AI Starter Packs: Τι παίζει με όλες αυτές τις φιγούρες του εαυτού μας τέλος πάντων;

AI Starter Packs: Τι φάση με όλες αυτές τις action figures τέλος πάντων; Facebook Twitter
Tα starter packs δεν είναι απλώς αστεία memes – είναι μια ανάγκη να δούμε τον εαυτό μας φτιαγμένο για εμάς σε συσκευασία limited edition.
0


ΤΑ ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΣΙΓΟΥΡΑ, στο δικό μου feed άρχισαν να ξεπηδούν άβαταρ φίλων πάνω σε πασχαλινές λαμπάδες. Θα την έπαιρνα αυτήν τη λαμπάδα; Όχι, η τόση επαναληπτικότητα με μπερδεύει όσο και τα βίντεο με τα γκράντε gender reveal που βλέπω καμιά φορά στο Instagram. Πίσω στο θέμα μας, μιλάμε για φωτορεαλιστικές μινιατούρες ανθρώπων μέσα σε διάφανες συσκευασίες, όπως αυτές των action figures που περιβάλλονται από αντικείμενα που ορίζουν τη φάση τους – ένα είδος AI starter pack.

Μπορεί να είναι «το κορίτσι που δεν βγαίνει ποτέ από το σπίτι του», «ο τύπος που πίνει iced coffee όλο τον χρόνο» ή «η art girl με daddy issues και tote bag από ανεξάρτητο περιοδικό». Είναι ξεκαρδιστικά, τρυφερά, κάπως θλιμμένα, κάποιες φορές cringe, αλλά κυρίως είναι παντού.

Ζούμε σε μια εποχή που ό,τι είναι μαζικό πρέπει να γίνει προσωπικό: από τα playlists μέχρι τα παπούτσια μας, από τα κινητά μέχρι τις ταυτότητές μας στα social. Η custom κουλτούρα είναι ο τρόπος που διεκδικούμε εκ νέου τον έλεγχο σε έναν κόσμο γεμάτο noise. Το AI απλώς μας έδωσε άλλο ένα εργαλείο για να το κάνουμε αυτό. Και το κάναμε. Μαζικά.

Η γοητεία του custom

Ίσως γι’ αυτό μας τραβάνε τόσο τα starter packs. Δεν είναι απλώς αστεία memes – είναι μια ανάγκη να δούμε τον εαυτό μας φτιαγμένο για εμάς σε συσκευασία limited edition. Ζούμε σε μια εποχή που ό,τι είναι μαζικό πρέπει να γίνει προσωπικό: από τα playlists μέχρι τα παπούτσια μας, από τα κινητά μέχρι τις ταυτότητές μας στα social. Η custom κουλτούρα είναι ο τρόπος που διεκδικούμε εκ νέου τον έλεγχο σε έναν κόσμο γεμάτο noise. Το AI απλώς μας έδωσε άλλο ένα εργαλείο για να το κάνουμε αυτό. Και το κάναμε. Μαζικά.

AI Starter Packs: Τι φάση με όλες αυτές τις action figures τέλος πάντων; Facebook Twitter
Είμαι η Γεωργία Κατσίμπουρα @vintaggeo Είμαι 25 χρόνων. Ασχολούμαι με τα digital content creator. Το δικό μου starter pack είναι τα αντικείμενα που ντύνουν την καθημερινότητά μου. 1. το τρίποδο μου και το κινητό μου 2. το skincare μου που μου δίνει τα απαραίτητα slow moments στην αρχή και στο τέλος της ημέρας, 3. τα ακροβατικά πανιά και τα βουνά και φυσικά, τη βαλίτσα μου γιατί ποιος δεν είναι ανήσυχο πνεύμα στα 20s του; Στο βάθος δεν αχνοφαίνεται η Λιβαδειά, αλλα ο Όλυμπος. Πιστεύω ότι αυτό το trend έγινε αγαπητό τόσο γρήγορα γιατί δίνει μια παιδικότητα στον ενήλικο χαρακτήρα σου.

Η τάση ξεκίνησε στο TikTok και στο Instagram γύρω στον Φεβρουάριο του 2024, όταν χρήστες άρχισαν να ζητούν από το ChatGPT ή άλλα AI image tools να δημιουργήσουν «action figure starter packs» για τον εαυτό τους ή στερεοτυπικούς χαρακτήρες της καθημερινής ζωής. Δίνεις ένα prompt τύπου «Δημιούργησε μια φωτορεαλιστική φιγούρα-παιχνίδι μιας 28χρονης που διαβάζει φιλοσοφία και κοινωνική θεωρία, φοράει oversized ρούχα, κρατάει καφέ στο χέρι και binge-άρει reality shows όπως το Love Island. Δείξε αντικείμενα γύρω της που να αντικατοπτρίζουν αυτό το lifestyle» και… voilà μια μινιατούρα του εαυτού σου, σαν να βγήκες από ράφι παιχνιδιών.

Ωστόσο, για να σου μοιάζει όντως πρέπει να ανεβάσεις μια φωτογραφία σου στην πλατφόρμα. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο αν έχεις το premium version.

