Αυτά θα δούμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών

Αυτά θα δούμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
0


Αυτά θα δούμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Το πρόγραμμα και το νέο εικαστικό της Χαράς Μαραντίδου

Εκτός από το ότι μοιάζουν με μια γιορτή με παρόντες τους περισσότερους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στον πολιτισμό, οι συνεντεύξεις τύπου του Φεστιβάλ είναι ένα μικρό πολιτικό ημερολόγιο του πολιτισμού. Στο πάνελ του έχουμε δει όλες τις πολιτικές ηγεσίες από το 2006 μέχρι σήμερα, τους καλούς, τους κακούς και τους άσχετους, έχουμε ζήσει στιγμές αμηχανίας αβεβαιότητας και χαράς.  Υπουργούς να απορούν στο άκουσμα εντελώς άγνωστων στα αυτιά τους ονομάτων, να αναρωτιούνται γιατί έχει σπασμένα τζάμια η Πειραιώς  αλλά και τον κατά τα άλλα συμπαθέστατο κύριο Τζαβάρα, να ομολογεί ότι ο Γιώργος Λούκος γνωρίζει καλύτερα και ότι αυτός είναι απλώς ένας βουλευτής Ηλείας, σκορπίζοντας χαμόγελα συμπάθειας στην αίθουσα.

  

Μεγαλώσαμε και εμείς κατά δέκα χρόνια, είδαμε σπουδαίες παραστάσεις, είδαμε πειραματικές παραστάσεις, είδαμε ενδιαφέρουσες αλλά ανυπόφορες παραστάσεις, τσακωθήκαμε στην αυλή της Πειραιώς και λιώσαμε από τη ζέστη στο Ηρώδειο, κάναμε μια ακόμα ηρωική κάθοδο στην Επίδαυρο, αλλά ποτέ δεν πλήξαμε. Κανείς μας δε μπορεί να σκεφτεί πια τα καλοκαίρια στην Αθήνα χωρίς το φεστιβάλ.

Φέτος λοιπόν στα highlights του φεστιβάλ, ανάμεσα σε δεκάδες παραστάσεις και σε ένα απίστευτα πυκνό πρόγραμμα που ενώνει τα κλασικό και το σύγχρονο, το παλιό και το καινούργιο ανάμεσα σε άλλα θα δούμε: Ένα μπαρόκ δράμα, τη Σαλώμη από τον Νίκο Καραθάνο και τον Μάρκελλο Χρυσικόπουλο, τη Δήμητρα Γαλάνη και τον Πέτρο Κλαμπάνη, τις σπουδαίες του χορού Μαγκί Μαρέν και Σιλβί Γκιλέμ, τον σχεδόν πολιτογραφημένο μόνιμο φιλοξενούμενο του φεστιβάλ Τ. Οστερμάγερ, τον Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, τον Γκραουζίνις και τον Χερμάνις, Μαρμαρινό και θέατρο Νο, Μήδεια του Μποστ στο Ηρώδειο, τη νέα ελληνική θεατρική σκηνή και τις επιτυχημένες περσινές παραστάσεις της ευτυχώς σε επανάληψη στην Πειραιώς 260.Τους πρωτοεμφανιζόμενους όπως : η Στεφανία Γουλιώτη, ο Χάρης Φραγκούλης, η Γιολάντα Μαρκοπούλου, η Ελένη Ευθυμίου, ο Παντελής Δεντάκης, η Ζωή Χατζηαντωνίου, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας ως σκηνοθέτες.

Αυτά θα δούμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Γιώργος Λούκος-Μαρία Παναγιωτοπούλου, λίγο πριν την έναρξη της συνέντευξης τύπου

  

Σε θερμό κλίμα αν και με χαλασμένο κλιματιστικό και την αίθουσα παγωμένη, φέτος είδαμε να κάθονται στο πάνελ του Φεστιβάλ για πρώτη φορά, όλοι οι θεσμικοί παράγοντες που εμπλέκονται με την πόλη και την πολιτιστική της δραστηριότητα. Δίπλα στον Γιώργο Λούκο, ο αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης, η περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου και για πρώτη φορά και ο Δήμαρχος της Αθήνας Γιώργος Καμίνης.

