Ένα καινούριο κόκκινο ανακοίνωσε η Pantone και όχι κατά κανένα τρόπο η νέα απόχρωση δεν είναι μια αναφορά στο θρυλικό θεατρικό έργο του Χάουαρντ Μπάρκερ, αλλά μια υπενθύμιση για το σπάσιμο ενός ταμπού: αυτό που θέλει τις γυναίκες ανά τον κόσμο να αισθάνονται άβολα κατά τη διάρκεια των ημέρων της εμμήνου ρύσεως.
Γι' αυτό άλλωστε το Ινστιτούτο αποφάσισε να ονομάσει αυτή τη νέα απόχρωση ολοζώντανου κόκκινου "Περίοδο" στο πλαίσιο μιας εκστρατείας που επιθυμεί να "ενθαρρύνει ανθρώπους όλων των φύλων να μιλούν ανοιχτά για την περίοδο συμβάλλοντας σε μία πιο συναισθητική και ακριβή απεικόνιση της εμμηνόρροιας στην παγκόσμια κουλτούρα".
Η Pantone, που αποτελεί το μεγαλύτερο σύστημα αντιστοίχισης χρωμάτων στον κόσμο, συνεργάστηκε με τη σουηδική μάρκα προϊόντων γυναικείας υγιεινής "Intimina" για να ξεκινήσει αυτή την εκστρατεία, η οποία ονομάζεται "Seen + Heard". Στόχος της είναι η ορατότητα ενός απολύτως φυσιολογικού φαινομένου και η δυνατότητα να μιλούν οι άνθρωποι γι' αυτό, είτε είναι άντρες είτε γυναίκες, χωρίς να νιώθουν ντροπή ή σεξουαλική ενόχληση κάθε φορά που συμβαίνει.
Η Danela Žagar, παγκόσμια υπεύθυνη για το brand της Intimina, δήλωσε σχετικά: «Παρά το γεγονός ότι δισεκατομμύρια άνθρωποι βιώνουν εμμηνόρροια, ιστορικά το φαινόμενο αντιμετωπίζεται ως κάτι που δεν πρέπει να το βλέπουμε ή να μιλάμε δημόσια γι' αυτό. Και αν ρίξουμε μια ματιά στη λαϊκή κουλτούρα, πολύ γρήγορα θα διαπιστώσουμε ότι οι απεικονίσεις της περιόδου κυμαίνονται μεταξύ άγριας ανακρίβειας και ενοχλητικών και απογοητευτικών αστεϊσμών ή και χλεύης εναντίον των γυναικών.
Αρκετά! Αυτό πρέπει να σταματήσει, βρισκόμαστε στο 2020, είναι μία απολύτως φυσιολογική λειτουργία, που κάποτε ταλαιπωρεί πολύ τις γυναίκες και όχι, δεν είναι ιδιωτική υπόθεση. Είναι κάτι για το οποίο μπορούμε μιλάμε ανοιχτά σε μία προσπάθεια να σταματήσει να θεωρείται μία αρνητική εμπειρία. Το στίγμα της περιόδου πρέπει να απαλεφθεί τώρα και να δούμε τους ανθρώπους που έχουν έμμηνο ρήση με κατανόηση, συμπάθεια και ενσυναίσθηση", τόνισε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά η Laura Pressman, αντιπρόεδρος του Pantone Color Institute πρόσθεσε ότι το χρώμα "Περίοδος" είναι "ένας τρόπος να τονιστεί η αυτοπεποίθηση και το μήνυμα ενδυνάμωσης" που εκπέμπεται μέσα από την εκστρατεία.
"'Ένα ολοζώντανο κόκκινο χρώμα, ενθαρρύνει τους ανθρώπους που έχουν περίοδο να αισθάνονται περήφανοι για το ποιοι είναι", εξήγησε η ίδια και συνέχισε: "Στόχος μας είναι όσοι έχουν περίοδο, να μην ντρέπονται γι' αυτό. Να γιορτάσουν με πάθος τη συναρπαστική και ισχυρή δύναμη της ζωής με την οποία γεννιούνται. Να παροτρύνουν όλους ανεξάρτητα από το φύλο να αισθάνονται άνετα να μιλούν αυθόρμητα και ανοιχτά για αυτήν την καθαρή και φυσική σωματική λειτουργία".
Με στοιχεία από το Insider.com
σχόλια