Η Coca-Cola, μια από τις πιο γνωστές εμπορικές επωνυμίες στον κόσμο, η οποία διαθέτει ετησίως τεράστια ποσά για διαφήμιση, ανακοίνωσε χθες Παρασκευή ότι αναστέλλει για τουλάχιστον 30 ημέρες οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Facebook Inc., αλλά και σε Τwitter και ΥουTube.
Νωρίτερα χθες η Unilever, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες της βιομηχανίας τροφίμων και καλλυντικών στον κόσμο, ανακοίνωσε επίσης ότι σταματάει τις διαφημίσεις της στο Facebook, το Twitter και το Instagram στις ΗΠΑ ως τουλάχιστον το τέλος της χρονιάς.
Υπό τις πιέσεις που δέχεται, το Facebook, ο ιδρυτής του, Μαρκ Ζoύκερμπεργκ, ανακοίνωσε την ενίσχυση των κανόνων του ιστότοπου αυτού κοινωνικής δικτύωσης απέναντι στα μηνύματα μίσους.
Το σκεπτικό πίσω από την απόφαση της Coca- Cola πάντως είναι ότι «δεν υπάρχει θέση για τον ρατσισμό στον κόσμο», όπως αναφέρεται. «Δεν υπάρχει θέση για τον ρατσισμό στον κόσμο και δεν υπάρχει θέση για τον ρατσισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σημειώνει ο Τζέιμς Κουίνσι», ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola, σε ανακοίνωσή του.
Ζητάει από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης - τα οποία πολλές άλλες μεγάλες εταιρείες αποφάσισαν επίσης να μποϊκοτάρουν, να τους στερήσουν διαφημιστικά έσοδα ώστε να τα αναγκάσουν να κάνουν περισσότερα για την εξάλειψη του περιεχομένου μίσους -να επιδείξουν περισσότερη διαφάνεια και υπευθυνότητα. Η Coca-Cola θα επωφεληθεί από την παύση αυτή για να κάνει αξιολόγηση των διαφημιστικών στρατηγικών της και να δει αν είναι απαραίτητες αναθεωρήσεις, εξήγησε ο Κουίνσι.
Η εταιρεία αναψυκτικών διευκρίνισε στο δίκτυο CNBC ότι η παύση αυτή δεν σημαίνει ότι εντάχθηκε στο κίνημα που ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα από ενώσεις υπεράσπισης των Αφροαμερικανών και της κοινωνίας των πολιτών.
Με το όνομα #StopHateForProfit, η εκστρατεία μποϊκοτάζ των διαφημίσεων στο Facebook τον Ιούλιο υποστηρίζεται κυρίως από την NAACP, την σημαντικότερη οργάνωση για την προάσπιση των Αφροαμερικανών, την ColorOfChange, την ADL (Anti-Defamation League, εβραϊκή οργάνωση), τη FreePress και τη Sleeping Giants. Έχει στόχο να εξασφαλίσει καλύτερους κανονισμούς όσον αφορά τις οργανώσεις που υποκινούν το μίσος, τον ρατσισμό ή τη βία στο Διαδίκτυο.
Η ανακοίνωση της Unilever
«Λάβαμε την απόφαση να σταματήσουμε τη διαφήμιση στο Facebook, Instagram και Twitter στις ΗΠΑ», ανέφερε η Unilever σε ανακοίνωσή της. «Η πολωμένη ατμόσφαιρα δίνει επιπλέον ευθύνη στις εταιρείες να οικοδομήσουν ένα αξιόπιστο και ασφαλές ψηφιακό περιβάλλον. Η δράση μας ξεκινά τώρα έως το τέλος του 2020».
Εκπρόσωπος της Unilever είπε ότι η εταιρεία είχε δεσμευτεί να συνεργαστεί με εταιρείες στο διαδίκτυο, αλλά πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη, ειδικά στους τομείς της διχασμού και της ρητορικής μίσους κατά τη διάρκεια αυτής της πολωμένης εκλογικής περιόδου στις ΗΠΑ».