Πριν δημοσιοποιηθεί η χιονοστιβάδα καταγγελιών εναντίον του για σωρεία περιπτώσεων συστηματικής σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης ανήλικων κυρίως ανδρών, ο σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός Μπράιαν Σίνγκερ ήταν γνωστός στους κύκλους του Χόλιγουντ για τα οργιαστικά πάρτι του και στο ευρύτερο κοινό για μια σειρά ταινιών – από τους «Συνήθεις Υπόπτους» μέχρι όλα σχεδόν τα X-Men – που είχαν «χτυπήσει» πάνω από 3 δισεκατομμύρια δολάρια εισπράξεις μόνο στο αμερικανικό box office.
Είναι επίσης ο σκηνοθέτης του περσινού 'Bohemian Rhapsody" που όχι μόνο έσπασε τα ταμεία (πάνω από 700 εκατομμύρια δολάρια μόνο στις ΗΠΑ) αλλά κέρδισε – παρά την δυσπιστία της κριτικής – και πολλά βραβεία, ο σκηνοθέτης της όμως ούτε παρευρέθηκε ούτε καν ακούστηκε το όνομα του σε κάποια επίσημη τελετή βραβείων.
Λογικό, αν σκεφτεί κανείς την έντονη οσμή σκανδάλου και κακοποιητικής συμπεριφοράς με την οποία είχε συνδεθεί το όνομά του, αλλά και το γεγονός ότι είχε απολυθεί από το στούντιο παραγωγής της ταινίας (20th Century Fox) τον Δεκέμβριο του 2017, δυο εβδομάδες μόλις πριν το τέλος των γυρισμάτων.
Τρεις μέρες μετά την απόλυσή του, εμφανίστηκε η καταγγελία του Σίζαρ Σάντσεζ-Γκουζμάν, ο οποίος ισχυριζόταν ότι ο Σίνγκερ τον είχε βιάσει το 2003 όταν ήταν 17 ετών. Την επόμενη μέρα δημοσιεύτηκε η συνέντευξη του Μπραντ Τάιλερ Σκόπεκ, ενός νεαρού πρώην συντρόφου του Σίνγκερ, στην οποία περιέγραφε γλαφυρά ένα lifestyle πλούσιο σε όργια και ναρκωτικά που είχε γνωρίσει πλάι στον 53χρονο σήμερα σκηνοθέτη.
Ήταν μόνο η αρχή μιας σειράς καταγγελιών που έκαναν πολλούς στο Χόλιγουντ να δηλώνουν βέβαιοι ότι ο Σίνγκερ θα ήταν «ο επόμενος Χάρβεϊ Γουάινστιν».
Μέχρι τώρα πάντως, και παρά τις καταγγελίες, φαινόταν να έχει αποφύγει με διάφορους τρόπους τη δικαστική διευθέτηση, πέφτουν όμως βαριές πλέον οι αποκαλύψεις για την «ψυχαγωγική» δράση του σε βάθος χρόνου όπως αυτές που παρουσιάζει το έγκυρο περιοδικό Atlantic σε εκτενές ρεπορτάζ – αποτέλεσμα 12μηνων ερευνών – όπου μιλάνε θύματα της επιθετικής του συμπεριφοράς είτε με το πραγματικό τους όνομα είτε με ψευδώνυμο.
Όπως ο «Έρικ» που ήταν 17 το 1997 όταν βρέθηκε μόνος του με τον Σίνγκερ το 1997 σ' ένα πάρτι ή ο «Άντι» που ήταν μόλις 15 την ίδια χρονιά όταν τον αποπλάνησε ο σκηνοθέτης. Και οι δύο ισχυρίζονται ότι ο Σίνγκερ γνώριζε ότι ήταν ανήλικοι και συνεπώς κάτω από το νόμιμο όριο σεξουαλικής συνεύρεσης σύμφωνα με τη νομοθεσία της Καλιφόρνια.
Ή όπως ο Βίκτορ Βαλντοβίνος (πραγματικό όνομα) που πήγαινε στην πρώτη γυμνασίου και πάλι το 1997 όταν έμπλεξε με τον Σίνγκερ ο οποίος τον επέλεξε ως κομπάρσο (και αντικείμενο πόθου) στα γυρίσματα της αμφιλεγόμενης ταινίας του "Apt Pupil" με θέμα τη γνωριμία ενός εφήβου (τον οποίο υποδυόταν ο Μπραντ Ρένφρο, ο οποίος πέθανε μια δεκαετία μετά στα 25 του από υπερβολική δόση) με έναν φυγόδικο Ναζί εγκληματία πολέμου (Ίαν Μακ Κέλεν) που μένει δεκαετίες με ψεύτικο όνομα στη γειτονιά του.
