Μπορεί το Threads του Ζούκερμπεργκ να βγάλει περισσότερα λεφτά από το Twitter του Μασκ;

Μπορεί το Threads του Ζούκερμπεργκ να βγάλει περισσότερα λεφτά από το Twitter του Μασκ; Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

Πριν από λίγες ημέρες ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ και ο Έλον Μασκ δήλωναν- ίσως αστειευόμενοι, ίσως και όχι- έτοιμοι να αντιμετωπίσουν ο ένας τον άλλον, σε έναν αγώνα πάλης σε κλουβί. Στον κόσμο της τεχνολογίας, αυτός ο αγώνας ήδη ξεκίνησε: Threads vs Twitter. 

Λιγότερο από 24 ώρες αφού ο Ζούκερμπεργκ λάνσαρε το Threads, το αντίπαλον δέος του Twitter, ήδη η εφαρμογή της Meta είχε ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια downloads, καθιστώντας το app έναν σοβαρό ανταγωνιστή στον κόσμο των social media. 

Βέβαια, ακόμη έχει ελάχιστους χρήστες σε σύγκριση με τους εκατοντάδες εκατομμύρια του Twitter. Ωστόσο, αναλυτές πιστεύουν ότι ο αριθμός των ανθρώπων που ήδη το έχουν κατεβάσει δείχνει πως η Meta έχει πολλές πιθανότητες να προσελκύσει σε αυτή τη νέα εφαρμογή αρκετούς από τους πάνω από 3 δισεκατομμύρια ανθρώπους που χρησιμοποιούν τα άλλα «εργαλεία» της: το Facebook, το Instagram και το WhatsApp. Και μαζί με αυτούς, να προσελκύσει διαφημιστές

Αρχικά δεν θα υπάρχουν διαφημίσεις στο Threads, είπε ο Ζούκερμπεργκ, δίνοντας χρόνο στη Meta να βελτιώσει την εφαρμογή. «Η προσέγγισή μας θα είναι η ίδια με εκείνη σε όλα τα άλλα προϊόντα μας. Πρώτα θα το κάνουμε να δουλεύει καλά, μετά θα δούμε αν μπορούμε να το βάλουμε σε τροχιά ενός δισεκατομμυρίου χρηστών», εξήγησε και έπειτα από αυτά τα βήματα η εταιρεία θα ασχοληθεί με το πώς θα «μεταφράσει» σε χρήμα τη δημοτικότητα της πλατφόρμας. 

Αλλά, τελικά, οι διαφημίσεις στο Threads θα μπορούσαν να ανεβάσουν από 1% έως 5% στα συνολικά έσοδα της Meta, αποφέροντας πάνω από 6 δισεκατομμύρια δολάρια στο πιο αισιόδοξο σενάριο, επεσήμανε ο Τζάστιν Πάτερσον, αναλυτής της KeyBanc Capital Markets.

Από την άλλη, τα διαφημιστικά έσοδα του Twitter έφτασαν τα 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021. Δηλαδή προτού εξαγοράσει την πλατφόρμα ο Έλον Μασκ και με τις κινήσεις του κάνει τους διαφημιστές να γυρίσουν την πλάτη στην εφαρμογή. 

Threads: Τι θα κρίνει την επιτυχία της νέας εφαρμογής 

Το αν θα επαληθευθούν οι προβλέψεις για τα έσοδα που μπορεί να αποφέρει η νέα εφαρμογή εξαρτάται από το πώς θα εξελιχθεί το Threads τις εβδομάδες και τους μήνες που θα ακολουθήσουν. 

Στο μεταξύ ο Έλον Μασκ φαίνεται έτοιμος να «απαντήσει» καθώς φέρεται να απειλεί με αγωγές τη Meta, κατηγορώντας την εταιρεία για κλοπή εμπορικών μυστικών μεταξύ άλλων. 

Όμως, ο εκνευρισμός για το Twitter έχει κάνει πολλούς να αναζητούν μια εναλλακτική. Και η υπόσχεση της Meta για μια «πιο λογική, πιο ευγενική» πλατφόρμα από το Twitter έδωσε ώθηση στις αρχικές εγγραφές στο Threads, επεσήμανε η αναλύτρια της Insider Intelligence, Τζασμίν Ένμπεργκ. 

