Η πανδημία του κορωνοϊού έφερε και την εκτεταμένη χρήση των κωδικών QR, αλλά οι ειδικοί της εστίασης πιστεύουν ότι αυτή η τεχνολογία θα παραμείνει, όταν τερματιστεί η υγειονομική κρίση.
Εφευρέθηκαν από Ιάπωνα μηχανικό το 1994, για την πιο εύκολη καταγραφή εξαρτημάτων του αυτοκινήτου, αλλά οι κωδικοί ταχείας απόκρισης διαδόθηκαν χρόνια αργότερα, με την επικράτηση των smartphones με κάμερες.
Όμως, ήταν η τρέχουσα πανδημία και η ανάγκη των επιχειρήσεων να επιμείνουν στην απολύμανση, που έκανε αυτούς τους κώδικες πανταχού παρόντες εντός των ΗΠΑ, σε μπαρ και εστιατόρια, αντικαθιστώντας τα έντυπα μενού.
Η Bitly αναφέρει ότι έχει δει αύξηση της τάξεως του 750% στα download των κωδικών QR τους τελευταίους 18 μήνες. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Ράιλι Χάρμπουρ, δήλωσε ότι τα εστιατόρια έχουν συνειδητοποιήσει πόσο πολύτιμη είναι η τεχνολογία, πέρα από τη διευκόλυνση της ανέπαφης παροχής υπηρεσιών.
«Μπορούν να προσαρμόσουν τα μενού τους αυτόματα, λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία όπως ο πληθωρισμός, οι διακυμάνσεις στις τιμές τροφίμων και προϊόντων και άλλες μεταβλητές», εξήγησε.
Επίσης, ένα QR code δίνει στα εστιατόρια περισσότερες πληροφορίες για τους πελάτες τους. Οι υπηρεσίες για κρατήσεις δίνουν πληροφορίες για όποιον «έκλεισε» το τραπέζι στο εστιατόριο, αλλά όχι για τους υπόλοιπους που θα γευματίσουν μαζί του.
«Αν έχεις εστιατόριο που δεν δέχεται κρατήσεις, δεν ξέρεις ποιος είναι ο πελάτης σου μέχρι να πληρώσει», δήλωσε ο Μπο Πιμπόντι, συνιδρυτής του Seated, υπηρεσίας για κρατήσεις σε εστιατόρια. «Αυτό που ο κώδικας QR μπορεί να σου επιτρέψει είναι να μάθεις ποιος είναι ο πελάτης σου την ώρα που κάθεται στο τραπέζι», συμπλήρωσε.
Οι άλλες χρήσεις
Οι ειδικοί επί της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται στην εστίαση βλέπουν πολλές περισσότερες ευκαιρίες με τη χρήση των κωδικών QR, πέρα από την αντικατάσταση των έντυπων μενού. Για παράδειγμα, η μετάβαση στα QR codes επιτρέπει να γίνονται διαδικτυακές παραγγελίες εντός της επιχείρησης και όχι μόνο για delivery ή takeout.
Για παράδειγμα, μέσω ψηφιακών πλατφορμών για παραγγελίες, ένας κωδικός QR μπορεί να κατευθύνει τους πελάτες σε ένα σύνδεσμο για να παραγγείλουν και να πληρώσουν με τη χρήση του τηλεφώνου τους, ενώ κάθονται σε ένα εστιατόριο.
«Αυτό επιτρέπει σε επιχειρήσεις που έχουν λιγότερο προσωπικό να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά. Κάτι που οι πελάτες μας θεωρούν καίριας σημασίας, καθώς τα εστιατόρια σε όλη τη χώρα αντιμετωπίζουν ελλείψεις προσωπικού», δήλωσε ο CEO μιας τέτοιας πλατφόρμας, του Toast, ο Κρις Κομπαράτο.
Επίσης, ο Πιμπόντι επεσήμανε ότι οι κωδικοί QR θα μπορούσαν να επιτρέπουν σε εστιατόρια να εντοπίζουν τις παλιότερες παραγγελίες πελατών, επιτρέποντάς τους να παραγγείλουν ξανά τα ίδια πιάτα, με ευκολία, στην επόμενη επίσκεψή τους στο κατάστημα.
Επιπλέον ο Κομπαράτο σημείωσε ότι τα εστιατόρια μπορούν να χρησιμοποιούν τα QR codes για τις πληρωμές, χωρίς να χρειαστεί ο πελάτης να βγάλει κάρτα ή μετρητά. Κάτι τέτοιο θα είναι πιο πρακτικό για τους πελάτες και ταχύτερο για τις επιχειρήσεις, επιτρέποντας σε εστιατόρια να υποδεχθούν περισσότερους πελάτες.
Πάντως, οι κωδικοί QR δεν είναι η απάντηση για όλα τα εστιατόρια. Κάποια στις ΗΠΑ επέστρεψαν γρήγορα στα έντυπα μενού, με την ίδια ευκολία που αφαίρεσαν τα διαχωριστικά από πλεξιγκλάς ανάμεσα στα τραπέζια, όταν κάποιες πολιτείες άρχισαν να καταργούν αυτούς τους περιορισμούς στα τέλη της φετινής άνοιξης.
Ο Ντάρεν Σέιφερ, αναλυτής του NPD Group σημείωσε ότι τα «γκουρμέ» εστιατόρια είναι λιγότερο πρόθυμα να αντικαταστήσουν τα έντυπα μενού τους ή τη διαδικασία για τις παραγγελίες με τη χρήση των κωδικών QR.
«Βλέπω κάποια διστακτικότητα σε κάποια από τα καλύτερα εστιατόρια, καθώς δεν είναι τόσο κομψό όσο το να έρχεται ο λογαριασμός στο τέλος του γεύματος», ανέφερε σχετικά.
Με πληροφορίες από CNBC