Verbatim

Verbatim Facebook Twitter
Ναντίν Γκόρντιμερ
0
«Το γεγονός ότι ορισμέναμέρη της ζωφόρου του Παρθενώνα βρίσκονταισήμερα στη Βρετανία είναι ένα δείγμααλαζονείας ξεκάθαρο, όπως το μάρμαρο».

Λεηλασία και άλλες ιστορίες.Η τιμημένη με Νόμπελ Νοτιοαφρικανήσυγγραφέας Ναντίν Γκόρντιμερ υπέρ τηςεπιστροφής των Μαρμάρων.

«Δεν παρενέβην διότι δεν ήθελα δύοκυβερνητικοί παράγοντες να συνομιλήσουνγια μια δικαστική υπόθεση κάποιου, οοποίος κατηγορείται για μια σειράπράξεων που έγιναν την περίοδο τουΠΑΣΟΚ».

Η Ντορα Μπακογιάννη εξηγείγιατί δεν ειδοποίησε αμέσως τον υπουργόΔικαιοσύνης για το σήμα από την Ουρουγουάη(για να μην την πουν περίεργη και«κουσκουσιάρα»).

«Η ζωή είναι ένα καμίνι. Ανείσαι ευαίσθητοςάνθρωπος, είσαι σ' ένα καμίνι. Ποιαευτυχία; Δεν υπάρχει. Υπάρχουν εμπόδια,δυσκολίες. Προσπαθούμε να την κάνουμεόμορφη οι φουκαράδες. Δεν θα πονέσεις;Ο πόνος είναι ζωή. Ο πόνος μάς δείχνειπως ζούμε. Ετσι θα περάσεις; Χωρίς ναβρέξεις το ποδαράκι σου; Οταν χώρισα,κυκλοφορούσα επί χρόνια μ' ένα μαχαίριστην καρδιά. Είχα ένα μαχαίρι στηνκαρδιά. Μια πληγή αιμορραγούσε μέσαμου. Το ξέρω αυτό. Το ‘χω νιώσει. Μπορώνα το βγάλω στη σκηνή. Το ‘βγαλα. Η ζωήείναι εμπειρίες και βιώματα».

Η ζωή σε δύο πράξεις. Η ηθοποιός ΛήδαΠρωτοψάλτη για τη σκληρή πλευρά τηςύπαρξης.

«Γνωρίζαμε καλά ότι δεν θαέπρεπε να την ανταγωνιστούμε μεοποιοδήποτε τρόπο. Δεν μπορούσαμε νακάνουμε αρχιτεκτονικές φιοριτούρεςκαι να επιδείξουμε στυλ. Αποφασίσαμενα είμαστε αρκετά μινιμαλιστικοί, αρκετάακριβείς στη φόρμα και στη χρήση τωνυλικών. Αυτή η απόφαση εξηγεί τον τρόποπου χτίστηκε το Μουσείο. Από την εξωτερικήπλευρά του, στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου,δεν βλέπεις παρά ελάχιστα υλικά τουκτίσματος, το γυαλί, το σκυρόδεμα...».

Ο αρχιτέκτονας Μπερνάρ Τσουμί,δημιουργός του Νέου Μουσείου τηςΑκρόπολης, ταπεινός κάτω από τα ιεράμάρμαρα.

«Ακούςέναν άνθρωπο να λέει ότι είναι ρατσιστήςκαι μετά τον ίδιο άνθρωπο τον βλέπειςστο καράβι να ξετυλίγει να φάει το ψωμίτου και να το κόβει στα δύο και να τοδίνει στο διπλανό του, να τον κεράσει.Ο διπλανός του είναι Αλβανός. Αντίθετα,έχω συναντήσει αντιρατσιστές με τιςβίλες τους και τις κουρσάρες τους, σεκαθημερινό επίπεδο όμως να μην κάνουντο παραμικρό για το μετανάστη που είναιστη γειτονιά τους».

Οι δύο όψειςτου ίδιου νομίσματος από το συγγραφέαΒασίλη Κατσικονούρη.

«Τι έκοψαν; Την ολοκληρωμένη...Ολοκληρώσαμε την Παρασκευή. Ουσιαστικάδεν κόπηκε, αφού είχε ήδη τελειώσει»

Οταν η «Στιγμήτης Αλήθειας» κατέβασε ρολά, ήρθανφρεσκοτροχισμένα τα ψαλίδια του ΕΣΡ.Γι' αυτό βγάζει γλώσσα η ΕυγενίαΜανωλίδου.

«Γιατί να κοπούν τα δέντρα,για να προστεθεί ακόμη ένα θέατρο στα150 που έχει η Αθήνα; Γιατί ακόμη ένααναψυκτήριο; Γύρω από το άλσος έχειπέντε καφετέριες, οι άνθρωποι καπνίζουνκαι πίνουν καφέ παντού... Ας φτιάξουν,όπως στο Central Park,ένα μετακινούμενο θέατρο, να παίζεισήμερα εδώ, αύριο στο Πεδίον του Αρεως,μεθαύριο στο Ζάππειο».

Τα δέντρα που πληγώναμε.Η ηθοποιός Θέμις Μπαζάκα, αντίθετη στασχέδια για το Άλσος Παγκρατίου.

«Όταν η ετυμηγορία (τουδικαστηρίου) ανακοινώθηκε στις 11 τοπρωί (της 17ης Απριλίου)είχαμε 14.711 μέλη. Σε διάστημα μιαςεβδομάδας τριπλασιαστήκαμε σε μέγεθοςκαι γίναμε το τρίτο κόμμα της Σουηδίας,όσον αφορά τους απόλυτους αριθμούς».

Οι πειρατές των πάγων...Ο Ρικ Φαλκβίνκε, ιδρυτής του σουηδικούΚόμματος των Πειρατών, που τάσσονταιυπέρ της κατάργησης των πνευματικώνδικαιωμάτων στο Διαδίκτυο, πανηγυρίζειτην τρίτη θέση στις ευρωεκλογές.

«Τα παιδιά μου δεν φταίνεσε τίποτα. Τα έβαζα συνδικαιούχους σελογαριασμούς μου,χωρίς τα ίδια να γνωρίζουν οτιδήποτε.Όλα αυτά τα ζητήματα τα χειριζόμουναποκλειστικά εγώ. Ύστερα από όλα όσαέγιναν, ελπίζω να μπορέσω να αντέξω».

Στο σταθμό του Μονάχου μεπέταξε άχου... Είναι οφυγάς Καραβέλας. (Παλιότερα οι Έλληνεςπήγαιναν στη Γερμανία για να κάνουνλεφτά,τώρα κάνουν λεφτά και φεύγουν γιαΓερμανία).

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