Η επιτυχία θα εξαρτηθεί από το αν το Threads θα κερδίσει τους λεγόμενους power users του Twitter, ή ανθρώπους που δεν είχαν μπει ποτέ στην εφαρμογή. Και αυτό δεν μπορεί να θεωρείται σίγουρο, ανέφεραν αναλυτές. 

Παρότι η μόδα και το lifestyle περιεχόμενο- που κυριαρχεί στο Instagram- τραβά το ενδιαφέρον των διαφημιστών, αλλά δεν είναι σαφές ότι ο κόσμος χρειάζεται άλλη μια πλατφόρμα για κάτι τέτοιο, σημειώνει το BBC. 

Επίσης, ο Ζούκερμπεργκ έχει περίπλοκη σχέση με τις ειδήσεις, μία από τις βασικές λειτουργίες του Twitter. Έχει πει πως έρευνες δείχνουν ότι οι χρήστες θέλουν λιγότερες ειδήσεις στις πλατφόρμες του. Στον Καναδά, ήδη η Meta ετοιμάζεται να αποκλείσει το ειδησεογραφικό περιεχόμενο και όχι να πληρώνει τα ΜΜΕ για αυτό. 

«Οι λάτρεις των ειδήσεων και οι φανατικοί του Twitter δεν είναι πιθανό να "αυτομολήσουν" από την πλατφόρμα και η Meta θα πρέπει να διατηρήσει κάνει ενδιαφέρον το Threads προκειμένου να διατηρήσει το momentum, μόλις ξεθωριάσει η φρεσκάδα», επεσήμανε η Ένμπεργκ. 

Οι διαφημιστές θέλουν ένα «καθαρό» περιβάλλον  

Οι διαφημιστές επίσης θα θέλουν να βεβαιωθούν ότι δεν δαπανούν χρήματα σε μια πλατφόρμα που τους εκθέτει σε ρίσκα που σχετίζονται με ζητήματα όπως η παραπληροφόρηση και τα προσωπικά δεδομένα

Υπό τον Έλον Μασκ, το Twitter έχει πασχίσει να παραμείνει επικερδές, ενώ οι ξαφνικές αλλαγές σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο και- πιο πρόσφατα- το νέο όριο στις αναρτήσεις, έχουν κάνει τους διαφημιστές να πάρουν αποστάσεις. 

Αναλυτές λένε πως η Meta ήταν ήδη ανάμεσα σε αυτούς που ωφελούνται από τις απώλειες του Twitter.  Αλλά και ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει το δικό του «παρελθόν» με τους διαφημιστές. Η εταιρεία του έχει συγκρουστεί επί χρόνια μαζί τους, για θέματα όπως η διαφάνεια και η ακρίβεια δεδομένων. Επιπλέον, έχει δεχθεί σφοδρές επικρίσεις για τη διαχείριση των δεδομένων χρηστών και την παραπληροφόρηση. 

«Οι διαφημιστές θέλουν ένα καθαρό, “καλοφωτισμένο” περιβάλλον, όπου η ρύθμιση περιεχομένου γίνεται με τους όρους και τις συνθήκες που έχουν συμφωνηθεί, με συνέπεια», επεσήμανε ο βετεράνος του μάρκετινγκ Λου Πασκάλις, διευθύνων σύμβουλος της AJL Advisory. «Συνολικά αυτή τη στιγμή τα social media είναι λίγο χάος», συμπλήρωσε. 

Ένα από τα βασικά ζητήματα είναι για πόσο καιρό το Threads θα αποφεύγει τις διαφημίσεις. «Για όσο καιρό κι αν γίνει αυτό, είναι η περίοδος κατά την οποία το Twitter πρέπει να κάνει διορθωτικές κινήσεις», τόνισε ο Πασκάλις. 

Με πληροφορίες από BBC

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άδεια τα κέντρα κράτησης μεταναστών της Μελόνι στην Αλβανία - Επιστρέφει στην Ιταλία το προσωπικό τους

Διεθνή / Άδεια τα κέντρα κράτησης μεταναστών της Μελόνι στην Αλβανία - Επιστρέφει στην Ιταλία το προσωπικό τους

Περίπου ένα μήνα μετά το πολυδιαφημισμένο άνοιγμα των κέντρων κράτησης, αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ, «επαναπατρίζονται» στην Ιταλία δεκάδες αστυνομικοί και κοινωνικοί λειτουργοί
LIFO NEWSROOM