Τα κέρδη της Ryanair μειώθηκαν σχεδόν κατά το ένα πέμπτο, καθώς τα ναύλα για την τουριστική περίοδο αιχμής έγιναν πιο ακριβά, πράγμα για το οποίο η αεροπορική εταιρεία επέρριψε την ευθύνη στα προβλήματα στην Boeing.
Οι θερινοί ναύλοι μειώθηκαν κατά μέσο όρο κατά 7%, καθώς η Ryanair μείωσε τις τιμές για να κρατήσει τα αεροπλάνα της γεμάτα, μεταφέροντας 9% περισσότερους επιβάτες για το διάστημα Απριλίου-Σεπτεμβρίου του 2024 από ό,τι πέρυσι. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στην παράδοση των νέων αεροσκαφών της, που είναι μοντέλα 737 της Boeing έφεραν την εταιρεία σε κατάσταση να έχει «περισσότερα προγράμματα από ό,τι μπορούσε να διαχειριστεί, υπερβολικά άτομα πληρώματος σε κάθε πτήση και αυξημένα κόστη», σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Μάικλ Ο'Λίρι.
Η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη 1,8 δισ. ευρώ για τους έξι μήνες έως το τέλος Σεπτεμβρίου, 18% χαμηλότερα από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Ανέφερε ότι η μείωση οφείλεται εν μέρει στην πίεση στις καταναλωτικές δαπάνες εν μέσω υψηλότερων επιτοκίων και προσπαθειών αντιστάθμισης του υψηλότερου κόστους διαβίωσης - αλλά μείωσε επίσης τους ναύλους για να κερδίσει μερίδιο αγοράς, πράγμα που της επέτρεψε να προχωρήσει σε μεταφορά 115 εκατομμυρίων επιβατών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, αριθμός ρεκόρ.
Οι ναύλοι είναι πιθανό να ανέβουν προς τα προηγούμενα επίπεδα κατά τη διάρκεια του χειμώνα, είπε η Ryanair.
Ο Μάικλ Ο'Λίρι είπε ότι τα συνεχιζόμενα προβλήματα στην αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Boeing σήμαιναν ότι η Ryanair θα περικόψει τα σχέδια ανάπτυξής της για το επόμενο έτος, με μόνο 172 από τα 300 αεροσκάφη Boeing 737-Max-10 να παραδίδονται τώρα. Είπε: «Πλέον αναμένουμε τις υπόλοιπες εννέα παραδόσεις μας για το τρίτο τρίμηνο να γίνουν το τέταρτο τρίμηνο λόγω των πρόσφατων απεργιών της Boeing».
Πρόσθεσε ότι η αποζημίωση από την Boeing για καθυστερημένες παραδόσεις δεν αντιστάθμισε τα κέρδη που θα μπορούσε να είχε η εταιρεία μεταφέροντας πάνω από 5 εκατομμύρια επιπλέον επιβάτες.
«Ενώ συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με την ηγεσία της Boeing για να επιταχύνουμε τις παραδόσεις αεροσκαφών πριν από την κορύφωση του καλοκαιριού του 2025, ο κίνδυνος περαιτέρω καθυστερήσεων στην παράδοση παραμένει υψηλός», είπε. «Πιστεύουμε λοιπόν ότι είναι λογικό να μετριαστεί ο στόχος της Ryanair για την αύξηση της κυκλοφορίας για ολόκληρο το έτος σε 210 εκατομμύρια επιβάτες (προηγουμένως 215 εκατομμύρια) ώστε να αντικατοπτρίζονται αυτές οι καθυστερήσεις παράδοσης, καθώς επιθυμούμε να αποφύγουμε τον υπερβολικό προγραμματισμό δρομολογίων, την ύπαρξη υπερβολικών ατόμων στα πληρώματα και το υπερβολικό κόστος», όπως διαμορφώθηκε η κατάσταση αυτό το καλοκαίρι.
Οι εργαζόμενοι της Boeing στις ΗΠΑ ψηφίζουν αυτή την εβδομάδα για μια νέα συλλογική σύμβαση που εάν επικυρωθεί θα βάλει τέλος σε απεργίες εβδομάδων.
Η Ryanair έχει ήδη δηλώσει ότι αναμένει να μειώσει τη χωρητικότητά της στο Ηνωμένο Βασίλειο έως και 10% ως απάντηση στην αύξηση των τελών αεροπορικών επιβατών που ανακοινώθηκε στον προϋπολογισμό της περασμένης εβδομάδας, η οποία θα αυξήσει την τιμή για τις διεθνείς αναχωρήσεις μικρών αποστάσεων από 13 σε 15 λίρες ανά επιβάτη. Ο Ο'Λίριry ισχυρίστηκε ότι η κίνηση στον προϋπολογισμό της Rachel Reeves είχε «ζημιώσει την ανάπτυξη, κατέστρεψε τον τουρισμό και κατέστρεψε τα αεροπορικά ταξίδια από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο».
Οι μετοχές της Ryanair απώλεσαν περί το 2,5% τις πρώτες ώρες της συνεδρίασης της Wall Street.
Με πληροφορίες από Ryanair