Ισότιμη πρόσβαση στις τέχνες και τον πολιτισμό, σήμερα και κάθε μέρα

Ισότιμη πρόσβαση στις τέχνες και τον πολιτισμό, σήμερα και κάθε μέρα Facebook Twitter
Τα μαγικά μαξιλάρια, φωτ.: Ιωάννης Καμπάνης
0
ADVERTORIAL

Ζούμε σε μια κοινωνία και έναν κόσμο δομημένο με τρόπο που κατά γενική ομολογία δεν είναι φιλικός προς τα Άτομα με Αναπηρία. Από τους δρόμους που περπατάμε, μέχρι κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα που συχνά δεν περιλαμβάνει τις εναλλακτικές που αφορούν τα εκάστοτε ΑμεΑ, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που τα άτομα αυτά νιώθουν αποκλεισμένα.

Τα ΑμεΑ αξίζουν όμως ίση πρόσβαση στα πάντα. Και η 3η Δεκεμβρίου, η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία έρχεται κάθε χρόνο για να μας το υπενθυμίσει λίγο περισσότερο.

Υπάρχουν βέβαια εταιρείες και οργανισμοί που μέσα από διάφορες ωφέλιμες κοινωνικές δράσεις τους προσπαθούν ολόκληρο τον χρόνο να φέρουν διάφορες πτυχές της ανθρώπινης δραστηριότητας ένα βήμα πιο κοντά στα ΑμεΑ. Ανάμεσα σε αυτούς βρίσκεται και η Alpha Bank που τα τελευταία χρόνια σχεδιάζει και υλοποιεί προγράμματα που στοχεύουν στην ισότιμη πρόσβαση όλων στην οικονομία και την κοινωνία.

Η τέχνη κι ο πολιτισμός, όσο κι αν ενίοτε αντιμετωπίζονται ως «πολυτέλεια» θα πρέπει να είναι δύο πεδία ανοιχτά σε κάθε πολίτη. Έτσι, με σύνθημα το «Σινεμά για Όλους» η Alpha Bank συνεργάζεται από το 2019 με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, για να φτάσει η έβδομη τέχνη σε κάθε άτομο που το θέλει.

Ισότιμη πρόσβαση στις τέχνες και τον πολιτισμό, σήμερα και κάθε μέρα Facebook Twitter
Προβολή της ταινίας «Δοξόμπους» παρουσία του σκηνοθέτη Φώτου Λαμπρινού

Στην ίσως μεγαλύτερη εγχώρια κινηματογραφική διοργάνωση στην οποία κάθε χρόνο δίνουν ραντεβού όσοι αγαπούν πραγματικά το σινεμά από κάθε πόστο, η Alpha Bank στηρίζει τα ίσα δικαιώματα στην προσβασιμότητα: για τους τυφλούς και τα άτομα με περιορισμούς στην όραση υπάρχει η δυνατότητα της ακουστικής περιγραφής (Audio Description), ενώ για τους κωφούς και τους βαρήκοους, προσφέρονται οι ειδικοί υπότιτλοι SDH (Subtitles for the Deaf or hard of Hearing). Για τους δεύτερους, όλες οι ελληνικές ταινίες του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης προβάλλονται με υπότιτλους βάσει διαλόγων, για διευκόλυνσή τους.

Το «Σινεμά για Όλους» όμως δε σταματά εκεί. Όταν ολοκληρωθούν οι προβολές του Φεστιβάλ, οι εν λογω υπότιτλοι διατίθενται στους παραγωγούς των ταινιών για να αξιοποιηθούν σε πιθανές επόμενες προβολές, στη μεγάλη οθόνη αλλά και σε DVD κυκλοφορίες.

Με πάνω από 10.000 ΑμεΑ να έχουν εξυπηρετηθεί με το παραπάνω πρόγραμμα, η συνεργασία της Alpha Bank με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα συνεχιστεί και το 2022 εκεί που χτυπάει η καρδία του: στο Ολύμπιον, τη συμπεριληπτική προς τα ΑμεΑ αναδιάταξη του οποίου θα χρηματοδοτήσει η Alpha Bank.

