Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση

Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter
0
Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter

Η Ιωάννα (a.k.a Refur) ζει στο κέντρο, σε λίγες μέρες γίνεται 22, και αυτό τον καιρό κάνει την πτυχιακή της για να τελειώσει την σχολή Γραφιστικής. Το αγαπημένο της ζώο είναι η αλεπού (refur), και αγαπάει να κάνει σκίτσα.

Η Ιωάννα βρίσκεται πίσω από τα Αθηναϊκά φανζίν "βραχνορέντιους" και "λίπος Άλμπατρος", και μας θυμίζει πώς είναι βγάζεις τη δική σου χειροποίητη αυτοέκδοση στην σημερινή εποχή του εύκολου μοιράσματος, και του ίντερνετ.

-Ιωάννα, τι είναι το βραχνορέντιους;

-Το βραχνορέντιους είναι η περσινή μου αυτοέκδοση. Ήταν η πρώτη μου προσπάθεια να φτιάξω ένα δικό μου φανζίν. Αφορά την πόλη της Αθήνας, την περιπλάνηση, το πώς επαν-οικειοποιείσαι αλλά και αποξενώνεσαι μέσα στην πόλη. Σήμερα υπάρχει ακόμα σε μερικά βιβλιοπωλεία.

-Και τι στο καλό σημαίνει αυτός ο τίτλος;

- Τίποτα! Δεν σημαίνει κάτι.. Εξυπνάδα της στιγμής. Αν το έκανα τώρα, θα άλλαζα τίτλο.

Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter

-Πώς ξεκίνησε η όλη ιδέα;

- Είχα διαβάσει παλαιότερα ένα φάνζιν, το Πισχάζον, που το φτιάχνει η Κ. Μου άρεσε πολύ που το ξεκίνησε όλο μόνη της, και που το συνεχίζει ακόμα.

Το Βραχνορέντιους βασίζεται κατά πολύ σ' αυτό, όχι τόσο θεματολογικά, όσο στην ιδέα της αυτοέκδοσης.

Όταν βρήκα τον απαραίτητο χρόνο που χρειάζεται για να αφοσιωθεί κανείς σε κάτι τέτοιο, κάθισα και το έφτιαξα.

-Μόνη σου;

-Είχα τρομερή βοήθεια από τον Κυριάκο Σ. που γράφει, και μου έδωσε κάποια από τα κείμενα του. Ο Κυριάκος βρισκόταν στην Ολλανδία όταν έγραψε τα κείμενα για την Αθήνα, και μου άρεσε γιατί είχε την ματιά του παρατηρητή.

Επίσης, η Καρίνα Σ. βοήθησε με τις φωτογραφίες της από τις εξορμήσεις μας στην πόλη, όπου αποτύπωνε ό,τι συναντούσαμε.

Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter

-Και τι είναι αυτό που θα δούμε, αν πέσει ένα τεύχος στα χέρια μας; Εννοώ, ποια είναι η θεματολογία του;

- Αισθητικά ήθελα να φαίνεται ότι είναι πιο "παραδοσιακά" φτιαγμένο, γι' αυτό και δεν έχει τίποτα ντίτζιταλ μέσα. Η κάθε σελίδα είναι χειροποίητη, και η σύνθεση έγινε χωρίς καμία επεξεργασία.

Πρόκειται για σελίδες κολάζ (μου αρέσει το κολάζ), δικά μου σκίτσα, κόμικς, και τα κείμενα του Κυριάκου. Το βραχνορέντιους δεν φτιάχτηκε  για να πει ιστορίες, δεν έχει αρχή μέση και τέλος (ίσως μόνο μία ροή), και έχει φόντο τη σύγχρονη Αθήνα.

