ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Αυτή είναι η Γυναίκα της Χρονιάς

Facebook Twitter
22

Η πρωτοπόρος ερευνήτρια της δημιουργίας μνημών Παναγιώτα Ποϊράζη και οι δενδρίτες της επικοινωνίας #

 

Η Παναγιώτα Ποϊράζη, ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας (ΙΜΒΒ) του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) στο Ηράκλειο Κρήτης, βραβεύθηκε πρόσφατα από το εξαιρετικά ανταγωνιστικό και υψηλού κύρους πρόγραμμα χρηματοδότησης Νέων Eρευνητών του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας (ERC Starting Grant) για την ερευνητική της πρόταση με τίτλο «Εξιχνιάζοντας το ρόλο των δενδριτών στη μνήμη.»

Γεννήθηκε το 1974 στη Βατυλή, ένα μικρό χωριό της Αμμοχώστου στην Κύπρο εν μέσω της Τουρκικής εισβολής.

Το 1996 ήταν από τους πρώτους απόφοιτους του Πανεπιστημίου Κύπρου απ΄ όπου έλαβε το πτυχίο Μαθηματικών με άριστα. Συνέχισε τις σπουδές τις στην Αμερική και έλαβε το Μάστερ και το Διδακτορικό της σε Εφαρμοσμένη Βιοϊατρική Μηχανική το 1998 και 2000 αντίστοιχα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας στο Λος Άντζελες, και τα δύο με διακρίσεις. Καθ' όλη την διάρκεια των σπουδών της υποστηριζόταν από υποτροφίες βασισμένες σε ακαδημαϊκά κριτήρια αριστείας.

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τον τομέα της υπολογιστικής μοντελοποίησης βιολογικών συστημάτων με έμφαση στις νευροεπιστήμες και τη βιοπληροφορική. Την ενδιαφέρει ιδιαίτερα η κατανόηση των λειτουργιών μνήμης και επεξεργασίας πληροφοριών στον εγκέφαλο με τη χρήση υπολογιστικών μοντέλων.

Τιμήθηκε με αρκετές διακρίσεις και βραβεία, συμπεριλαμβανομένων του Βραβείου Νέων Ερευνητών από το ΕΜΒΟ (EMBO Young Investigator award) το 2005, δύο υποτροφίες Marie Curie (2002 και 2008) και το βραβείο Νέων Ερευνητών του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας (ERC Starting Grant) το 2012. Οι επιχορηγήσεις αυτές του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας απευθύνονται σε νέους ερευνητές με αποδεδειγμένη ικανότητα να αριστεύσουν, με σκοπό να τους επιτρέψουν να σχεδιάσουν και να πραγματοποιήσουν πρωτοποριακά ερευνητικά προγράμματα σε οποιοδήποτε τομέα της επιστήμης.

Η ερευνητική δραστηριότητα του εργαστηρίου της Δρ. Ποϊράζη, η οποία χρηματοδοτήθηκε με 1.4 εκατομμύρια ευρώ για 5 έτη, επικεντρώνεται στην εξιχνίαση των τρόπων με τους οποίους οι δενδρίτες των νευρικών κυττάρων στον εγκέφαλο συνεισφέρουν στη μάθηση, την αποθήκευση και την ανάκληση πληροφοριών, δηλαδή στη δημιουργία μνημών.

Τα τελευταία χρόνια, έχει γίνει σαφές ότι ο νευρώνας δεν αποτελεί την κύρια (και μικρότερη) υπολογιστική μονάδα του εγκεφάλου. Ο ρόλος αυτός διεκδικείται τώρα από τους δενδρίτες, τις λεπτές παραφυάδες που αποτελούν μέρος του νευρώνα και όπου σχηματίζεται η πλειοψηφία των συνάψεων, επιτρέποντας την επικοινωνία των νευρικών κυττάρων.

H ερευνητική δραστηριότητα της Δρ. Ποϊράζη αισιοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της μνήμης και μάθησης από την επιστημονική κοινότητα, στρέφοντας την προσοχή στους δενδρίτες και τις ιδιότητές τους και όχι στο νευρικό κύτταρο ως την απόλυτη υπολογιστική μονάδα.