Ο Νίκος Ξυδάκης εξήρε το ρόλο του Γιώργου Λούκου στο τιμόνι του φεστιβάλ, σημειώνοντας ανάμεσα σε άλλα ότι του έδωσε νέα φυσιογνωμία εξωστρεφή και θερμή στην προσέγγιση της νέας ελληνικής δημιουργίας και υποδεκτική παρουσία στα ξένα κέντρα και τα φρέσκα γεγονότα που συμβαίνουν ταυτοχρόνως και παγκοσμίως. Τόνισε ότι το φεστιβάλ Αθηνών χαρίζει ταυτότητα και αυτοπεποίθηση στην πόλη των Αθηνών σε χώρους περισσότερο ή λιγότερο λαμπερούς, και πρόσθεσε την σημασία του να διευρυνθεί στην επαρχία.

Θεατής του Φεστιβάλ εδώ και πολλά χρόνια η Ρένα Δούρου, αφού ευχαρίστησε δημοσίως τον Γιώργο Λούκο για τις παραστάσεις που έχουμε απολαύσει και θυμόμαστε πέρασε αμέσως στα πιο πρακτικά, αλλά απολύτως θετικά και ευπρόσδεκτα νέα. Αυτά της οικονομικής στήριξης του φεστιβάλ από την περιφέρεια. Ανακοίνωσε ότι θα στηρίξει παρέχοντας τα οικονομικά μέσα που είχε στερηθεί ο θεσμός, και την αρχική συνδρομή σε 3 παραγωγές του φεστιβάλ, ενώ θα είναι συνεχής η βοήθεια και σε άλλες.

Για τους Ευρωπαϊκούς πόρους μίλησε ο Δήμαρχος της Αθήνας Γιώργος Καμίνης, και την ανάγκη της οικονομικής παράλληλα με την πολιτιστική ανάπτυξη της πόλης. Δεσμεύτηκε   για την στήριξη του φεστιβάλ από τον Δήμο.

Η παρουσία τεσσάρων δημόσιων φορέων στο πάνελ, μπορεί να σημαίνει μια ανάσα για τα οικονομικά και για τα οργανωτικά του φεστιβάλ, και ο Γιώργος Λούκος άρχισε την εκφώνηση του προγράμματος με τα «αβέβαια»: τις προτάσεις που έφτασαν καθυστερημένα και θα προσπαθήσει να ενταχθούν στο πρόγραμμα.

Το αφιέρωμα στα 90 χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη, το πρότζεκτ του Ρούφους Γουάϊνράιτ με την Σίντι Σέρμαν Πριμαντόνα για τη ζωή της Κάλλας, την πρόταση του Βραζιλιάνου Ισμαήλ Ίβο και του  Δήμου Γκουναρούλη, του Μπέντζαμιν Μιλιπιέ, διευθυντή του μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού.

Το εικαστικό του φετινού φεστιβάλ, ένας Δούρειος Ίππος φτιαγμένος από τις κατόψεις των θεάτρων και των χώρων του φεστιβάλ είναι της εικαστικού Χαράς Μαραντίδου.

Αυτά θα δούμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter

Ας ρίξουμε μια ματιά στο φετινό πρόγραμμα το οποίο ξεκινά την 1η Ιουνίου και ολοκληρώνεται στις 31 Αυγούστου.

 

Το θέατρο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2015 

Δημήτρης Μαυρίκιος - Πάπισσα Ιωάννα

Ο Δημήτρης Μαυρίκιος ανοίγει φέτος το Φεστιβάλ Αθηνών ολοκληρώνοντας την περσινή παράσταση εν εξελίξει του θεατρικού έργου του που βασίζεται στην Πάπισσα Ιωάννα (1866) του Εμμανουήλ Ροΐδη, καθώς και στη σχέση του συγγραφέα με τη μητέρα του.

