Οι Μυστικοί Κήποι Των Your Hand In Mine

Facebook Twitter
0

hand

Ίσως να ήταν εκείνη η καθηλωτική εμφάνιση τους στο Synch το 2008, ίσως ότι ένα ελληνικό συγκρότημα δημιούργησε το soundtrack μιας βουβής γιαπωνέζικης ταινίας.  O Μάνος και ο Γιώργος είναι δυο παιδιά που ζουν στην Θεσσαλονίκη ό ένας είναι αρχιτέκτονας και ο άλλος βιβλιοπώλης και οι δυο μαζί τον ελεύθερο χρόνο τους είναι οι Your hand in mine. Περνούν τις ώρες τους στο Μελισσοχώρι λίγο έξω από την συμπρωτεύουσα και πειραματίζονται με αυτοσχέδια όργανα. Τον Σεπτέμβρη κυκλοφόρησαν το δεύτερο ολοκληρωμένο άλμπουμ τους Τhe Garden Novels, από την Inner Ear, που θα μπορούσε να ήταν και soundtrack κάποιου παραμυθιού των αδερφών Γκριμ. Αυτή την Κυριακή εμφανίζονται στο six d.o.g.s. μαζί με τον Alex LogΟut.

Δεν είσαστε πάντως μια μπάντα που κάνει συχνά live, είναι οι δουλειές που σας απασχολούν ή δεν έχει νόημα το να κυνηγάς μια κατάσταση στην Ελλάδα που δεν αποφέρει χρήματα αλλά συνεχώς όλο και περισσότεροι μουσικοί ξεπηδούν καθημερινά και ψάχνουν ένα μέρος να παίξουν ή μια γωνιά ή ακόμα ένα site να τους θεοποιεί για μια εβδομάδα στον κύκλο τους.

Θα ήταν ψέμα να πούμε ότι οι δουλειές μας μάς αφήνουν όσο ελεύθερο χρόνο θέλουμε. Μόνο όταν έχεις λύσει το βιοποριστικό σου μπορείς να έχεις την πολυτέλεια να παίζεις οπουδήποτε, για την τέχνη, ή τη ματαιοδοξία που όλοι από λίγο έως πολύ κουβαλάμε. Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι από τη μία μάθαμε να είμαστε επιλεκτικοί στους χώρους, από την άλλη να παίζουμε μόνο όταν έχουμε κάτι να πούμε, και κατά συνέπεια να μαζεύουμε καλές live εμπειρίες.

Το Garden Novels κυκλοφόρησε στις αρχές του Σεπτέμβρη, την εποχή που οι Έλληνες γυρίζουν από διακοπές και έχουν φρέσκες εικόνες από την φύση. Παρολαυτά οι ήχοι του δίσκου ταιριάζουν σε δάση και κήπους και όχι σε ένα αστικό τοπίο.

Η σχέση του καθένα με τη φύση, αλλά και ο τρόπος που την εννοεί, ως γνωστόν διαφέρει. Για κάποιους φύση είναι μόνο τα δάση, οι κήποι και οι ρεματιές, για κάποιους άλλους το αστικό τοπίο είναι φύση, ενώ για άλλους η έννοια της φύσης ενυπάρχει μέσα τους ως φαντασίωση. Κατά συνέπεια οι ήχοι του δίσκου μπορεί στον καθένα να λειτουργήσουν διαφορετικά, από το να του μεταφέρουν τα αρώματα της εξοχής που ζει ή ονειρεύεται ότι ζει, μέχρι απλά να ντύσουν την παραμονή του σ'ένα φανάρι στο μποτιλιάρισμα. Εξαρτάται βέβαια και απ'το τι είναι μαθημένος ν'ακούει ο καθένας...

Πόσο σας επηρέασε το γεγονός ότι ηχογραφήσετε στο Μελισσοχώρι στον ελεύθερο σας χρόνο και όχι σε κάποιο studio της Θεσσαλονίκης;

Αρχικά ξεκινήσαμε να γράφουμε στο δικό μας studio επειδή είναι το μοναδικό μέρος που νιώθουμε οικειότητα και μπορούμε να ηχογραφήσουμε πχ 200 φορές την ίδια κιθάρα, χωρίς να πληρώνουμε μια περιουσία. Αν αναλογιστείς και ότι στις ώρες που είχαμε ελεύθερες δεν θα ήταν ανοιχτό κανένα studio, η επιλογή του υπογείου στο Μελισσοχώρι έμοιαζε μονόδρομος. Στην πορεία όμως διαπιστώσαμε, ότι η επαφή με το τοπίο (οι περισσότερες press photos είναι τραβηγμένες στα 50 μέτρα από το studio) και τον περιβάλλοντα κήπο, καθόρισε σε μεγάλο βαθμό το κόνσεπτ του δίσκου...

