Το πώς επηρέασε τις αερομεταφορές το μπλακ άουτ στο ΙΤ καταγράφουν διαγράμματα που δείχνουν τον όγκο των ακυρωμένων πτήσεων μετά την αναβάθμιση που προκάλεσε την κατάρρευση των windows.
Μπορεί οι αεροπορικές εταιρείες να ξεκίνησαν δειλά δειλά εκ νέου τις πτήσεις το πρωί της Παρασκευής μετά από ένα μπλακ άουτ στα συστήματα ΙΤ που μπλόκαρε τα ταξίδια σε όλο τον κόσμο, τα προβλήματα όμως αναμένεται να παραμείνουν επί ημέρες, καθώς οι αερομεταφορείς προσπαθούν να φέρουν πληρώματα και αεροπλάνα εκεί που πρέπει.
Η διακοπή, η οποία επηρέασε πολλές βιομηχανίες και υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, προκάλεσε χάος στα αεροδρόμια, με περισσότερες από τις μισές ακυρώσεις πτήσεων να αφορούν στις ΗΠΑ, μια από τις πιο πολυσύχναστες αεροπορικές αγορές στον κόσμο.
Περισσότερες από 2.000 πτήσεις στις ΗΠΑ ακυρώθηκαν και τουλάχιστον 5.300 καθυστέρησαν, σύμφωνα με την FlightAware, μια εταιρεία που παρακολουθεί τις πληροφορίες πτήσεων. Τα αεροδρόμια που εξυπηρετούν μεγάλες πόλεις, όπως η Νέα Υόρκη, το Σικάγο και η Ατλάντα, ήταν από τα πιο σκληρά χτυπήματα.
Υπήρχαν περίπου 110.000 εμπορικές πτήσεις προγραμματισμένες σε όλο τον κόσμο την Παρασκευή, σύμφωνα με τη Cirium, μια εταιρεία αεροπορικών δεδομένων. Το ένα τέταρτο επρόκειτο να αναχωρήσει από τα αεροδρόμια των ΗΠΑ, μεταφέροντας έως και 3,7 εκατομμύρια επιβάτες.
Oι μεγάλοι αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων των American Airlines, Delta Air Lines και United Airlines, είχαν σταματήσει εντελώς, αρχικά, τις πτήσεις τους, αν γύρω στις 9 π.μ. τοπική ώρα, μία - μία, οι εταιρείες είχαν αρχίσει να τις εκτελούν και πάλι. Ένας εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ είπε ότι οι αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να υποχρεωθούν να παρέχουν στους ταξιδιώτες εναλλακτικά χερσαία μεταφορά, καθώς και καταλύματα για όσους επηρεάστηκαν από ακυρώσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Στο αεροδρόμιο La Guardia, οι επίδοξοι ταξιδιώτες που είχαν κολλήσει λόγω των ακυρωμένων πτήσεων, κάθονταν σε παγκάκια και στο πάτωμα προσπαθώντας να δουν αν μπορούσαν να κάνουν κράτηση για άλλες πτήσεις. Από τις 10 π.μ., οι πτήσεις στο αεροδρόμιο καθυστρούσαν κατά μέσο όρο σχεδόν δύο ώρες, σύμφωνα με την FAA. Η διακοπή επηρέασε πολλά συστήματα αεροπορικών εταιρειών.
Για τη United, αυτό περιελάμβανε τα συστήματα που χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του βάρους του αεροσκάφους, το check-in των πελατών και τη διαχείριση κλήσεων των τηλεφωνικών κέντρων. Στο Taoyuan International, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ταϊβάν και το διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ, οι πράκτορες των αεροπορικών εταιρειών έπρεπε να ελέγχουν χειροκίνητα τους επιβάτες. Και στην Ινδία, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες εξέδιδαν χειρόγραφες κάρτες επιβίβασης επειδή δεν μπορούσαν να τις εκτυπώσουν ή να τις εκδώσουν ψηφιακά. Στη Νότια Κορέα, η Jeju Air, η οποία πετά σε δεκάδες προορισμούς της Ασίας και του Ειρηνικού, ανέφερε στον ιστότοπό της ότι μια σειρά από υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των κρατήσεων πτήσεων, διακόπηκαν. Η Air Premia είπε ότι επηρεάστηκαν οι κρατήσεις της και τα διαδικτυακά συστήματα check-in και προέτρεψε τους επιβάτες που πετούν προς Σαν Φρανσίσκο και Νιούαρκ να φτάσουν στο αεροδρόμιο Incheon της Σεούλ το συντομότερο δυνατό.
Το ντόμινο των ακυρώσεων και πώς συμπαρασύρονται πτήσεις επί ημέρες
Οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις αναμένεται να έχουν κλιμακωτό αποτέλεσμα, επειδή οι θέσεις προσγείωσης και το προσωπικό υποστήριξης του αεροδρομίου είναι περιορισμένες, και τα πληρώματα συχνά διαχειρίζονται πολλά ταξίδια μέσα στην ημέρα.
Όταν οι πτήσεις ακυρώνονται, οι πιλότοι και οι αεροσυνοδοί μπορεί να καθυστερήσουν στα επόμενα ταξίδια τους ή να μην μπορέσουν να τα πραγματοποιήσουν, απαιτώντας από τις αεροπορικές εταιρείες να ορίσουν εφεδρικά πληρώματα. Οι αεροπορικοί κανονισμοί περιορίζουν επίσης πόσες ώρες μπορούν να εργάζονται τα πληρώματα σε μια σειρά, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου αναμονής στα αεροδρόμια. Αυτό μπορεί να αναγκάσει τις αεροπορικές εταιρείες να βρουν και να αναθέσουν σε άλλους πιλότους και συνοδούς να αναλάβουν, οδηγώντας σε περαιτέρω καθυστερήσεις.
Οι αερομεταφορείς αντιμετωπίζουν τακτικά τις αλλαγές της τελευταίας στιγμής, αλλά εκτεταμένες διακοπές όπως αυτή της Παρασκευής μπορούν γρήγορα να ξεφύγουν από τον έλεγχο ακόμη και για τις πιο προετοιμασμένες αεροπορικές εταιρείες.
Με πληροφορίες από New York Times