«Ο Άλλος Άνθρωπος»: «Την αλληλεγγύη δεν τη ζητά και δεν την επιβάλλει κανείς. Μόνο ο ίδιος μας ο εαυτός»
Η Teleperformance Greece ανέλαβε να ανακαινίσει και να παραδώσει στην Κοινωνική Κουζίνα «Ο Άλλος Άνθρωπος» μια νέα στέγη, αναδεικνύοντας την έννοια της πραγματικής προσφοράς.
ADVERTORIAL
YΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στην προσφορά: αγάπη, αλληλεγγύη, βοήθεια, φαγητό. Είναι εκείνοι που ορίζουν την έννοια της «ανθρωπιάς». Ο Κωνσταντίνος Πολυχρονόπουλος ή αλλιώς «Ο Άλλος Άνθρωπος» εδώ και πάνω από μια δεκαετία έχει αφιερώσει κάθε του ημέρα στο να προσφέρει αυτό που πολλοί θεωρούμε αυτονόητο, ένα πιάτο φαγητό σε όσους το έχουν ανάγκη. Η Κοινωνική Κουζίνα «Ο Άλλος Άνθρωπος», μαζί με τη μεγάλη ομάδα εθελοντών της πλέον, βρίσκεται στο πλευρό των ανθρώπων που τη χρειάζονται, μαγειρεύοντας, προσφέροντας είδη πρώτης ανάγκης, ενισχύοντας οικονομικά αλλά και δίνοντας μια στέγη σε όσους χρειάζονται να κάνουν ένα μπάνιο, να ψυχαγωγηθούν, να εκπαιδευτούν. Άλλωστε, η ιδέα του «Άλλου Ανθρώπου» ξεκίνησε ως μια κίνηση αλληλεγγύης και ένδειξης αγάπης προς τους συνανθρώπους μας – δεν είναι ούτε «φιλανθρωπία» ούτε «ελεημοσύνη», είναι το συναίσθημα του να μοιράζεσαι ένα γεύμα με τους συνανθρώπους σου γύρω από ένα τραπέζι, κάτω από την ίδια στέγη.
Τη στέγη αυτή ανέλαβε να ανακαινίσει και να παραδώσει στην Κοινωνική Κουζίνα «Ο Άλλος Άνθρωπος» η Teleperformance Greece με σκοπό να στηρίξει το έργο της ομάδας και να προσφέρει ένα σπίτι που θα μπορεί να στεγάσει επαρκώς τις δράσεις και τους ανθρώπους της. Στο πλαίσιο της εταιρικής υπευθυνότητας και του πυλώνα Citizen of The World με επίκεντρο την κοινωνία και τον άνθρωπο, η εταιρεία ανέλαβε εξ ολοκλήρου τα έξοδα της ανακαίνισης και της ενοικίασης του σπιτιού για δύο χρόνια. Η κίνηση αυτή έχει ως αποτέλεσμα να ωφελούνται καθημερινά περίπου 250 άτομα περισσότερα από τις δραστηριότητες που θα πραγματοποιούνται στον καινούργιο χώρο, να καλύπτονται οι άμεσες ανάγκες τους και να διευκολύνεται η κοινωνική και εργασιακή τους ένταξη. Εδώ και μερικούς μήνες ο χώρος έχει ξεκινήσει και πάλι τη λειτουργία του και σιγά-σιγά αρχίζουν όλες οι δραστηριότητες που είχαν σταματήσει λόγω έλλειψης χώρου αλλά και λόγω της πανδημίας.
«Οποιοδήποτε είδος κοινωνικής προσφοράς εμπεριέχει την έννοια της “αλληλεγγύης”. Όταν προσφέρεις, σημαίνει ότι πρώτα απ’ όλα νοιάζεσαι για τον άλλο, “στέκεσαι” δίπλα του και τον στηρίζεις – κι αυτή είναι η βασική αξία που μοιραζόμαστε με τον “Άλλο Άνθρωπο”».
