Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη

Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη Facebook Twitter
0

Τελικά ακολούθησατη συνταγή της 20χρονης βαφτισιμιάς μου. Είχαμε βγει το βράδυ που έχασε τηνπαρθενιά της, πριν δυο χρόνια, για να το γιορτάσουμε. «Για πες, με ποιον;» τηρωτούσα κι ήμουν τόσο αγχωμένη μην πληγώσει κανείς τη μικρή μου (στα έντεκα τηβάφτισα, υπ' όψιν, έτσι; Μη μου προσθέτετε χρόνια...). Αλλά εκείνη τσέκαρε όλουςτους γκόμενους τριγύρω (τώρα άνοιξε το μάτι της) και μου έλεγε: «Mην ανησυχείς, νονά, ξέρωτι παίζεται. Του κάνω την καλή και τη γοητευτική. Κι εκεί που εκείνος πάει ναδαγκώσει τη λαμαρίνα, την τραβάω απότομα για να πιάσει καλά. Έτσι δεν είναι;». «Ναι,έτσι» έλεγα και κουνούσα το κεφάλι μου, ενώ η αλήθεια είναι πως δεν το είχαακούσει αυτό το κόλπο... Το θυμήθηκα πρόσφατα, κι αποφάσισα ότι ήταν η τέλειατιμωρία για τον Ροντρίγκο. Και τον τιμωρείς και τον καψουρεύεις.

Με κοίταζεσαν βρεγμένη γάτα όταν ξανασυναντηθήκαμε, αλλά εγώ έπεσα στην αγκαλιά τουαρχίζοντας τα «πόσο μου έλειψες κ.λπ. κ.λπ.». Δεν κουβέντιασα καθόλου το θέματης εξαφάνισής του, και τα μπάλωσα γι' αυτό που δήλωσα, ότι μπήκαμε στην μπλε περίοδο,παράκουσε, εγώ το δεύτερο μήνα του μέλιτος εννοούσα. Η σχέση είχε αναζωπυρωθείκαι ναι, ήμασταν τόσο ερωτευμένοι μεταξύ μας. Πήγε εκείνος να κουβεντιάσει τοθέμα και να ζητήσει συγνώμη που με ανησύχησε, αλλά εγώ του είπα «δεν πειράζειμωρό μου» κι έτσι προφανώς θα υπέθεσε ότι κρατούσαμε mokita. (Mokita λέγεται εκείνη ησιωπηλή συμφωνία που κρατούν μεταξύ τους οι άνθρωποι όταν γνωρίζουν από κοινούένα μυστικό, αλλά δεν το κουβεντιάζουν ποτέ. Mokita, ας πούμε, κρατά οΓουίλ με τους γονείς του. Το ξέρουν φυσικά ότι είναι γκέι, κι αυτός το ξέρειότι το ξέρουν, αλλά ποτέ κανείς δεν κάνει οποιαδήποτε νύξη επί του θέματος. Mokita κρατάει η Pussy Murderer με τους γκόμενους. Γνωρίζουν ότι πού και πού απατούν οένας τον άλλον, αλλά επίσης γνωρίζουν ότι θα σκοτωθούν αν λυθεί η mokita και αρχίσουν οιεξομολογήσεις.)

Έτσι λοιπόν, μετά από τρεις εβδομάδες ευτυχίας κι απόλυτουέρωτα, τράβηξα απότομα τη λαμαρίνα.

Δεν ήταν στοσχέδιο να την τραβήξω τότε. Ήθελα να κρατήσω τη mokita τρεις μήνες, να νομίσειότι τη γλύτωσε για τα καλά. Το μόνο που είπα είναι ότι φεύγω για μια μέρα, γιανα ψηφίσω. Ε, τότε έτυχε να κάνει ιστιοπλοΐα στο νησί μου η φίλη μου η Α. μ'εκείνον τον Τσίμπριο που ερωτεύτηκε, και μου είπαν «πού να γυρίζεις μόνη σου μεαεροπλάνο στην Αθήνα, έλα καλύτερα μαζί μας με το καλαμαράν» (καλαμαράν:κυπριακό καταμαράν). Και δεν το βρήκα καθόλου κακή ιδέα, κι επιβιβάστηκα, αλλά πρινπρολάβω να το πω στον Ροντρίγκο, έπεσε το κινητό μου στη θάλασσα. Οπότε εξαφανίστηκαξαφνικά από προσώπου γης, άρα η μπλε περίοδος ξεκίνησε, και ήταν η ώρα να τον βάλωστη θέση του, δηλαδή στη δική μου θέση, γιατί έτσι ένιωθα κι εγώ όταν εκείνοςεξαφανίστηκε. Σίγουρα, όταν θα με ξανάβλεπε, δεν θα ήταν απλά τρελά ερωτευμένοςμαζί μου, θα ήταν σκλάβος μου για πάντα.

Θα φτάναμεσε έξι μέρες στην Αθήνα -όσες δηλαδή ακριβώς είχα χάσει κι εγώ τα ίχνη τουΡοντρίγκο- με στάσεις σε νησιά για μπάνιο. Αλλά χαθήκαμε στο Ιόνιο, γιατί όπωςέγραφε κι ένας φιλόσοφος (ο Αρκάς), «αν βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη, είσαιτόσο ηλίθιος, που θα βρεθείς στη Θράκη».

Στο ιστιοπλοϊκόήταν κι άλλος ένας Τσίμπριος, ο Μοίρης (όχι από το «κακομοίρης», έτσι είναι τοόνομά του). Μου έκανε παρέα (η φίλη μου ήταν «αλλού» - στην καμπίνα με τονέρωτά της συγκεκριμένα) και μου μάθαινε ξένες γλώσσες. Έτσι έμαθα ότι είμαιεμπολλά ωραία, ότι το «νιαγάρα» είναι το καζανάκι, ο «τόρος» η πετσέτα, η «μαντιλιά»το πετσετάκι, «ταψάκι» το τασάκι, να, αυτά λέγαμε και χίλιες δυο άλλες τέτοιεςμπελάρες, δηλαδή σαχλαμάρες.

«Μα πότε θαφτάσουμε, ρε Μοίρη, σε λιμάνι με ίντερνετ καφέ;» τον ρωτούσα. «Σε κάνατριωρούι, τετραωρούι» μου έλεγε εκείνος, και μόνο σε βραχονησίδες αράζαμε. Ιθάκηδεν έβλεπα κι οι μέρες περνούσαν και μου έμπαιναν κάτι φοβίες ότι ο Ροντρίγκοδεν είναι ξενερουά Πηνελόπη και όλο και κάποια θα τον τυλίξει τώρα πουθαλασσοδέρνομαι. Εντάξει, να βασανίζεις έναν άντρα, αλλά από κοντά, να βλέπειςπόσο υποφέρει. Από μακριά δεν έχει πλάκα... «Μην κιστάς (σ.σ. ζηλεύεις)» μουέλεγε ο Μοίρης. «Και σιγά τον Ροντρίγκο, φαντάζομαι θα είναι ποκλάουρο (σ.σ.για τα μπάζα δηλαδή). Ποκλάουρο, Παναΐα μου...

Έκανα τάματελικά για να μη χάσω τον Ροντρίγκο. Θα διέσχιζα όλο το λιμάνι, μέχρι τοεστιατόριο που είχε ίντερνετ καφέ, στα γόνατα...

(συνεχίζεται)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