Για το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, «Η διάδοση του κινηματογράφου και η διαπαιδαγώγηση, ψυχαγωγία και πνευματική καλλιέργεια του ελληνικού κοινού με την προβολή ταινιών ποιότητας», είναι ο σημαντικότερος στόχος. Κι όπως λέει και ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΦΚΘ, «Η καθολική πρόσβαση, τόσο στο δομημένο περιβάλλον όσο και στο περιεχόμενο της κινηματογραφικής τέχνης, αποτελούν για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης προτεραιότητα και γίνονται πραγματικότητα με την ουσιαστική χορηγία της Alpha Bank». Επομένως, με δράσεις όπως αυτή, τα ΑμεΑ που συχνά καθηλώνονται σπίτι τους λόγω της έλλειψης πολιτισμικών επιλογών που απευθύνονται και σε αυτά νιώθουν και πάλι ενεργά μέλη της κοινωνίας που μπορούν να απολαύσουν το σινεμά και τον πολιτισμό όπως όλοι.

Ισότιμη πρόσβαση στις τέχνες και τον πολιτισμό, σήμερα και κάθε μέρα Facebook Twitter

Επειδή και η μουσική είναι μια τέχνη για όλους, η Alpha Bank κηρύσσει το πρόγραμμα προσβασιμότητας, σε συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή, που ξεκινάει να μπαίνει σε λειτουργία από αυτόν τον μήνα (Δεκέμβριος 2021). Σκοπός του, φυσικά, η καθολική πρόσβαση των ΑμεΑ στο λυρικό θέατρο και το μπαλέτο.

Για τους κωφούς και τους βαρήκοους που γνωρίζουν την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, θα υπάρχουν στις παραστάσεις της ΕΛΣ οι Ενδογλωσσικοί Υπότιτλοι, όπως και ειδικές θέσεις για τυφλούς και ανθρώπους με προβλήματα όρασης που θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία ακουστικής περιγραφής AD, με ή χωρίς σκύλο οδηγών τυφλών. Όσα ΑμεΑ θα θέλουν να ζήσουν ισότιμα την εμπειρία της ΕΛΣ, μπορούν να το κάνουν για πρώτη φορά στην παράσταση «Τα Μαγικά Μαξιλάρια» του Ευγένιου Τριβιζά, στις 18 και 19 Δεκεμβρίου.

Όλα αυτά δε θα είχαν υλοποιηθεί το ίδιο εύκολα χωρίς τη συμβολή της Alpha Bank, κάτι που αναγνωρίζει και ο Γιώργος Κουμεντάκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, λέγοντας: «Είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς που η Alpha Bank συμμερίζεται την πολιτική καθολικής προσβασιμότητας της ΕΛΣ και στηρίζει τις προσπάθειες μας για έναν καλύτερο κόσμο με ίσες ευκαιρίες για όλους».

Ισότιμη πρόσβαση στις τέχνες και τον πολιτισμό, σήμερα και κάθε μέρα Facebook Twitter
Τα μαγικά μαξιλάρια, Πρεμιέρα, φωτ.: Βαλέρια Ισάεβα

Από τη συνεργασία της Alpha Bank με την Εθνική Λυρική Σκηνή δε λείπουν και τα πλούσια εκπαιδευτικά προγράμματα. Μέσα από εργαστήρια και σεμινάρια που πρόκειται να διεξαχθούν, με θεματικές γύρω από την όπερα και το μπαλέτο, σε μικτές ομάδες ατόμων με ή χωρίς αναπηρία, σκοπός είναι να καλλιεργηθεί η ιδέα της συμπερίληψης αλλά και η θεατρική παιδεία που μέχρι πρότινος δεν προσφερόταν εύκολα σε ΑμεΑ.