Ο Κωνσταντίνος Πολυχρονόπουλος βρίσκεται, όπως πάντα, εκεί, προσφέροντας και βοηθώντας. Κάνοντας ένα μικρό διάλειμμα από τη μέρα του, μας μίλησε για όλα όσα έχουν αλλάξει στην καθημερινότητά του τους τελευταίους μήνες χάρη στη νέα στέγη που προσέφερε η Teleperformance Greece. «Ο χώρος αυτός είναι τρεις φορές μεγαλύτερος από τον προηγούμενο, οπότε έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε περισσότερα πράγματα απ’ ό,τι στο παρελθόν. Το πρώτο είναι πως οι άνθρωποι μπορούν πλέον να έρχονται το πρωί, να πίνουν τον καφέ τους, να κάνουν το μπάνιο τους, να πάρουν ρούχα, να συζητήσουν. Το δεύτερο πως από τον Σεπτέμβριο θα μπορούμε να ξεκινήσουμε και πάλι την ενισχυτική διδασκαλία σε παιδιά δημοτικού και γυμνασίου, κάτι που κάνουμε από το 2014, αλλά χρειάστηκε να σταματήσουμε λόγω έλλειψης χώρου. Το τρίτο είναι πως υπάρχει μεγαλύτερος αποθηκευτικός χώρος για τρόφιμα αλλά και χώρος για να πραγματοποιηθούν εκθέσεις, όπως και εκπαιδευτικές προβολές για παιδιά και ενηλίκους. Έχουμε πια τη δυνατότητα να προσφέρουμε το κάτι παραπάνω, εκτός από το φαγητό. Αυτήν τη στιγμή δεχόμαστε περίπου 500-600 άτομα την ημέρα».
Η μεγάλη αλλαγή αυτή έχει ενισχύσει ήδη σημαντικά το έργο της Κοινωνικής Κουζίνας «Ο Άλλος Άνθρωπος» τόσο σε πρακτικό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο. «Οι εργαζόμενοι της Teleperformance Greece το έκαναν αυτό γιατί πιστεύουν κι εκείνοι στον άνθρωπο. Είναι, άλλωστε, μια εταιρεία που αποτελείται από ανθρώπους διαφορετικών εθνικοτήτων και θρησκειών, που δεν πιστεύει στους διαχωρισμούς. Οπότε, μακάρι να ακολουθήσουν το παράδειγμά της κι άλλες εταιρείες, που να μη χρειάζονται αποδείξεις. Γιατί αυτό που έκαναν πιστεύω πως το έκαναν επειδή το αισθάνθηκαν, ήταν κάτι που τους επέβαλε η συνείδησή τους και η καρδιά τους. Την αλληλεγγύη δεν τη ζητά και δεν την επιβάλλει κανείς. Μόνο ο ίδιος μας ο εαυτός», συνεχίζει ο κ. Πολυχρονόπουλος.
Τα ίδια συναισθήματα μοιράζεται και ο κ. Κωνσταντίνος Χαμαλέλης , διευθύνων σύμβουλος της Teleperformance Greece. «Οποιοδήποτε είδος κοινωνικής προσφοράς εμπεριέχει την έννοια της “αλληλεγγύης”. Όταν προσφέρεις, σημαίνει ότι πρώτα απ’ όλα νοιάζεσαι για τον άλλο, “στέκεσαι” δίπλα του και τον στηρίζεις – κι αυτή είναι η βασική αξία που μοιραζόμαστε με τον “Άλλο Άνθρωπο”. Κατ’ επέκταση, έννοιες όπως ισότητα, προσφορά χωρίς διακρίσεις, σεβασμός απέναντι στον συνάνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον αλλά και ακεραιότητα είναι κοινές βάσεις της Teleperformance Greece και του “Άλλου Ανθρώπου”, οι οποίες χαρακτηρίζουν την εκάστοτε πορεία και δραστηριότητα των δύο μερών».
Οι αξίες αυτές δεν περιορίζονται μόνο στην εταιρική ευθύνη της Teleperformance Greece, επεκτείνονται και στην ατομική ανάγκη των εργαζομένων της για κοινωνική προσφορά ως κομμάτι της εταιρικής της κουλτούρας. Όπως αναφέρει ο κ. Χαμαλέλης: «Η συνεισφορά στην κοινωνία για την Teleperformance Greece αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα με δύο διακριτούς πυλώνες που αφορούν τον άνθρωπο (“Citizen of the World”) και το περιβάλλον (“Citizen of the Planet”). Αυτό δεν το ασπαζόμαστε μόνο σε εταιρικό επίπεδο αλλά και σε ατομικό, αφού οι ίδιοι οι εργαζόμενοί μας είναι οι πρώτοι που με την εθελοντική τους προσφορά συμμετέχουν συστηματικά στις κοινωνικές δράσεις της εταιρείας. Αποτελεί, λοιπόν, μια ιδέα που μας εκφράζει όλους ομόφωνα».
