Το αεροπλάνο της Jeju Air που συνετρίβη στη νοτιοδυτική Νότια Κορέα ήταν ένα Boeing 737-800, ένα μοντέλο που χρησιμοποιείται ευρέως σε όλο τον κόσμο.
Όμοια με το μοιραίο αεροσκάφος που συνετρίβη στη Νότια Κορέα, υπάρχουν περίπου 28.000 επιβατικά αεροπλάνα σε υπηρεσία παγκοσμίως, σύμφωνα με την Cirium, έναν πάροχο αεροπορικών δεδομένων. Περίπου το 15%, ή 4.400, είναι Boeing 737-800. Το αεροπλάνο ανήκει στην οικογένεια αεροσκαφών Next-Generation 737 της εταιρείας, τον πρόδρομο του πιο σύγχρονου 737 Max, το οποίο ενεπλάκη σε δύο θανατηφόρα ατυχήματα πριν από περισσότερα από πέντε χρόνια που οδήγησαν σε παγκόσμια προσάραξη του στόλου Max.
Σχεδόν 200 αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν το 737-800, σύμφωνα με τη Cirium, συμπεριλαμβανομένων πέντε στη Νότια Κορέα: Jeju Air, T'way Air, Jin air, Eastar Jet και Korean Air. Το αεροπλάνο είναι δημοφιλές στην Ασία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική και η Boeing έχει παραδώσει περίπου 5.000 σε πελάτες από το 1998.
«Το εν λόγω αεροπλάνο είναι πολύ ασφαλές και έχει καλό ιστορικό ασφάλειας», δήλωσε ο Najmedin Meshkati, καθηγητής μηχανικής στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια που έχει μελετήσει την ιστορία ασφάλειας της γραμμής Boeing 737.
Η ηλικία του παγκόσμιου στόλου των 737-800 αεροπλάνων κυμαίνεται από περίπου 5 ετών έως άνω των 27 ετών. Ένα καλά συντηρημένο επιβατικό τζετ μπορεί να πετά 20 έως 30 χρόνια ή και περισσότερο. Σύμφωνα με τον ιστότοπο παρακολούθησης πτήσεων Flightradar24, το αεροπλάνο που συνετρίβη ήταν 15 ετών. Η Ryanair στην Ευρώπη ήταν η πρώτη αεροπορική εταιρεία που χρησιμοποίησε το αεροσκάφος, το οποίο μισθώθηκε στην Jeju Air το 2017 από την SMBC Aviation Capital, σύμφωνα με την Cirium.
Οι αξιωματούχοι είπαν ότι διερευνούν τα αίτια της συντριβής, συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας να προήλθε από διερχόμενα πουλιά που χτύπησαν το σύστημα προσγείωσης. Η Boeing ανέφερε σε δήλωση την Κυριακή ότι ήταν σε επαφή με την Jeju Air και ήταν έτοιμη να βοηθήσει την αεροπορική εταιρεία.
Τα χτυπήματα πτηνών δεν είναι ασυνήθιστα στις αεροπορικές μεταφορές. Σε ορισμένες περιπτώσεις, έχουν οδηγήσει σε ραγισμένα παρμπρίζ. Ορισμένα αεροδρόμια χρησιμοποιούν γεράκια και λαμβάνουν άλλα μέτρα για να κρατήσουν τον ουρανό τους χωρίς πουλιά. Το Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν, όπου σημειώθηκε η συντριβή, χρησιμοποιεί μέτρα όπως η αναπαραγωγή ήχου κλήσεων κινδύνου για τη διασπορά πτηνών καθώς και πυροβολισμός τους, σύμφωνα με το Γραφείο Πολιτικής Αεροπορίας της Κορέας.
Ο κ. Meshkati είπε ότι το σύστημα προσγείωσης της γραμμής 737-800 είναι καλά σχεδιασμένο και έχει ιστορικό αξιοπιστίας, αν και η κακή συντήρηση θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να μην αναπτυχθεί σωστά. «Η συντήρηση είναι πραγματικά μια από τις πιο σημαντικές αιτίες αεροπορικών ατυχημάτων», είπε.
Ωστόσο, ο κ. Meshkati και άλλοι ειδικοί της αεροπορίας προειδοποίησαν να μην βιαστείτε να κρίνουμε σχετικά με τέτοια περιστατικά. Τα ατυχήματα προκαλούνται συχνά από πολλούς παράγοντες, οι οποίοι μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να αποκαλυφθούν μέσω εις βάθος ερευνών.