Τα αποτελέσματα της δουλειάς αυτής θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο όχι μόνο σε τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση αλλά και στην αντιμετώπιση παθολογικών καταστάσεων που σχετίζονται με απώλεια μνήμης καθώς θα υποδείξουν νέους μηχανισμούς που ευθύνονται για την δημιουργία μνημών.

*ΔΙΑΒΑΣΤΕ το πολύ ενδιαφέρον άρθρο της: 

"Ο εγκέφαλός μας είμαστε εμείς - Ένα άρθρο της Παναγιώτας Ποϊράζη".

 

--------------------------------------

 

 

ΤΑ ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 

screenshot - ώρα 15.48

 

ΨΗΦΟΙ: 15.755

 

 

*Επίσης στο LIFO.gr: 

Η τελική λίστα υποψηφίων: Ψηφίστε για τον Άντρα της Χρονιάς

 

 

22

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

11 σχόλια
Παναγιώτα Ποϊράζη. Μπράβο της! Σε δηλωσή της: "Έχουμε να διασχίσουμε πολύ δρόμο ακόμη έως ότου επιτευχθεί η αποκωδικοποίηση του εγκεφάλου. Μέχρι στιγμής γνωρίζουμε ελάχιστα για την όλη λειτουργία του. Ο εγκέφαλός μας είμαστε εμείς. Θα πρέπει να τον υπερβούμε για να τον κατανοήσουμε πλήρως, γεγονός αδύνατο για τα σημερινά δεδομένα της επιστήμης."Πληροφορίες λένε πως η ερευνά της, «Δενδρίτες της επικοινωνίας» πήρε ακόμη πιο ενδιαφέρουσες διαστάσεις με νέες προκλήσεις τη στιγμή που άκουσε τους στίχους του τραγουδιού «Η Καρδιά πονάει όταν ψηλώνει»…
Βγάζεις μεγάλη χολή για την Μποφίλιου και φαίνεται... Η γυναίκα είναι από τις λίγες νέες ερμηνεύτριες που κάνουν αυτή την δουλειά με αξιοπρέπεια και σεβασμό πρώτα προς τον εαυτό τους και μετά προς τον κόσμο και το τραγούδι που εκπροσωπεύουν. Αναρωτιέστε γιατι αγαπάμε τόσο πολύ την Μποφίλιου; Μα επειδή αντιπροσωπεύει την νέα γενιά που παρά την εποχή που ζούμε δεν "κοιμάται", αλλά δίνει χαρά και ελπίδα για ένα καλύτερο κόσμο! Είμαστε ρομαντικοί ναι! Μπορεί να φταίει και το νεαρό της ηλικίας μας! Αλλά μην μας κατηγορείτε για κάτι τόσο αγνό και όμορφο.. Ευχαριστώ πολύ. p.s. Συμφωνώ με όσους είπαν, πως ίσως οι επιλογές της λίστας για την γυναίκα της χρονιάς θα έπρεπε να έχουν γίνει με ένα πιο σαφές κριτήριο για όλες.
Τρελαινομαι για Μποφιλιου μου αρεσει πολυ....αλλα η συμμετοχη μιας τραγουδιστριας οποιασδηποτε τραγουδιστριας η μιας ηθοποιου και ακομα περισσοτερο μιας πολιτικου για γυναικα της χρονιας ειναι για μενα fail...
Καραφλιασαμε με τις υποψηφιοτητες μποφιλιου(!) του απολυτου τιποτα επ'ονοματι ορφανου αλλα και της Κικίτσας αυτης της ευαισθητης ψυχης που στηριζει το μνημονιο βαζοντας την υπογραφη ως ανθρωπος των γραμματων(μα τι μετριοφροσυνη!) αφουγκραζόμενη παντα τα πάθη του ελληνικου λαου,οντας φυσικα σημερον η εθνικη μας ποιητρια,μαζι με τον Φοιβο.