Το κομμάτι Α boy and the birds στην παράγραφο που το συνοδεύει έχει να κάνει με την ελευθερία της συνείδησης κατά την διάρκεια της εργασίας των ανθρώπων και την ελεύθερη βούληση;

Δεν θα το πηγαίναμε τόσο μακριά, αν και έτσι όπως το διατυπώνεις δεν πέφτεις έξω. Η ιστορία του "αγοριού", όπως και όλων των ηρώων του Garden Novels, είναι κυρίως προσωπική. Είναι ο συμβιβασμός που κάνει κάθε άνθρωπος, κάποια στιγμή της ζωής του, γιατί απλά δεν γίνεται αλλιώς, φτάνοντας πολύ κοντά στο να παραβιάσει τις αρχές του. Το "αγόρι" δεν αντέχει τη θέα ενός πλάσματος σε κλουβί, αλλά το μόνο που ξέρει να κάνει είναι να φτιάχνει κλουβιά και οι άνθρωποι θα συνεχίζουν να έχουν κλουβιά στο σπίτι τους, είτε τα φτιάχνει αυτός είτε όχι. Το μόνο που του μένει, είναι να κάνει την προσωπική του επανάσταση και να ελευθερώσει όλα τα πουλιά από το εργαστήρι του παππού του, χωρίς να έχει την ψευδαίσθηση ότι μόνος του μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.

Σαν μουσικό ζευγάρι τι ήταν αυτό που σας ένωσε και πως γνωριστήκατε;

Μας γυρνάς πάνω από δεκαετία πίσω τώρα. Η πρώτη ταύτιση μουσικών απόψεων που θυμόμαστε έχει να κάνει με το περίφημο: "έλα ρε, ξέρεις το creep (Radiohead); γουάου! πώς πάνε οι συγχορδίες;"

Μάνο η μουσική σας έχει κάποιο σχέδιο όπως η αρχιτεκτονική ή είναι ο τρόπος σου να προχωράει χωρίς κανόνες και περιορισμούς;

Θα έλεγα ότι τόσο στην αρχιτεκτονική όσο και στη μουσική το βασικό σχέδιο πρέπει να είναι ένα, να μην υπάρχουν περιορισμοί...Φαίνεται όμως ότι τα κοινά σημεία είναι τελικά πάρα πολλά! Όπως οι φόρμες εκπέμπουν μεγαλύτερο δυναμισμό όταν είναι σαφείς και απλές, έτσι και οι μελωδίες σε κερδίζουν περισσότερο όταν είναι καθαρές και συγκεκριμένες. Επίσης τα υλικά σ'ένα κτίριο είναι πιο γοητευτικό να είναι ειλικρινή και ανεπίχριστα, με τον ίδιο τρόπο που τα όργανα σε μια μουσική λειτουργούν καλύτερα φυσικά και ακατέργαστα.

22

Γιώργο σαν βιβλιοπώλης, ο κόσμος τι βιβλία αγοράζει πια;

Έχω την αίσθηση, ότι το αναγνωστικό κοινό στην Ελλάδα περνάει μια μεταβατική περίοδο. Η εποχή των βιβλιοφάγων και των εραστών της λογοτεχνίας τελειώνει κάπου εδώ. Ο κόσμος στρέφεται στο σχολιασμό της επικαιρότητας. Θέλει να ενημερωθεί, θέλει να είναι σε θέση να καταλαβαίνει πότε τον κοροϊδεύουν. Υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση σε βιβλία που αφορούν την κρίση και αυτό με τη σειρά του συμπαρασύρει και βιβλία πολιτικής φιλοσοφίας, που κυρίως ενδιαφέρεται ο νέος κόσμος. Πράγμα που δεν είναι διόλου κακό, αλλά  η απομάκρυνση από αυτή τη Λογοτεχνία, που στις καλύτερες της στιγμές παράγει την ουσιαστική Φιλοσοφία, με στεναχωρεί. Θέλω να πω ότι 5000 σελίδες φιλοσοφικών στοχασμών, ίσως ποτέ δε θα σου δώσουν τη "γνώση", μέσω της ταύτισης, που σου δίνει η "Δίκη" του Kafka σε 300.

Έχω την εντύπωση ότι από soundtrack βουβής ταινίας περάσατε σε soundtrack παραμυθιού. Ποια είναι τα αγαπημένα σας παραμύθια;

Ο Μικρος Πρίγκηπας

Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα

Ο Δον Κιχώτης

Mε αυτά που γίνονται στο κέντρο της Αθήνας δεν φοβάστε να έρθετε για συναυλία;

Δεν είναι ότι έχουμε άγνοια κινδύνου σε μια τόσο φορτισμένη ατμόσφαιρα, πόσο μάλλον όταν κουβαλάμε τόσα πράγματα και όργανα, απλώς έχουμε ξαναπεί ότι προσπαθούμε να προστατεύσουμε τη μουσική μας από εξωγενείς παράγοντες και να την κλείνουμε πάντα σ' έναν παράλληλο κόσμο, όπου μόνο εκεί δυστυχώς ελπίζει να ζήσει.

-Ακούστε ένα καταπληκτικό mixtape που έφτιαξαν οι Your Hand In Mine για το Lifo Tape του lifo.gr

*Για να κερδίσετε ένα αντίτυπο της promo έκδοσης τους The Garden Novels στείλτε mail στο [email protected] με το ονοματεπώνυμό σας και subject Your Hand In Mine. Θα κληρώθούν 3 cd.

*Για να κερδίσετε μια πρόσκληση για το λαιβ των Your Hand In Mine στο six d.o.g.s. στείλτε mail μέχρι την Κυριακή στις 15.00 στο [email protected] με το ονοματεπώνυμό σας και subject Your Hand In Mine live.

                 

*Οι Your hand in mine θα εμφανιστούν την Κυριακή 30 Οκτωβρίου στο Six d.o.g.s. (Αβραμιώτου 6-8, Μοναστηράκι) μαζί με τον LogOut. Είσοδος 10 €, Έναρξη στις 21:00.

yourhandinmineband.com

                 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