[31 ΜΑΪΟΥ, 1 & 2 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

Χάρης Φραγκούλης - Ο Άρντεν από το Φέβερσαμ / Ανωνύμου

Με φόντο την ελισαβετιανή εποχή, το κείμενο αυτό θα μπορούσε να θυμίζει σενάριο του Χίτσκοκ ή του Ταραντίνο. Έργο αγνώστου συγγραφέα (1592), που κατά καιρούς αποδόθηκε στον Σαίξπηρ, στον Μάρλοου ή στον Τόμας Κυντ, μνημονεύεται από τον Αρτώ στο Θέατρο της σκληρότηταςΣυμπαραγωγή με το Θέατρο Οδού Κυκλάδων.

[2 - 11 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ]

Ομάδα Station Athens - Είμαστε οι Πέρσες! της Γιολάντας Μαρκοπούλου

Οι Πέρσες του Αισχύλου δίνουν την αφορμή σε μια ομάδα προσφύγων από το Αφγανιστάν, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές να μπουν σε ένα χορικό πολεμιστών και να μοιραστούν προσωπικές τους μάχες, από τη σύγχρονη ιστορία. Μια παράσταση ντοκουμέντο.

[3 & 4 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

ΒΙκτωρ Αρδίττης - TEXTILEN της Μαρίας Ευσταθιάδη

Η Μαρία Ευσταθιάδη αφουγκράζεται τις σύγχρονες σκηνικές αναζητήσεις και “στέλνει” στη σκηνή μια απροσδόκητα μεγάλη φόρμα, όπου η ισχυρή γραφή συνυπάρχει με το χοροθέατρο, και ο ελλειπτικός ρεαλισμός με το μελόδραμα

[9 & 10 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

 

Αυτά θα δούμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
 

 

BAXTER THEATRE CENTER - Δεσποινίς Τζούλια του Αύγουστου Στρίντμπεργκ

Το Φεστιβάλ Αθηνών συστήνει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό έναν ξεχωριστό νοτιοφρικανικό θίασο, με μια άκρως ενδιαφέρουσα παράσταση.

[11, 12 & 13 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

NEW RIGA THEATRE - Αλβις Χερμάνις - Σόνια της Tatiana Tοlstaya

Διευθυντής και σκηνοθέτης του Νέου Θεάτρου της Ρίγας, ενός κρατικού θεατρικού οργανισμού με μόνιμο θίασο είκοσι πέντε ηθοποιών, ο Λετονός Άλβις Χερμάνις έχει στο ενεργητικό του συνεργασίες και με σημαντικούς ευρωπαϊκούς θεατρικούς φορείς. 

[16, 17 & 18 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

 

Αυτά θα δούμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
 

 

Σαουμπύνε - Τόμας Οστερμάγερ - Μικρές αλεπούδες της Λίλλιαν Χέλλμαν

Κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης θεατρικής σκηνής και φίλος της Ελλάδας και του Φεστιβάλ Αθηνών, ο Τόμας Οστερμάγερ δίνει το «παρών» στην Πειραιώς 260 με τις Μικρέςαλεπούδες (1941) της Λίλλιαν Χέλλμαν από το διεθνούς φήμης βερολινέζικο θέατρο Σαουμπύνε.

[19, 20 & 21 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260] 

Βίκος Ναχμίας - Στροφοδίνες

Ο τίτλος της παράστασης παραπέμπει στην  αρχαία ελληνική λέξη στρόφιγξ και περιγράφει μεταφορικά την παραληρηματική συμπεριφορά των ατόμων που φτάνουν σε έκσταση κατά την άσκηση της διαρκούς επιτόπιας περιστροφής. 

Μουσική επιμέλεια: Λάμπρος Πηγούνης

[20, 21 & 22 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

 Young Jean Lee - Straight White Men

Κεντρική μορφή της νεοϋορκέζικης θεατρικής σκηνής, η Young Jean Lee έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας καλεσμένη του Φεστιβάλ Αθηνών. Η κορεατικής καταγωγής δραματουργός και σκηνοθέτρια πραγματεύεται στα έργα της το ζήτημα της ταυτότητας, σε όλες τις όψεις του –εθνική, κοινωνική, σεξουαλική–, αμφισβητώντας τις κυρίαρχες αξίες των σύγχρονων νεοφιλελεύθερων κοινωνιών.