Θερμά συγχαρητήρια στην κυρία Ποιράζη! Αποτελει ελπιδα για οσους απο εμας εχουμε ερθει αντιμετωποι με ασθενειες που σχετιζονται με απωλεια μνημης. Μην τρώγεστε άλλο βρε Ελληνάρες.
συγνώμη αλλά γιατί εμένα μου κάνει εντύπωση η υποψηφιότητα της Μήνας <ορφανού περισσότερο απο αυτήν της Μποφίλιου?Πώς ακριβώς μπορεί να συγκριθεί το έργο της Ποϊράζη και της Δημουλά με αυτό της Ορφανού?Απο πότε οι τηλεοπτικοί μαϊντανοί που τριγυρίζουν απο κανάλι σε κανάλι και πουλάνε για άποψη τις ιδιαιτερότητές τους έγιναν τόσο ελκυστικοί?
Αγαπητέ δεν μίλησε κανείς για κατηγορίες...απλά απορώ γιατί μια κυρία που συμμετέχει σε ένα σήριαλ μπορεί να αναδειχθεί σε γυναίκα της χρονιάς...η κυρία Ποϊράζη δεν είναι στην ίδια κατηγορία με την κυρία Δημουλά οπότε πού βλέπετε τις κατηγορίες? εσείς μάλλον θέλατε να το εκλάβετε έτσι ώστε να πείτε το πετυχημένο (?!?!) σχόλιο σας.
Όσοι αναριωτιόμαστε γιατί η Μποφίλιου θεωρείται τόσο σπουδαία φωνή συμβαίνει επειδή δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε την τέχνη στην υψηλότερη και καθαρότερη μορφή της.Ωστόσο μπορούμε και εμείς να παρηγορηθούμε έστω και με μετριότητες όπως αυτή http://www.youtube.com/watch?v=N5grgB-dV2o
Πόσο γαμάτοι, θα είμασταν, ρε γαμώτη, αν η αγία ελληνική οικογένεια μεγάλωνε τα παιδιά της (και κατά προτίμηση τις κοράκλες της) με πρότυπο την Ποϊράζη κι όχι τη Μενεγάκη και τη Βανδή, ας πούμε...
Μη το λες αυτό. Και όμως έτσι είναι τα πράγματα. Τα περισσότερα πιτσιρίκια θέλουν να γίνουν γιατροί, δικηγόροι και γενικά επιστήμονες. Αργότερα σπουδάζουν, μετά παίρνουν το πτυχίο και μετά το μεταπτυχιακό. Ένα πρωινό ακούνε από τους γονείς: «Δεν γινόσουν καλύτερα τραγουδίστρια, να τα κονομάς κιόλας; Τι να το κάνεις το πτυχίο άνεργος/η; Κοίτα και την Βανδή, σπούδασε φιλολογία, παιδαγωγική και ψυχολογία στη Φιλοσοφική Σχολή κοίτα την τώρα!… Παντρεύτηκε και ποδοσφαιριστή... Τι τον θες αυτόν τον νεαρό από την αρχιτεκτονική; Εμμ.. η.. πως τη λένε; Αυτή η.. Φίλιου;;; Μποφίλιου; Έχει σπουδάσει πολιτική ανάλυση στη Νομική σχολή των Αθηνών. Και κοίτα την τώρα! Ποιος την υπολόγιζε πριν; Τώρα έχει άποψη για τα πάντα. Μέχρι και κυβερνήσεις ρίχνει».Υ.Γ.: Η Ποϊράζη που εμφανίζεται;
Πάλι βγάλαμε τα μαχαίρια δω μέσα; Άσχετα με τις προσωπικές προτιμήσεις, πιστεύω ότι ως γυναίκα της χρονιάς θεωρείται αυτή η οποία συζητήθηκε αρκετά μες στο 2012, ασχέτως προτιμήσεων. Γι'αυτό και συμπεριέλαβα την Μποφίλιου ανάμεσα στις υπόλοιπες ψήφους μου. Όσον αφορά στη Μόνικα, για παράδειγμα, το '12 ηταν μια σχετικά ήπια χρονιά, από τη στιγμή που το Primal και οι παραστάσεις ξεκίνησαν αρχές Γενάρη του '13. Ίσως αυτή να είναι η χρονιά της.Κατά τ'άλλα (που είναι και η ουσία του άρθρου), συγχαρητήρια στην Ποϊράζη τόσο για το έργο της (κυρίως γι'αυτό), όσο και για την εκλογή της :)
