«Ένα πράγμα που πάντα με ενοχλούσε στο ελληνικό σινεμά ήταν η ανικανότητα να αναπαραστήσουν την πραγματικότητα ικανοποιητικά. Υπάρχει ένα πρόβλημα με τον ρεαλισμό. Δηλαδή, η αναπαράσταση του κόσμου είναι κατ' επίφασιν. Τα πράγματα πάντα θυμίζουν την πραγματικότητα, αλλά ποτέ δεν είναι η πραγματικότητα... Το ελληνικό σινεμά είναι λίγο συμβολικό. Λειτουργεί στη βάση μιας μεταφοράς».
Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Γιάννης Οικονομίδης για την εικονική πραγματικότητα του ελληνικού σινεμά.
«Εγώ ξέρω ότι οι άντρες φοράνε παντελόνια και αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους, όπως τις αναλαμβάνω κι εγώ που δεν φοράω».
Επιχείρησις «Όρμα χοντρέ». Η Αικατερίνη Πελέκη καταθέτει στην εξεταστική για το Βατοπέδι και χτυπά το παραθαλάσσιο βασίλειο της σιωπής.
«Η Ιαπωνία θα γίνει η επόμενη... Ελλάδα!».
Ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας «τρομάζει» τους συμπατριώτες του προκειμένου να δεχτούν σκληρά οικονομικά μέτρα.
«Ένας διανοούμενος πρέπει να διευκολύνει τον στοχασμό, τα σλόγκαν δεν τον διευκολύνουν. Ο διανοούμενος οφείλει να εκφράζεται με σαφήνεια, να προσφέρει επιχειρήματα και όχι να πετάει συνθήματα. Πάντα πίστευα ότι πρέπει να φερόμαστε στους ανθρώπους σαν να ήταν έξυπνοι προκειμένου να γίνουν».
Η απλή συνταγή της διανόησης από τον Ισπανό φιλόσοφο Φερνάντο Σαβατέρ.
«Παρά την αναταραχή που έχει προκληθεί από την οικονομική κρίση της Ελλάδας, ο ελληνικός κινηματογράφος ξεχειλίζει από δημιουργικότητα, όπως φαίνεται από την παρουσία της Ελλάδας στο Λίντο».
Λίγο φως στο γκρίζο κάδρο. Το περιοδικό «Variety» με αφορμή την παρουσία του ελληνικού σινεμά στο Φεστιβάλ της Βενετίας.
«Η χώρα αυτή δεν λειτουργεί ως κοινωνία. Είναι μια συλλογή από άτομα, καθένα από τα οποία έχει συνηθίσει να υπερασπίζεται τα προσωπικά του συμφέροντα εις βάρος του κοινού καλού».
Το κράτος είμαι εγώ. Ο δημοσιογράφος Μάικλ Λιούις του «Vanity Fair» που έμεινε λίγο στη χώρα μας και κατάλαβε πολλά.
«Αυτά τα λένε όλοι αυτοί που δεν μπορούν να δεχτούν ότι ο Κίμων Κουλούρης έχει ωραία μάτια, πιθανότατα γιατί ζηλεύουν ή δεν έχουν με τι άλλο να ασχοληθούν».
Ναι, είναι ο γνωστός Κίμων του σοσιαλισμού, που τα βάζει με όσους υποστηρίζουν ότι βάφει τις βλεφαρίδες (αν κάτι λείπει από την κυβέρνηση του Γιώργου, είναι αυτοί οι μεγάλοι ρολίστες που ανέδειξε ο πατέρας του).
«Να σ' ενοχλήσει η αγάπη του κόσμου; Αχ, βρεγμένη σανίδα που θέλουν όλες τους - όλες τους όμως. Πήγα, λέει, τα παιδιά μου στις κούνιες και με ανακάλυψαν οι παπαράτσι. Και πώς έτυχε να 'σαι βαμμένη, χτενισμένη στην πένα, με το εξτένσιον μέχρι χαμηλά -μην πω πού- και με ρούχο βραδινό και επώνυμο;».
Κι εσύ Ελένη και κάθε Ελένη... Η Μαρινέλλα για το κρυφτό με τον φακό που αγαπιέται πολύ.
σχόλια