Το πρόσωπό της πάνω στην τυφλή όψη ενός κυβερνητικού κτηρίου να κοιτάζει από ψηλά το Πόρτο Αλέγκρε της Βραζιλίας βλέπει εδώ και λίγο καιρό μια ηγέτιδα της τοπική κοινότητας.
Είναι μια πολύ σημαντική στιγμή για την Bia Gonçalves, γνωστή και ως Bia da Ilha· προέρχεται από τη γειτονιά Ilha da Pintada, μια γειτονιά στην περιφέρεια της πόλης και περιοχή με βαθιές Αφρο-βραζιλιάνικες ρίζες και είναι ιδιαίτερα σεβαστή προσωπικότητα στην κοινότητα. Το πρόσωπό της και το φυτό που κρατά χρησιμοποιήθηκαν από τους καλλιτέχνες Mona Caron και Mauro Neri για να στείλουν μήνυμα μη αποκλεισμού και ενσωμάτωσης.
Πάνω από 140 τοπικές ομάδες και 50 ντόπιοι καλλιτέχνες βοήθησαν στην υλοποίηση της τοιχογραφίας. Πηγή έμπνευσης των καλλιτεχνών για το έργο υπήρξε ένα φυτό γνωστό ως «Δικαιοσύνη», το οποίο χρησιμοποιείται σε Αφρο-βραζιλιάνικες θρησκευτικές τελετουργίες. Πιστεύεται ότι το φυτό αποδιώχνει την αρνητική ενέργεια.
Κάνοντας την έρευνά τους οι Caron και Neri γνώρισαν την Bia, η οποία ως ιέρεια Umbanda που είναι, μίλησε σε βάθος το φυτό και το νόημά του.
Η Bia είναι πολύ δραστήρια στην κοινότητά της, μια ιστορική γειτονιά για τους Μαύρους Βραζιλιάνους. Συμμετέχει σε οργανώσεις της κοινότητας, μιλά κατά της ενδοοικογενειακής βίας και μάχεται για να υπερασπιστεί την περιοχή από τους υπεύθυνους ανάπτυξης ακινήτων που προσπαθούν να αλλάξουν τη γειτονιά.
Στην τοιχογραφία «Quebra-tudo, Abre Camihos (Break Everything, Open Paths)», η Bia κοιτάζει στον ουρανό με τις παλάμες ανοιχτές προς τα πάνω και το φυτό «δικαιοσύνη» να πλέκεται στα χέρια της και να χαϊδεύει το πρόσωπό της, αγγίζοντας σχεδόν την κορυφή του εικοσαώροφου κτηρίου.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