θα ήθελα από έναν θαυμαστή της Μποφίλιου να μου αναλύσει τι ακριβώς βλέπει σε αυτήν την τραγουδίστρια που πραγματικά δεν μπορώ ν αναγνωρίσω, πραγματικά προβληματίζομαι ,εμένα μου κάνει άχρωμη, άοσμη, και δήθεν ,πολύ δήθεν βρε παιδί μου...
Νομιζω οτι πρεπει να μην ακους καλα για να μην αναγνωρισεις το προφανες...εχει φωναρα και τραγουδαει τα παντα...απο ξαρχακο μεχρι Adele...εχει αποψη κι εχει πολυ καλους συνεργατες και ως εκ τουτου υπεροχα τραγουδια...μπορω να δεχτω οτι ειναι λιγο καταθλιπτικη ωρες ωρες αν και οχι στα λαιβ της...τωρα για το δηθεν τι να σου πω,πες μου εσυ τι θεωρεις original για να δω με τι βαση θα σου απαντησω γιατι εμενα μονο δηθεν δε μου φαινεται!
Φωνή έχει το παραδέχομαι,όπως και πολλοί άλλοι αλλά δεν είναι το μοναδικό κριτήριο για να ξεχωρίσει ένας τραγουδιστής όπως πχ πάθος, ερμηνεία(και όχι θέατρο), σωστό ρεπερτόριο και συνεργασίες.Original είναι η Τσανακλίδου, original είναι η Βιτάλη και από πιο καινούριες Original είναι η Μόνικα ακόμη και η Φριντζήλα
Η Νατάσσα Μποφίλιου δεν έχει μόνο εκείνες τις φωνητικές χορδές που είναι ικανές να σε τραντάξουν ολόκληρο αλλά ζει μια ολόκληρη ζωή πάνω στη σκηνή και είναι από τους ωραιότερους και πιο ενθουσιώδεις ανθρώπους που κυκλοφορούν σ' αυτό το μουσικό αθηναικό χάος...Πίσω από το πορφυρό κραγιόν και τις καλοσχηματισμένες, α λα Μέριλιν μπούκλες, κρύβεται μια παθιασμένη ερμηνεύτρια...Η Μποφίλιου δίνει το στίγμα της εποχής με τον καλύτερο τρόπο και αποδεικνύει ότι η τέχνη δε μένει και δεν πρέπει να μένει αμέτοχη. Η αντίσταση διαδίδεται ομορφότερα μέσα από νότες..Ναι, έχει θεάτρικότητα στις κινήσεις της, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν την αγγίζει ο κάθε στοίχος που λέει και το κάθε τραγούδι που ερμηνεύει..αν δεν την έχεις ακούσει live δεν μπορείς να καταλάβεις..
Ξεχνάτε ότι " η καρδιά πονάει πάντα όταν ψηλώνει". εγώ δεν έχω ακούσει μεγαλύτερη βλακεία! Και αυτός ο "πολιτισμός" είναι ακόμα ένα δείγμα της παρακμής μας.
Είναι αυτοί οι αόριστοι στίχοι με σουρεαλιστικά μηνύματα και εικόνες που ακόμη και ο Νταλί θα δυσκολευόταν να ζωγραφίσει. Αν τους ακούγαμε από κάποια… “λαϊκή” αοιδό θα κράζαμε και θα πέφταμε πάνω της σαν από σκηνή της ταινίας του Χίτσκοκ «Τα Πουλιά» (όχι άδικα). Ψίτ… Νατάσσα; Που είσαι κοπελιά; Είσαι πολύ καλή σε αυτό που κάνεις, με πολύ καλή φωνή και ωραία εμφάνιση. Ξεκαβάλα από το καλάμι και χαμήλωσε λίγο τη μύτη. Έχεις μέλλον μπροστά σου. Λίγη ταπεινότητα δεν βλάπτει. Δεν πειράζει και αν δεν έχεις άποψη για τα πάντα.