Το ταξίδι με το αεροπλάνο αποτελεί φόβο πολλών, αν και είναι το ασφαλέστερο μέσος μεταφοράς. Κάποιοι προτιμούν να ταξιδεύουν με άλλους τρόπους, ενώ άλλοι αφήνουν στην άκρη τις όποιες σκέψεις και ανεβαίνουν σε αεροσκάφη.
Πόσοι, όμως εξ αυτών, κλείνουν θέση σκεπτόμενοι ποιο κάθισμα θα τους προστατεύσει σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης;
Αρκετοί κλείνουν θέσεις για λόγους άνεσης και άλλοι επιλέγουν τα μπροστινά καθίσματα ώστε να αποβιβαστούν πιο γρήγορα. Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα, οι μεσαίες και πίσω θέσεις είναι ασφαλέστερες.
Η έρευνα του TIME για τις θέσεις αεροπλάνων
Η έρευνα του TIME, που εξέτασε δεδομένα αεροπορικών ατυχημάτων 35 ετών, διαπίστωσε ότι τα καθίσματα στο πίσω μέρος του αεροπλάνου είχαν μικρότερο ποσοστό θνησιμότητας.
Εξετάζοντας τις θέσεις, διαπιστώθηκε ότι τα μεσαία καθίσματα στο πίσω μέρος του αεροσκάφους είχαν τα καλύτερα αποτελέσματα (28% ποσοστό θνησιμότητας). Τα χειρότερα αποτελέσματα είχαν οι θέσεις στον διάδρομο στη μέση της καμπίνας, 44% ποσοστό θνησιμότητας.
Παράλληλα, μετά από μια συντριβή, οι επιζώντες που βρίσκονται κοντά σε μια έξοδο είναι πιθανότερο να βγουν ζωντανοί, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2008 από το Πανεπιστήμιο του Γκρίνουιτς, η οποία εξέτασε τη χρήση των εξόδων κινδύνου μετά από ένα ατύχημα.
Βέβαια είναι σαφές ότι ο θάνατος σε αεροπορικό ατύχημα σχετίζεται και με τις συνθήκες που περιβάλλουν τη συντριβή. Εάν η ουρά του αεροσκάφους δέχεται το κύριο βάρος της σύγκρουσης, οι επιβάτες στις μεσαίες και μπροστινές θέσεις έχουν περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης από τους επιβάτες πίσω.
Η FAA και άλλοι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας αερομεταφορών ξεκαθαρίζουν ότι δεν υπάρχει ασφαλέστερη θέση στο αεροπλάνο.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι πτήσεις είναι πολύ ασφαλείς και γίνονται όλο κα ασφαλέστερες με το πέρασμα του χρόνου.
Οι πιθανότητες να χάσει κάποιος τη ζωή του σε ένα αυτοκίνητο είναι 1 στις 112. Ως πεζός, 1 στις 700 και σε μοτοσικλέτα 1 στις 900. Στο αεροπλάνο, από την άλλη, οι πιθανότητες να πεθάνει κανείς είναι 1 στις 8.000.
Με πληροφορίες TIME