Η όλη φάση ξεκίνησε σαν inside joke των Gen Zers, μετατράπηκε σε viral trend, με influencers και micro-creators να ανεβάζουν τα δικά τους packs. Κάποιοι διάσημοι το δοκίμασαν επίσης, αλλά το trend ζει και αναπνέει πιο πολύ μέσα από την κοινότητα – κάτι που του δίνει και έναν DIY χαρακτήρα, παρόλο που φτιάχνεται με... μηχανές.

AI Starter Packs: Τι φάση με όλες αυτές τις action figures τέλος πάντων; Facebook Twitter
Είμαι η Louisa Piccicuto, 27 ετών, και ασχολούμαι με τη μόδα και το influencing. Η ιδέα ότι οι άνθρωποι «καταναλώνουν» το υλικό μου καθημερινά, σε συνδυασμό με το trend των κούκλων που σε παρουσιάζει ως προϊόν, με «γαργάλισε» λίγο. Η ζωή μου κινείται παράλληλα στον ψηφιακό και τον πραγματικό κόσμο, και με την άνοδο του trend, ήρθε η ώρα το alter ego μου (η voguemonkeys) να αποκτήσει μορφή με τη βοήθεια του AI. Για τα αντικείμενα που θα με συνοδεύουν, χρησιμοποίησα τους φίλους μου ως εξωτερικούς παρατηρητές για να καταλάβω καλύτερα το concept. Η voguemonkeys online χαρακτηρίζεται από τα ταρταρούγα γυαλιά μυωπίας μου, το κινητό, το lip treatment, το τρίποδο και το μακιγιάζ μου. Αυτά τα αντικείμενα αποτελούν το ψηφιακό αποτύπωμά μου.

Το παιχνίδι γίνεται σοβαρό

Και ενώ οι χρήστες το απολαμβάνουν, δεν είναι όλοι χαρούμενοι. Γραφίστες, εικονογράφοι και δημιουργικά άτομα αντιδρούν έντονα, καταγγέλλοντας ότι τέτοιες AI-generated εικόνες υποβιβάζουν την ανθρώπινη δημιουργικότητα. «Είναι σαν να βλέπεις κάτι που κανονικά θα ήθελε μέρες δουλειάς να φτιάχνεται σε λίγα δευτερόλεπτα με κλεμμένο στυλ», όπως λένε συχνά οι designers.

Τα action figure starter packs είναι ουσιαστικά visual memes με αισθητική Instagram, αλλά η μαζική χρήση τους ανοίγει ξανά τη μεγάλη συζήτηση περί του αν η τεχνητή νοημοσύνη είναι απειλή ή εργαλείο. Αν ο καθένας μπορεί να φτιάξει «εικόνες σαν επαγγελματίας», τι σημαίνει να είσαι δημιουργικός σήμερα;

AI Starter Packs: Τι φάση με όλες αυτές τις action figures τέλος πάντων; Facebook Twitter
Είμαι η Helen Rico, 31 ετών, και ασχολούμαι με το styling και το creative direction. Με εμπνέει οτιδήποτε είναι bold και out of the box. Μου αρέσει να συνδυάζω το «περίεργο» με το «φυσικό» και να φοράω πράγματα που έχουν χαρακτήρα. Νιώθω άνετα όταν κάποιος με κοιτάζει στον δρόμο με απορία ή με ρωτάει, όταν σταματάω να βάλω βενζίνη στη Vespa μου, γιατί φοράω αθλητική φόρμα με γραβάτα και πουκάμισο από πάνω. Είναι κομμάτι του παιχνιδιού και του χαρακτήρα μου, και το απολαμβάνω. Αγάπησα αμέσως αυτό το trend γιατί μου θυμίζει τις τελευταίες στιγμές που η γενιά μου έπαιζε χωρίς κινητά με τις κούκλες της, και γιατί ξεδιπλώνεται μπροστά σου η δική σου κούκλα.

Ένας καθρέφτης γεμάτος αυτοσαρκασμό

Ίσως, τελικά, το trend δεν έχει να κάνει τόσο με το AI όσο με την ανάγκη να δούμε τον εαυτό μας από μακριά. Σε μια εποχή που ο καθένας γίνεται brand, το να φτιάξεις το δικό σου action figure μοιάζει με αυτοβιογραφία σε ένα slide. Είναι αστείο, είναι ειλικρινές. Και κάπου μέσα στα αξεσουάρ –το φθηνό άρωμα, το βιβλίο που δεν τέλειωσες ποτέ, τα λευκά ακουστικά ή μια πίτα με γύρο– υπάρχει μια μικρή αλήθεια για το ποιος είσαι.

Σε τελική ανάλυση, μπορεί να είμαστε όλοι ένα packaging μακριά από το να φιγουράρουμε στα ράφια της επόμενης viral τάσης. Ευτυχώς ή δυστυχώς, τουλάχιστον μπορούμε να διαλέξουμε τα αξεσουάρ.

Living
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM
Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