[22, 23 & 24 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

 Θέατρο Στοά - Μήδεια του Μποστ

Πρόκειται για την περίφημη κωμωδία του Μποστ που το 1993, όταν πρωτοανέβηκε, την παρακολούθησαν 60.000 άτομα σε όλη την Ελλάδα – πρωτοφανής αριθμός για τα θεατρικά δεδομένα της εποχής. Μετά από 20 χρόνια, επαναλαμβάνεται φέτος η εμβληματική αυτή παράσταση, και μάλιστα με τους ίδιους συντελεστές. Στον ρόλο της Μήδειας η Λήδα Πρωτοψάλτη. 

[26 & 27 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]

 

Αυτά θα δούμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
 

 

Ρομέο Καστελλούτσι - Societas Raffaello Sanzio - Go down, Moses

Μετά την τριλογία της Κόλασης και την παράσταση Περί της εννοίας του προσώπου του Υιού του Θεού, ο θίασος Societas Raffaello Sanzio επιστρέφει με το Go down, Moses, σε σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια και φωτισμούς του διάσημου Ιταλού σκηνοθέτη και εικαστικού.

[27, 28 & 29 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ]

Θέατρο Οδού Κυκλάδων - Παντελής Δεντάκης - Το κιβώτιο (σε μορφή μονολόγου) του Άρη Αλεξάνδρου

Ο μοναδικός επιζών μιας καθοριστικής για την έκβαση του αγώνα του Δημοκρατικού Στρατού αποστολής εξιστορεί, σε μορφή απολογίας, την περιπέτεια της μεταφοράς ενός επτασφράγιστου κιβωτίου, που φτάνει τελικά άδειο στον προορισμό του. Συμπαραγωγή με το Θέατρο Οδού Κυκλάδων.

[28, 29, 30 ΙΟΥΝΙΟΥ & 1, 2 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ]

Κατερίνα Ευαγγελάτου - Ρήσος του Ευριπίδη / Περιπατητική παράσταση στο Λύκειο του Αριστοτέλη

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου επανέρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών με μια παράσταση στο Λύκειο του Αριστοτέλη, ένα από τα τρία αρχαιότερα γυμνάσια της πόλης (μαζί με αυτό της Ακαδημίας Πλάτωνος και του Κυνοσάργους), που ταυτίστηκε με την Περιπατητική Σχολή, τη φιλοσοφική σχολή την οποία ίδρυσε ο μεγάλος Έλληνας φιλόσοφος το 355 π.Χ. Η παράσταση θα ξεκινάει με τη δύση του ηλίου, ως μια εμπειρία περιπάτου σε όλο τον χώρο του Λυκείου, και αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον και των ξένων επισκεπτών. Μια συμπαραγωγή με την εταιρεία παραγωγής «Λυκόφως».

[Από 1 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΛΥΚΕΙΟ]

 

 

She She Pop - Schubladen

Μία γυναικεία κολεκτίβα που ιδρύθηκε το 1993 στο Βερολίνο, για να κατακτήσει έκτοτε την Ευρώπη, έρχεται για πρώτη στην Ελλάδα. Στις σκηνοθεσίες τους, που χαρακτηρίζονται ταυτόχρονα από χιούμορ και νεανική αδιαλλαξία, αυθορμητισμό και ειλικρίνεια, oι She She Pop δεν διστάζουν να αναδείξουν κοινωνικά ζητήματα μέσα από τα δικά τους βιώματα.

[11 & 12 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

Θεατρική ομάδα Εν Δυνάμει - Ελένη Ευθυμίου - Ο άνθρωπος ανεμιστήρας ή Πώς να ντύσετε έναν ελέφαντα

Σε αυτή την παράσταση κοινοποιούνται ιστορίες γύρω από την αναπηρία. Μέσω αυτών των ιστοριών δεν επιδιώκεται παρά το άνοιγμα στο ανοίκειο, έτσι ώστε να γίνει γνωστό και οικείο. Στη σκηνή οι ιστορίες αυτές μπαίνουν στο στόμα των παιδιών και παίρνουν τη μορφή ενός παιδικού παιχνιδιού.