-Πόσο απαιτητική είναι η όλη διαδικασία, εφόσον γίνεται αποκλειστικά "στο χέρι";

- Εμ, μου πήρε κάποιους μήνες για να μαζέψω το υλικό που ήθελα και για να κάνω τον σχεδιασμό, αλλά όλη η διαδικασία είναι πολύ ωραία. Τον περισσότερο χρόνο τον τρώω στο τυπογραφείο λόγω ασυνεννοησίας (δεν ήξερα τι είναι τα bleeds, κτλ). Πρόκειται για ψηφιακή εκτύπωση σε άσπρο μαύρο, γιατί έτσι βγαίνει πιο οικονομικά. Το πρώτο βραχνορέντιους τυπώθηκε σε 300 αντίτυπα τα οποία μοιράστηκαν σε βιβλιοπωλεία και στο Comicdom, στο φεστιβάλ με τα κόμικς.

Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter
Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter

-Και το "λίπος Άλμπατρος;" Πρόκειται για μία υπο-έκδοση του βραχνορέντιους;
-Ω, το λιπος άλμπατρος το αγαπώ. Είναι μικρά 8σελιδα τευχάκια,  φωτοτυπίες δηλαδή, τα οποία αφήνω όπου βρω, και τα παίρνει όποιος τα βρει.

Τυπώνονται γύρω στα 100 τεύχη κάθε φορά, και βγαίνουν τρεις φορές τον χρόνο. Τώρα είμαι στο τέταρτο τεύχος, που είναι και επετειακό οπτέ τυπώθηκε 200 φορές.

-Ιωάννα, ποιος φτιάχνει την σημερινή εποχή του ίντερνετ φανζίν, και σε ποιους απευθύνονται οι αυτοεκδόσεις;

-Γνώρισα πάρα πολύ κόσμο που κάνει τις δικές του αυτοεκδόσεις στο φεστιβάλ με τα κόμικς, όπως επίσης και πάρα πολύ κόσμο που ενδιαφέρεται να τις διαβάσει.

Το ίντερνετ σαφώς και βοηθάει στη πιο γρήγορη διάδοση της δουλειάς σου, αλλά η  αυτοέκδοση είναι μια ωραία, πιο προσωπική, διαδικασία. Το πώς να το συμμαζέψεις, να το φτιάξεις, να το τυπώσεις.. Αγαπάς και προσέχεις κάθε μία σελίδα. Είναι πάντα διαφορετικό να διαβάζεις κάτι τυπωμένο, και είναι αλλιώς να το διαβάζεις στην οθόνη.

Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter
Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter
Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter

-Πώς βλέπεις εσύ την κουλτούρα της αυτοέκδοσης σήμερα στην Αθήνα;

Παρατηρείται, νομίζω, μία έξαρση νέων εγχειρημάτων στον χώρο.

-Ακριβώς. Δε νομίζω ότι τα φάνζινς αποτελούν είδος προς εξαφάνιση πλέον. Σίγουρα όχι με την πρωταρχική τους μορφή. Εξελίσσονται, δηλαδή, και αποκτούν καινούργια έννοια. Ίσως όχι ως φανζίν αυτή τη φορά, αλλά ως αυτοέκδοσεις.

-Ποια άλλα φάνζιν παρακολουθείς;

Τα Πισχαζόν, Keep it simple, Βrain Fever και το καινούργιο που διάβασα και ήταν πολύ καλό, το  "Πίεση Καμπίνας"  του νΤ4d

Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter
Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter

-Κάθε πότε βγαίνει ένα καινούριο βραχνορέντιους, και πού μπορούμε να το βρούμε;

-Για βραχνορέντιους δεν ξέρω, ακόμα δεν έχω σκεφτεί. Το "λίπος Άλμπατρος" πάντως είναι πιστό στα ραντεβού του. Τις πρώτες μέρες του Ιουνίου θα βγει το επόμενο τεύχος.

Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter
Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter
Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter
Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter
Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter
Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter
Βραχνορέντιους - Μία αυτοέκδοση Facebook Twitter
Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