Περίπου 600 πτήσεις που ήταν προγραμματισμένες για σήμερα από και προς το διεθνές αεροδρόμιο των Βρυξελλών ακυρώθηκαν μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις, που είχαν στόχο και το αεροδρόμιο Ζαβεντέμ των Βρυξελλών.
Νωρίτερα σήμερα, η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας του Βελγίου, η Belgocontrol, ανέφερε πως οι προγραμματισμένες πτήσεις που είχαν προορισμό τους το Ζαβεντέμ εξετράπησαν σε περιφερειακά αεροδρόμια.
Ωστόσο, την οργή ενός γκρουπ 28 Βρετανών επιβατών που βρίσκονται στις Βρυξέλλες έχει προκαλέσει η Ryanair η οποία φέρεται να ζητά £ 6.000 συνολικά για να αλλάξει την πτήση τους.
Labour MP Bill Esterson tells the Commons @Ryanair is charging Brits in #Brussels £6,000 to get home.
— Dan Bloom (@danbloom1) March 22, 2016
Η βελγική πρωτεύουσα έχει πληγεί από δύο μεγάλες τρομοκρατικές επιθέσεις, στο αεροδρόμιο και το σταθμό του μετρό και οι επιβάτες της υπόθεσης αυτής ήθελαν για λόγους ασφαλείας να φύγουν απόψε.
Αντιμετωπίζοντας τη Βουλή των Κοινοτήτων, ο υπουργός επιχειρήσεων των Εργατικών Bill Esterson ανέφερε ότι μια ομάδα Βρετανών προσπαθούσε να επιστρέψει στην πατρίδα μια μέρα νωρίτερα από το προγραμματισμένο και τους είπαν πως οι νέες πτήσεις θα στοιχίσουν £ 214 στον καθένα. Σύμφωνα με τον Independent o Esterson ζήτησε παρέμβαση των υπουργών για να επιστρέψουν οι πολίτες σπίτι τους.
Οι επιβάτες έφτασαν στο αεροδρόμιο Charleroi με τη Ryanair σήμερα το πρωί και επρόκειτο να επιστρέψουν το βράδυ της Τετάρτης.
Η Daily Mail μεταδίδει πως ένας από αυτούς περιγράφει ως φρικτή την αντιμετώπιση όταν ζήτησαν να αλλάξουν την πτήση τους για να επιστρέψουν στο Μάντσεστερ απόψε καθώς φοβούνται να παραμείνουν στο Βέλγιο.
Τους ζητήθηκε να καταβάλουν τέλος £60 για να αλλάξει η πτήση τους καθώς και £ 154 για την αναβάθμιση. Μια εκπρόσωπος της Ryanair δήλωσε στον Independent πως το υψηλό ναύλο οφειλόταν στο γεγονός υπήρχαν μόνο 28 διαθέσιμες θέσεις στην πτήση.
Ο κος Webb, ένας από τους 28 της ομάδας, αναφέρει μάλιστα στην Daily Mail πως επί δύο ώρες προσπαθούσε χωρίς αποτέλεσμα να επικοινωνήσει με κάποιον από τη εταιρεία για το θέμα.
Η εταιρεία απάντησε με ανακοίνωση που έστειλε στο lifo.gr και μεταξύ άλλων αναφέρει: «Λυπούμαστε για οποιαδήποτε αναστάτωση προκαλείται σε αυτή την ομάδα, αλλά η προτεραιότητά μας σήμερα παραμένει να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες του Zaventem και όλοι οι άλλοι επιβάτες είναι ελεύθεροι να κάνουν αλλαγή κατά τον συνήθη τρόπο».
Το θέμα έχει πάρει διαστάσεις και συζητείται έντονα και στα social media, αλλά και τα σχόλια κάτω από τα ρεπορτάζ των βρετανικών μέσων. Ένας αναγνώστης σημειώνει πως είναι λογικό να συμβαίνει αυτό και διερωτάται τι θα συνέβαινε αν όλοι ξαφνικά φοβόντουσαν και ήθελαν να αλλάξει η πτήση τους. Κάποιοι πάντως υποστηρίζουν πως σε τέτοια έκτακτα περιστατικά η εταιρεία οφείλει να δείχνει ευελιξία και κατανόηση και όχι να χρεώνει τέτοια ποσά.
σχόλια