Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
0

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Ερνέστ Μπο και οι σημειώσεις του

 

Το 5 ήταν έτσι αριθμημένο σε μια σειρά πέντε αρωμάτων που μύρισε η Κοκό Σανέλ πριν από 93 χρόνια όταν παρήγγειλε ένα άρωμα που να μη μυρίζει τριαντάφυλλο ή κρίνο στον αρωματοποιό Έρνεστ Μπο. Η Σανέλ κράτησε αυτό το όνομα, το νούμερο της αρίθμησης αλλά έκανε μια δραματική, αισθητικά, αλλαγή στο μπουκάλι. Ήθελε μια συσκευασία που να μη θυμίζει τα περίτεχνα μπουκάλια αρωμάτων από Λαλίκ και Μπακαρά κρύσταλλα.

Η δική της φιλοσοφία, η ίδια με αυτή των ρούχων που πρότεινε ήταν καθαρό σχήμα, διαφάνεια, ένα μπουκάλι αόρατο, μια απλή σύνθεση που περιέχει ένα τέλειο προϊόν με μοναδική σύνθεση. Μέσα στο χρόνο το μπουκάλι της Σανέλ τροποποιήθηκε αρκετές φορές. Οι αλλαγές ήταν μικρές όπως και στα πώματα. Το εκπροσωπούν πάντα στις διαφημιστικές καμπάνιες οι διασημότερες σταρς με πρώτη και καλύτερη την Μέριλιν Μονρό και την ατάκα της «το μόνο που φοράω στο κρεβάτι είναι μερικές σταγόνες Chanel no 5».

Οι νέοι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποχρεώνουν την εταιρεία να αλλάξει το άρωμα, καθώς ένα από τα συστατικά του θεωρείται αλλεργιογόνο, και η χρήση του πρέπει να απαγορευθεί στην Ευρώπη. Τα ένοχα συστατικά είναι τα βρύα, που δίνουν στα αρώματα την μυρωδιά του ξύλου.

H Gabrielle Chanel συνάντησε τον Ernest Beaux, αρωματοποιό, στο Grasse. Ήταν Γάλλος και είχε εργασθεί ως αρωματοποιός στην αυλή του Τσάρου της Ρωσίας. Η Gabrielle Chanel του ανέθεσε το έργο της δημιουργίας του πρώτου άρώματός της. Μαζί, εφηύραν «ένα γυναικείο άρωμα, με το άρωμα μιας γυναίκας», όπως της άρεσε να το αποκαλούν. Το CHANEL N° 5 δημιουργήθηκε σαν ένα φόρεμα υψηλής ραπτικής. Ήταν το πρώτο άρωμα που ξεχώρισε για την «αφαίρεση» στη δημιουργία του. πήγε ενάντια στα όμορφα και μοντέρνα αρώματα της εποχής εκείνης. Στα ογδόντα συστατικά που το συνθέτουν δεν ξεχωρίζει καμία μυρωδιά περισσότερο από τις άλλες. Ήταν ένα καινούργιο «μυστικό λουλούδι» τολμηρό και καινοτόμο όπως και η δημιουργός του.

Το εμβληματικό άρωμα βρίσκεται σήμερα στην πιο κρίσιμη στιγμή της ιστορίας του. Οι νέοι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποχρεώνουν την εταιρεία να αλλάξει το άρωμα, καθώς ένα από τα συστατικά του θεωρείται αλλεργιογόνο, και η χρήση του πρέπει να απαγορευθεί στην Ευρώπη. Τα ένοχα συστατικά είναι τα βρύα, που δίνουν στα αρώματα την μυρωδιά του ξύλου. Δεν είναι ο μόνος οίκος που θα υποχρεωθεί να τροποποιήσει τη φόρμουλά του και πολλοί φοβούνται ότι μερικά αρώματα θα αλλάξουν για πάντα. Η βιομηχανία αρωμάτων είναι ανάστατη όσο και οι πιστές πελάτισσες του αρώματος.

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter

 

Μπραντ Πιτ

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Όντρεϊ Τουτού
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Μπραντ Πιτ

Ωντρεϊ Τουτού

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Tα μπουκάλια μέσα στο χρόνο
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter

 

Έκθεση Chanel no 5, Palais de Tokyo 

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Νικόλ Κίντμαν
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Καρόλ Μπουκέ
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Κατρίν Ντενέβ
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter

 Nικόλ Κίντμαν

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Αντι Γουόρχολ - Chanel 5
Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
We Will Always Have London: Η νέα καμπάνια του οίκου Gucci πρωταγωνιστεί η Debbie Harry

Μόδα & Στυλ / Η Nan Goldin φωτογραφίζει την Debbie Harry για τη νέα καμπάνια του οίκου Gucci

Η Debbie Harry και η Kelsey Lu, φωτογραφημένες από την οραματίστρια Nan Goldin, είναι οι πρωταγωνίστριες μιας ιστορίας ανθρώπων, τόπων και στιγμών: μια ωδή στη διαχρονική γοητεία του Λονδίνου και τη βαθιά σύνδεση του Οίκου με την πόλη.
THE LIFO TEAM
Το μέλλον της μόδας; Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά

Μόδα & Στυλ / Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά: Το μέλλον της μόδας;

Η Zsofia Kollar, ιδρύτρια της εταιρείας Human Material Loop, εξηγεί στη LiFO πώς φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με τα ρούχα μας, επαναπροσδιορίζοντας αυτό που εννοούμε όταν λέμε «ύφασμα».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