Μέρος των γυρισμάτων είχαν γίνει στο σχολείο του μικρού τότε Βίκτορ, ο οποίος θυμάται σήμερα τον σκηνοθέτη να του την πέφτει άγρια στις τουαλέτες, πιάνοντας του τα γεννητικά όργανα με το ένα χέρι ενώ με το άλλο ο Σίνγκερ αυνανιζόταν: «Τρίφτηκε και τελείωσε πάνω μου λέγοντάς μου 'είσαι πολύ ωραίο αγόρι', 'πρέπει να συνεργαστούμε' , 'έχω μια Ferrari', 'θα σε φροντίσω εγώ, μην ανησυχείς για τίποτα'».
Η πρώτη φορά που απασχόλησε τη δημοσιότητα η προσωπική ζωή του Μπράιαν Σίνγκερ ήταν το 2014 όταν κατατέθηκε αγωγή εναντίον του από τον Μάικλ Ίγκαν, σύμφωνα με την οποία ο Σίνγκερ και η παρέα του (η οποία απαρτιζόταν από τον κύκλο της εταιρείας Digital Entertainment Network που είχε ιδρύσει ο Σίνγκερ με βασικό συνεργάτη τον Μαρκ Κόλινς-Ρέκτορ ο οποίος αργότερα θα καταδικάζοταν για σωρεία αδικημάτων μεταξύ αυτών και για αποπλάνηση και κακοποίηση ανηλίκου) τον είχαν κακοποιήσει σεξουαλικά τον Οκτώβριο του 1999 σε κρουαζιέρα στη Χαβάη, όταν ήταν 15 ετών.
Σύμφωνα με τον Ίγκαν, ο Σίνγκερ – τον οποίο παρουσίαζε ως κύριο μέλος ενός «νοσηρού σεξουαλικού δικτύου» ισχυρών στελεχών της βιομηχανίας ψυχαγωγίας που εκμεταλλευόταν ανήλικα αγόρια – τον είχε βάλει τότε να ξαπλώσει γυμνός σε μια σεζλόνγκ, κατόπιν τον γύρισε, «έφτυσε στα οπίσθιά του τα οποία μετά σκαμπίλισε και μετά τον πασάλειψε με κόκα στο πρόσωπο πριν τον βιάσει».
Οι δικηγόροι του Σίνγκερ πάντως κατάφεραν τελικά να απαλλάξουν τον πελάτη τους από τις κατηγορίες, δυσφημώντας τον Ίγκαν, ο οποίος απέσυρε τελικά την καταγγελία κατόπιν συμβιβασμού,
Σύμφωνα όμως με τον Μπραντ Τάιλερ Σκόπεκ, τον 19χρονο ερωτικό σύντροφο του Σίνγκερ την περίοδο της καταγγελίας του Ίγκαν την άνοιξη του 2014, ο σκηνοθέτης του είχε πει τότε «το θυμάμαι εκείνο το παιδί», πριν ξεσπάσει σε κλάματα. Όπως λέει τώρα ο Σκόπεκ, τότε περίπου ήταν που και ο ίδιος ένιωσε εξαντλημένος από την χρησιμοποίηση του στα «ναρκω-όργια» της παρέας του Σίνγκερ και αποφάσισε να εγκαταλείψει το Λος Άντζελες.
Το πορτραίτο του Μπράιαν Σίνγκερ που σκιαγραφείται από τις διάφορες αυτές μαρτυρίες είναι ενός προβληματικού άντρα που περιτριγυρίζεται από ευάλωτα αγόρια στην εφηβεία, πολλά από τα οποία ήταν απομακρυσμένα από τις οικογένειές τους. Οι κατηγορίες κυμαίνονται από αποπλάνηση ανήλικου μέχρι βιασμό, ενώ όσοι αποφάσισαν να μιλήσουν στο ρεπορτάζ του Atlantic δηλώνουν ότι οι τραυματικές εμπειρίες τους πλάι στον σκηνοθέτη τους κληροδότησαν μακροχρόνια προβλήματα ψυχολογικών διαταραχών, κατάθλιψης και κατάχρησης ουσιών.
Ο ίδιος ο Μπράιαν Σίνγκερ όμως δεν φαινόταν να ανησυχεί όταν πληροφορήθηκε την έρευνα που διεξήγαγε το μέσο και δημοσιεύεται αυτές τις μέρες, γράφοντας χαρακτηριστικά στον λογαριασμό του στο Instagram τον περασμένο Οκτώβριο:
«Γνωρίζω εδώ και λίγο καιρό ότι προετοιμάζεται ένα πολύ αρνητικό άρθρο εις βάρος μου. Έχουν επικοινωνήσει με φίλους και συνεργάτες μου αλλά και με ανθρώπους που δεν έχω ιδέα ποιοι είναι. Στο σημερινό κλίμα στο οποίο αστήρικτες κατηγορίες μπορούν να καταστρέψουν καριέρες, το μόνο που μπορούν να κάνουν αυτοί οι ρεπόρτερ είναι να εκθέσουν την αδιαφορία τους για την αλήθεια, παρουσιάζοντας απλά φανταστικές και ανεύθυνες εικασίες».
Με στοιχεία από το The Atlantic
σχόλια