Το ηλιακό αεροσκάφος Solar Impulse, ύστερα από μια πτήση δεκαεννιά ωρών από το αεροδρόμιο Μπαράχας της Ισπανίας προσγειώθηκε στο Μαρόκο, ολοκληρώνοντας την πρώτη του διηπειρωτική πτήση.
Το Solar Impulse είχε απογειωθεί από τη Μαδρίτη χθες στις 05:22 τοπική ώρα (06:22 ώρα Ελλάδας), προσγειώθηκε στο Ραμπάτ στις 23:30 τοπική ώρα (01:30, ώρα Ελλάδας), με τον κυβερνήτη του, Μπερτράντ Πικάρ, να βγαίνει χαμογελαστός από το πιλοτήριο, σύμφωνα με τη Ναυτεμπορική.
Σημειώνεται πως το σχέδιο για την κατασκευή του πρώτου αεροσκάφους που πετά μόνο με ηλιακή ενέργεια ξεκίνησε, το 2003, με 10ετή προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ, και σε αυτό συμμετέχουν μηχανικοί από την ελβετική εταιρία Schindler και την βελγική Solvay.
Χθες το αεροσκάφος, κατάφερε να περάσει, επιτυχώς, ανάμεσα από ένα από τα στενότερα σημεία των στενών του Γιβραλτάρ. Η πτήση θεωρείτο κρίσιμη για τους συμμετέχοντες, αφού αποτελεί το πρώτο βήμα για το γύρο του κόσμου, το 2013 ή το 2014. Το ηλιακό αεροπλάνο, που κινείται χάρη σε 12.000 ηλιακές κυψέλες, είχε κάνει την πρώτη του πτήση τον Απρίλιο του 2010 και τρεις μήνες αργότερα, ολοκλήρωσε μια πτήση διάρκειας 26 ωρών -παγκόσμιο ρεκόρ για αεροσκάφος κινούμενο με ηλιακή ενέργεια. Τον περασμένο μήνα έκανε την πρώτη του διεθνή πτήση, διάρκειας 13 ωρών, από την Ελβετία στο Βέλγιο.
Με μέση ωριαία ταχύτητα πτήσης τα 70 χλμ., το Solar Impulse δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως απειλή για τα σύγχρονα εμπορικά αεροσκάφη, που μπορούν εύκολα να πετούν με δεκαπλάσια ταχύτητα και να ολοκληρώνουν την πτήση από την Μαδρίτη στο Ραμπάτ σε λιγότερο από μια ώρα. Οι σχεδιαστές του παραδέχονται ότι θα ήταν τεράστια πρόκληση η ενσωμάτωση ενός αεροσκάφους που κινείται με μικρή ταχύτητα στο διεθνές σύστημα των αερομεταφορών.
Το αεροπλάνο, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα κινείται χάρη σε τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες δέκα ίππων, που τροφοδοτούνται από τις κυψέλες. Διαθέτει μπαταρίες για την αποθήκευση ενέργειας, ώστε να μπορεί να πετά και κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Διεθνή /
σχόλια