Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
0

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Ερνέστ Μπο και οι σημειώσεις του

 

Το 5 ήταν έτσι αριθμημένο σε μια σειρά πέντε αρωμάτων που μύρισε η Κοκό Σανέλ πριν από 93 χρόνια όταν παρήγγειλε ένα άρωμα που να μη μυρίζει τριαντάφυλλο ή κρίνο στον αρωματοποιό Έρνεστ Μπο. Η Σανέλ κράτησε αυτό το όνομα, το νούμερο της αρίθμησης αλλά έκανε μια δραματική, αισθητικά, αλλαγή στο μπουκάλι. Ήθελε μια συσκευασία που να μη θυμίζει τα περίτεχνα μπουκάλια αρωμάτων από Λαλίκ και Μπακαρά κρύσταλλα.

Η δική της φιλοσοφία, η ίδια με αυτή των ρούχων που πρότεινε ήταν καθαρό σχήμα, διαφάνεια, ένα μπουκάλι αόρατο, μια απλή σύνθεση που περιέχει ένα τέλειο προϊόν με μοναδική σύνθεση. Μέσα στο χρόνο το μπουκάλι της Σανέλ τροποποιήθηκε αρκετές φορές. Οι αλλαγές ήταν μικρές όπως και στα πώματα. Το εκπροσωπούν πάντα στις διαφημιστικές καμπάνιες οι διασημότερες σταρς με πρώτη και καλύτερη την Μέριλιν Μονρό και την ατάκα της «το μόνο που φοράω στο κρεβάτι είναι μερικές σταγόνες Chanel no 5».

Οι νέοι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποχρεώνουν την εταιρεία να αλλάξει το άρωμα, καθώς ένα από τα συστατικά του θεωρείται αλλεργιογόνο, και η χρήση του πρέπει να απαγορευθεί στην Ευρώπη. Τα ένοχα συστατικά είναι τα βρύα, που δίνουν στα αρώματα την μυρωδιά του ξύλου.

H Gabrielle Chanel συνάντησε τον Ernest Beaux, αρωματοποιό, στο Grasse. Ήταν Γάλλος και είχε εργασθεί ως αρωματοποιός στην αυλή του Τσάρου της Ρωσίας. Η Gabrielle Chanel του ανέθεσε το έργο της δημιουργίας του πρώτου άρώματός της. Μαζί, εφηύραν «ένα γυναικείο άρωμα, με το άρωμα μιας γυναίκας», όπως της άρεσε να το αποκαλούν. Το CHANEL N° 5 δημιουργήθηκε σαν ένα φόρεμα υψηλής ραπτικής. Ήταν το πρώτο άρωμα που ξεχώρισε για την «αφαίρεση» στη δημιουργία του. πήγε ενάντια στα όμορφα και μοντέρνα αρώματα της εποχής εκείνης. Στα ογδόντα συστατικά που το συνθέτουν δεν ξεχωρίζει καμία μυρωδιά περισσότερο από τις άλλες. Ήταν ένα καινούργιο «μυστικό λουλούδι» τολμηρό και καινοτόμο όπως και η δημιουργός του.

Το εμβληματικό άρωμα βρίσκεται σήμερα στην πιο κρίσιμη στιγμή της ιστορίας του. Οι νέοι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποχρεώνουν την εταιρεία να αλλάξει το άρωμα, καθώς ένα από τα συστατικά του θεωρείται αλλεργιογόνο, και η χρήση του πρέπει να απαγορευθεί στην Ευρώπη. Τα ένοχα συστατικά είναι τα βρύα, που δίνουν στα αρώματα την μυρωδιά του ξύλου. Δεν είναι ο μόνος οίκος που θα υποχρεωθεί να τροποποιήσει τη φόρμουλά του και πολλοί φοβούνται ότι μερικά αρώματα θα αλλάξουν για πάντα. Η βιομηχανία αρωμάτων είναι ανάστατη όσο και οι πιστές πελάτισσες του αρώματος.

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter

 

Μπραντ Πιτ

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Όντρεϊ Τουτού
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Μπραντ Πιτ

Ωντρεϊ Τουτού

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Tα μπουκάλια μέσα στο χρόνο
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter

 

Έκθεση Chanel no 5, Palais de Tokyo 

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Νικόλ Κίντμαν
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Καρόλ Μπουκέ
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Κατρίν Ντενέβ
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter

 Nικόλ Κίντμαν

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Αντι Γουόρχολ - Chanel 5
Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Matthieu Blazy

Μόδα & Στυλ / Matthieu Blazy: Ποιος είναι ο ιδιοφυής designer που επέλεξε η Chanel να την πάει στο μέλλον;

Ανακοινώθηκε επιτέλους πως ο νεαρός Γαλλοβέλγος σχεδιαστής είναι ο εκλεκτός του οίκου Chanel για την (ακέφαλη επί 6 μήνες) κορυφή της υψηλής μόδας, διαψεύδοντας και τα πιο τολμηρά προγνωστικά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Μόδα & Στυλ / Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Οι «Ιστορίες και Αφηγήτριες», το καλλιτεχνικό δρώμενο που παρουσίασε τέλη Οκτωβρίου στο Παρίσι η Miu Miu ως official partner της Art Basel Paris, αποτελούν το πιο πρόσφατο δείγμα της επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ του ομίλου Prada στη διεθνή αγορά μόδας, η οποία συνδυάζει παιχνιδιάρικο νεο-φεμινισμό με μπόλικη πολιτιστική ευαισθησία. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Μόδα & Στυλ / «Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Η Cora Corré, μοντέλο και ακτιβίστρια, αφοσιωμένη στις αρχές της διάσημης σχεδιάστριας και γιαγιάς της, αποχώρησε από την εταιρεία που φέρει το όνομα εκείνης και καταγγέλλει ενέργειες που προδίδουν την κληρονομιά και τους στόχους της.
THE LIFO TEAM
Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