστηρότερες παρεμβάσεις της Ιταλικής Αρχής Ανταγωνισμού, έγινε λόγω της συστηματικής έλλειψης διαθέσιμων εισιτηρίων μέσω διαδικτύου, η οποία οδήγησε τους τουρίστες του Κολοσσαίου να αγοράζουν υπερτιμολογημένα πακέτα.
Η έρευνα ξεκίνησε το 2023 και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η εταιρεία CoopCulture, η οποία ήταν υπεύθυνη για τη διάθεση των εισιτηρίων, δεν έλαβε επαρκείς μέτρα για την αποτροπή της μαζικής αγοράς εισιτηρίων από bots και άλλες αυτοματοποιημένες μεθόδους. Αυτό οδήγησε σε τεχνητή έλλειψη εισιτηρίων, αναγκάζοντας τους τουρίστες να αγοράζουν πακέτα που περιελάμβαναν υποχρεωτικές ξεναγήσεις ή «γρήγορη πρόσβαση» στο μνημείο, με υψηλότερες τιμές.
Η CoopCulture και οι έξι ταξιδιωτικοί πράκτορες τιμωρήθηκαν για τις αθέμιτες πρακτικές τους, που περιελάμβαναν την αγορά εισιτηρίων σε μεγάλες ποσότητες και την επαναπώλησή τους σε υψηλότερες τιμές. Οι πολίτες αναγκάστηκαν να πληρώσουν υψηλότερα ποσά για να επισκεφθούν το Κολοσσαίο, αγοράζοντας υποχρεωτικά και «εξτρά» υπηρεσίες.