[11 & 12 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260] 

Οι τυφλοί ή O ήχος μικρών πραγμάτων σε μεγάλο σκοτεινό τοπίο

Mια σύνθεση για το τέλος της ιστορίας των πράξεων, από το ομώνυμο δράμα του Μωρίς Μαίτερλινκ- Σκηνοθεσία - Χορογραφία Ζωή Χατζηαντωνίου - Ηχητική δραματουργία - Μουσική σύνθεση Δημήτρης Καμαρωτός

[12 & 13 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260] - 

άδα Ωσμωσις - Ευριπίδης Λασκαρίδης - Απολίθωμα / Relic

Η νέα δουλειά του Ευριπίδη Λασκαρίδη είναι μία ερεθιστική σόλο περφόρμανς 45 λεπτών, για κλειστό χώρο, κατά την οποία ο σκηνοθέτης εμβαθύνει στην έρευνά του, ανεβαίνοντας ο ίδιος στη σκηνή, για να ενδυθεί μια ιδιόμορφη περσόνα. 

[15 & 16 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

Théâtre du Radeau - Φρανσουά Τανγκύ - Passim

Ένας ποιητής της γαλλικής σκηνής, ο Φρανσουά Τανγκύ, εμφανίζεται για πρώτη φορά μπροστά στο ελληνικό κοινό. Το θέατρό του κατοικείται από εικόνες που αναδύονται μέσα από μια δραματουργία ονειρική: θραύσματα από θεατρικά έργα και ποιήματα, ηχώ από λέξεις και μουσικές, κοστούμια, πανώ, ηθοποιοί βγαλμένοι από έναν ζωντανό πίνακα…

[16, 17 & 18 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

Στεφανία Γουλιώτη - Ευμενίδες του Αισχύλου / Σε μορφή μονολόγου

Γιατί οι Ευμενίδες; «Διότι είναι από τα πιο παραμελημένα κείμενα, με τεράστια όμως κρυφά νοήματα, που παραπέμπουν ευθέως στην ψυχανάλυση», λέει εξηγώντας αυτή την επιλογή η Στεφανία Γουλιώτη. Στόχος να βρεθεί το νήμα που συνδέει τον θεατή με τον συγγραφέα, χωρίς να μεσολαβεί το υπερεγώ του ηθοποιού.

[20 & 21 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

 Νικίτα Μιλιβόγεβιτς - Λουκρητία Βοργία του Β. Ουγκό

Ο Μιλιβόγεβιτς, από τους πιο σημαντικούς Σέρβους θεατρικούς σκηνοθέτες της εποχής μας, θα αναμετρηθεί με την ενδιαφέρουσα ιστορική φυσιογνωμία συνεργαζόμενος με μια σειρά από καταξιωμένους Έλληνες ηθοποιούς, ανάμεσα στους οποίους είναι η Λυδία Φωτοπούλου, η Θεοδώρα Τζήμου, ο Μάνος Βακούσης.

[23 & 24 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

Θέμελης Γλυνάτσης - Βερενίκη του Ρακίνα

Με φόντο τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, ο σπουδαίος Γάλλος συγγραφέας Jean Racine (Ρακίνας) συνθέτει ένα από τα αρτιότερα και τραγικότερα κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους η Μαρία Ναυπλιώτου, ο Νέστορας Κοψιδάς και ο Ιερώνυμος Καλετσάνος.

[24 & 25 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν - Μαριάννα Κάλμπαρη - Θέλω μια χώρα του Ανδρέα Φλουράκη

Τo Θέλω μια χώρα πρωτοπαρουσιάστηκε σε πρώιμη μορφή τον Ιούνιο του 2013 στο Royal Court Theatre του Λονδίνου, στο πλαίσιο του προγράμματος The Big Idea: PIΙGS και σε σκηνοθεσία του Richard Twyman. Πρόκειται για ένα έργο χωρίς χαρακτήρες και σκηνές, χωρίς τυπικούς διαλόγους και πλοκή. Ένα έργο για την Ελλάδα, με πρωταγωνιστή το πλήθος των Ελλήνων. Παίζοντας με την έννοια της χώρας, αλλά και του ίδιου του θεάτρου ως «χώρα» όπου το όνειρο καλείται να γίνει πράξη, η παράσταση ανεβαίνει με 65μελή θίασο μαθητών και αποφοίτων της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης. Σε ρόλο-έκπληξη η Ρένη Πιττακή.