Συγχρόνως, στο πρόγραμμα θα συμπεριληφθούν και εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, μέσα από τα οποία θα μεταλαμπαδευτούν ιδέες για την ανάπτυξη και διάχυση της απαραίτητης τεχνογνωσίας για ένα περισσότερο συμπεριληπτικό και προσβάσιμο τρόπο στο σχεδιασμό, την οργάνωση και υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων.

Οι τέχνες και ο πολιτισμός πηγάζουν από την ίδια τη ζωή για να την εμπνεύσουν ακόμα περισσότερο. Κάτι που την κάνει απαραίτητη για όλους μας. Η Alpha Bank το γνωρίζει καλά και φροντίζει να το κάνει πράξη. Όπως επιβεβαιώνει και η Ρούλη Χριστοπούλου, Επικεφαλής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Alpha Bank, «Η ιστορία της Alpha Bank είναι συνυφασμένη με τις τέχνες και τον πολιτισμό και θεωρούμε ότι η απρόσκοπτη πρόσβαση στην πολιτιστική ζωή της χώρας, είναι αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα όλων».

Good Living
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Good Living / Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Από τις πρώτες φυτείες αγαύης στο Jalisco μέχρι τις σύγχρονες εγκαταστάσεις αποστακτηρίων, κάθε μπουκάλι κουβαλά την κληρονομιά ενός ανθρώπου που τόλμησε να ονειρευτεί διαφορετικά.
THE LIFO TEAM
Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Good Living / Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Σε μια καθημερινότητα γεμάτη ερεθίσματα, η Stoiximan επιλέγει να επικεντρωθεί σε αυτό που τελικά μετρά περισσότερο: σε εκείνη τη μοναδική στιγμή που ο καθένας ζει με τον δικό του τρόπο.
THE LIFO TEAM
Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης και επιτυχίας που ενώνει γυναίκες και κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Good Living / Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης που ενώνει γυναίκες & κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Το πρόγραμμα, πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας της Stoiximan σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ολοκλήρωσε την πορεία του έχοντας βρεθεί σε 10 πόλεις και έχοντας κινητοποιήσει πάνω από 1000 συμμετέχουσες.
THE LIFO TEAM
L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Good Business Directory 6 / L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Ο μεγαλύτερος όμιλος καλλυντικών παγκοσμίως χτίζει πάνω στη φιλοσοφία ότι οι άνθρωποί του αποτελούν το θεμέλιο κάθε προόδου και δημιουργεί τεχνολογίες που καθορίζουν την επόμενη μέρα της ομορφιάς.
THE LIFO TEAM
Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Good Business Directory 6 / Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών δεν αποτελεί μόνο πεδίο επενδυτικής κινητικότητας αλλά είναι και ένας από τους πιο δραστήριους κλάδους στο πεδίο της έρευνας και της καινοτομίας.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΝΑ
Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Good Business Directory 6 / Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Η προοπτική ανάδειξης της χώρας σε δίαυλο εφοδιασμού της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο δημιουργεί έδαφος για νέες επενδύσεις στην επεξεργασία και μεταφορά του αερίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΔΑΚΗΣ
Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Good Business Directory 6 / Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Οι εκδηλώσεις Rebrain Greece και Ημέρα Καριέρας λειτουργούν ως δίαυλος μεταξύ των επιχειρήσεων και της ελληνικής διασποράς, παρουσιάζοντας αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον, φορολογικά κίνητρα και νέες ευκαιρίες απασχόλησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΥΡΟΥΛΗ
Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Good Business Directory 6 / Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος και πρόεδρος της DDB Athens βλέπει μια αγορά που προσπαθεί να ανασάνει μέσα σε νόμους, πίξελ και αλγόριθμους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Good Business Directory 6 / Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Οι αξίες που οδήγησαν την εταιρεία στην κορυφή, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και η δύναμη του ελληνικού ταλέντου που στηρίζει την παγκόσμια ανάπτυξή της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