Δεν είναι, όμως, μόνο οι άνθρωποι που επωφελούνται από την Κοινωνική Κουζίνα «Ο Άλλος Άνθρωπος», οι οποίοι βιώνουν πλέον μια καλύτερη καθημερινότητα, αλλά και οι ίδιοι εθελοντές. Άλλωστε, όπως αναφέρει η Έλενα Αγγελοπούλου, εθελόντρια της ομάδας του «Άλλου Ανθρώπου», και οι «εθελοντές είναι επωφελούμενοι» μέσα από τη συνύπαρξη, τη συνεργασία και την προσφορά τους. «Ο χώρος έπρεπε οπωσδήποτε να φτιαχτεί. Αλλάζει όχι μόνο τη δική μας καθημερινότητα, δηλαδή των εθελοντών, αλλά και των ανθρώπων που έρχονται καθημερινά, από τον καφέ που θα πιουν το πρωί μέχρι το να δροσιστούν από το κλιματιστικό που είναι απαραίτητο το καλοκαίρι. Υπάρχει μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση – μπορούμε κι εμείς πλέον να μαζευτούμε, να γνωρίσουμε τους ανθρώπους, να συζητήσουμε μαζί τους, όπως κάνουμε πάντα. Είναι πολύ σημαντικό να είσαι σε ένα ευχάριστο περιβάλλον. Ακόμα πιο σημαντικό είναι να μη δημιουργούνται ουρές. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας προσφέραμε 3.500 μερίδες φαγητού την ημέρα, και ακόμα και τότε κάναμε τα πάντα για να υπάρχουν αποστάσεις, να μην είναι κανείς κοντά με τον άλλον. Τέλος, μπορούμε πλέον να δεχτούμε μεγαλύτερο όγκο τροφίμων και να τα αποθηκεύσουμε, κάτι που βοήθησε πολύ όταν συγκεντρώναμε είδη πρώτης ανάγκης για τον πόλεμο στην Ουκρανία».
Κάτι εξίσου σημαντικό, σύμφωνα με την κ. Αγγελοπούλου, ήταν η ελευθερία που δόθηκε από την Teleperformance Greece για τη δημιουργία ενός χώρου που θα ήταν δομημένος ακριβώς βάσει των αναγκών του «Άλλου Ανθρώπου». «Η Teleperformance Greece μας έδωσε την ελευθερία να τους πούμε ακριβώς ό,τι χρειαζόμασταν κι εκείνοι έκαναν το καλύτερο που μπορούσαν. Μπορέσαμε να επιλέξουμε αυτό που θέλαμε, σύμφωνα με τις δράσεις μας και τη δική μας αισθητική – θέλαμε κάτι απλό και λειτουργικό. Μακάρι κι άλλες εταιρείες να κάνουν το ίδιο και να προσφέρουν την ίδια ελευθερία που μας προσέφερε η Teleperformance Greece. Καμιά φορά, όταν προσφέρεις κάτι, πρέπει να το προσφέρεις ουσιαστικά και όχι επειδή σου το επιβάλλει η εταιρική κοινωνική ευθύνη», συνεχίζει η κ. Αγγελοπούλου.
Η ουσιαστική προσφορά είναι αμφίδρομη, κι αυτό γίνεται εμφανές τόσο από το έργο του «Άλλου Ανθρώπου» όσο και από τη συνεργασία του με την Teleperformance Greece. Όπως εξηγεί ο κ. Χαμαλέλης: «Για εμάς στην Teleperformance Greece η μεγαλύτερη ανταμοιβή για την προσφορά μας είναι να βλέπουμε ανθρώπους που επωφελούνται από την Κοινωνική Κουζίνα “Ο Άλλος Άνθρωπος” να βελτιώνουν καθημερινά τη ζωή τους. Γιατί, ξέρετε, το όφελος της κοινωνικής προσφοράς είναι πάντα αμφίδρομο. Δεν επωφελούνται μόνο όσοι είναι αποδέκτες της προσφοράς αλλά και όσοι την προσφέρουν. Το ίδιο ισχύει και για τις εταιρείες, γιατί οι άνθρωποι κάνουν τις εταιρείες. Κι οφείλουν να είναι μέτοχοι σε μια καλύτερη κοινωνία».