[30 & 31 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

Τσέζαρις Γκραουζiνις - Ιούλιος Καίσαρ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

Ο Ιούλιος Καίσαρας ως σαρκαστικό πολιτικό θρίλερ της σύγχρονης εποχής. Εστιάζοντας στην παράλογη ηθική της πολιτικής συνωμοσίας και στις μεθόδους χειραγώγησης που χρησιμοποιεί το πολιτικό κατεστημένο, θίγει την παραμόρφωση της δυτικής ηθικής και την γκροτέσκα φύση της πολιτικής προπαγάνδας.

[30 & 31 ΙουΛΙου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

Ανέστης Αζάς - Ευμενίδες 2015 (προσωρινός τίτλος)

Την 5η Φεβρουαρίου του 2015 το τριμελές κακουργιοδικείο της Ρόδου καταδίκασε έναν 21χρονο Σύρο πρόσφυγα σε 145 χρόνια φυλάκιση και 570.000 ευρώ πρόστιμο, θεωρώντας τον μοναδικό υπαίτιο για το τραγικό ναυάγιο στο Φαρμακονήσι, που είχε για μεγάλο διάστημα απασχολήσει την ελληνική και διεθνή κοινή γνώμη. 

[ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ]

 Πρόδρομος Τσινικόρης - Στη μέση του δρόμου / Μια πολυήμερη δράση σε δημόσιο χώρο

Ο Πρόδρομος Τσινικόρης, νέος καλλιτέχνης που δραστηριοποιείται δημιουργικά σε μορφές θεάτρου ντοκιμαντέρ στην Ελλάδα και τη Γερμανία, προτείνει μια πολυήμερη δράση σε κεντρική πλατεία της πόλης, με αφετηρία μια έρευνα γύρω από τους νεο-άστεγους των Αθηνών. 

[ΤΡΟΧΟΣΠΙΤΟ]

Νίκος Χατζόπουλος - Ένα... δύο... τρία... ή Η πασιέντζα της Μαρίας Λαϊνά

Το έργο της Μαρίας Λαϊνά συμπυκνώνει σε τρία πρόσωπα όλα τα αρχετυπικά διλήμματα που ενυπάρχουν στις ανθρώπινες δοσοληψίες: Μαζί ή κατά μόνας; Απομόνωση ή άνοιγμα στους άλλους; Συνύπαρξη ή επιβολή του ισχυρότερου;

Κωσταντίνος Ντέλλας - Ηλέκτρα, το τελευταίο αίμα

Μετά την επιτυχία της παράστασης Ο Έλλην βρυκόλαξ, ο Κωσταντίνος Ντέλλας συνεργάζεται με καταξιωμένους καλλιτέχνες από τον χώρο του θεάτρου και της μουσικής, για να παρουσιάσει μια διαφορετική εκδοχή της Ηλέκτρας του Σοφοκλή. .

[ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ]

 

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2015

Γιάννης Κακλέας - Aχαρνής του Αριστοφάνη 10/11-7

ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΣ - ΝΟ - NEKYIA 24/25-7

Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος -Αίας του Σοφοκλή 17/18-7

 

Θωμάς Μοσχόπουλος - Ιφιγένεια εν Ταύροις του Ευριπίδη 7/8-8

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ - Σωτήρης Χατζάκης / Τρωάδες του Ευριπίδη 3/4-7

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ - Γιάννης Μπέζος / Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη 31/7, 1/8

Σίμος Κακάλας - Ομάδα Χώρος / Ορέστης του Ευριπίδη 29/8

Βασίλης Παπαβασιλείου - Νεφέλες του Αριστοφάνη 14/15-8

Σύλβια Λιούλιου - Αίας του Σοφοκλή [ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ] 

 

 Η μουσική στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2015 

 

 ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ - Τόσκα του Τζάκομο Πουτσίνι - Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός Σκηνοθεσία - Σκηνικά - Κοστούμια: Ούγκο ντε Άνα

 

 [14, 16, 17 & 18 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]

 

 Συναυλία με τον Άνταμ Κοέν

 

 [29 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]

 

Νίκος Καραθάνος - Μάρκελλος Χρυσικόπουλος - Σαλώμη

 

 [5 & 6 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

 

Kρατικη Ορχηστρα Αθηνων - Συναυλία με έργα Γκρηγκ και Μάλερ

 

{6 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ] 

 

Καμεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής - Πυλάδης - Ιοκάστη

 

Δύο έργα του Γιώργου Κουρουπού - δύο διαφορετικές προσεγγίσεις του Τραγικού

 

[8 & 9 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

 

 Σταμάτης Κραουνάκης – Λίνα Νικολακοπούλου - Βίος και Πολιτεία του Ντάριο Φο 

 

[10 & 11 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]

 

Kρατικη Ορχηστρα Αθηνων - Άξιον εστί του Μίκη Θεοδωράκη

 

[14 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]

 

Η σονάτα του σεληνόφωτος του Γιάννη Ρίτσου

 

Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος - Ερμηνεία: Μαρινέλλα

 

[15, 16 & 17 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

 

Πάμπλο Νερούδα - Μίκης Θεοδωράκης - Canto General

 

[23 & 24 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ] 

 

Ορχήστρα Νέων της Μεσογείου - 4η Συμφωνία του Γκούσταβ Μάλερ / Σολίστ: Ying Fang

 

Κοντσέρτο για ορχήστρα της Ana Sokolovi - Μουσική διεύθυνση: Kazushi Ono

 

[26 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ] 

 

ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ - Κάρμεν του Ζωρζ Μπιζέ

 

Μουσική διεύθυνση: Μύρων Μιχαηλίδης - Σκηνοθεσία: Στήβεν Λάνγκριτ

 

[26, 28, 30 & 31 ΙουΛΙου / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ] 

 

Λεόντιος και Λένα

 

Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής , Λιμπρέτο: Γιάννης Αστερής,  Σκηνοθεσία: Αργύρης Ξάφης

 

[ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ]

 

KΑΜΕΡΑΤΑ – ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

 

Kiss me, Kate του ColePorter

 

[ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ] 

 

Σταύρος Γασπαράτος - Expanded Piano

 

[ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ]

 

 

ΜΙΚΡΗ ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ

 

Νένα Βενετσάνου 1000 + 1 πόλεις 

 

[10 & 11 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ]

 

Chronos - Η Δήμητρα Γαλάνη συναντά τους Πέτρο Κλαμπάνη, Θωμά Κωνσταντίνου, Σπύρο Μάνεση  [17 & 18 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ]

 

 

Ο Χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών 2015

 

Μαγκύ Μαρέν - BiT

 

 [2, 3 & 4 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

 

 Συλβί Γκιλλέμ - Life in Progress

 

 [3 & 4 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]

 

 Μαγκύ Μαρέν - Singspiele με τον Νταβίντ Μαμπούς

 

 [9 & 10 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

 

Κατρίν Ντιβερρές - Πενθεσίλειες...

 

 [13 & 14 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

Τάνια Καρβάλιο - Weaving Chaos

 [27 & 28 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

 Tuan Le - Nguyen Nhat Ly - Nguyen Lan Maurice - Nguyen Tan Loc

À Ô Làng Phô

 [30 ΙΟΥΝΙΟΥ & 1, 2 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

Λενιώ Κακλέα - Νέα δημιουργία (2015)

[25 & 26 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

Ομάδα χορού Griffón – Ιωάννα Πορτόλου - Δάσος & Taboo

 [29 & 30 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

Αγγελική Τρομπούκη & Μιχάλης Χόιπελ 1blank2

Αγνή Παπαδέλη – Ρωσσέτου Blossom

.[7 & 8 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

Αντώνης Φωνιαδάκης Priority

 [27, 28 & 29 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