ARCforDance γιατί ο χορός δε σταματά ποτέ

ARCforDance γιατί ο χορός δε σταματά ποτέ Facebook Twitter
0

[Αργυρώ Μποζώνη] 

ARCforDance γιατί ο χορός δε σταματά ποτέ Facebook Twitter
Primeira dance de Urizen

 

Το ARCforDance είναι ένα διεθνές φεστιβάλ χορού, μια πρωτοβουλία της Dancce Unitiva που διοργανώνεται φέτος για 6η συνεχόμενη χρονιά. Μέσα σε τρεις μέρες παρουσιάζονται έργα Ελλήνων και ξένων δημιουργών φέρνοντας το κοινό της πόλης σε μια ουσιαστική επαφή με διαφορετικές διατυπώσεις της σύγχρονης χορογραφικής σκέψης. Το ARC ξεκίνησε το 2008. Σε μια δύσκολη περίοδο για τον Ελληνικό χορό και τους νέους δημιουργούς, το βασικό μήνυμα που περνάει μέσω του Φεστιβάλ είναι η συνέχιση της προσπάθειας ανάδειξης νέων ταλέντων αλλά και ώριμων δημιουργών που ήδη έχουν παρουσιάσει έργα τους στο εξωτερικό, εξαιτίας όμως της κρίσης των τελευταίων χρόνων, παραμένουν στην αφάνεια. Μέχρι στιγμής  έχουν εμφανιστεί 9 Έλληνες δημιουργοί εκ των οποίων οι 5 παρουσίασαν για 1η φορά έργο τους στο φεστιβάλ παράλληλα με χορογράφους από την Ουγγαρία, Ολλανδία, Ισπανία, Γερμανία, Κύπρο, Αμερική, Βέλγιο, Δανία, και Ελβετία. Το φεστιβάλ είναι αυτοχρηματοδοτούμενο με μια ελάχιστη υποστήριξη από ιδιώτες χορηγούς. Από τις 2 έως τις 4 Μαΐου θα δούμε  δουλειές 11 χορογράφων. Ένα πλούσιο και περιεκτικό 3ημερο στο Σύγχρονο Θέατρο στο Γκάζι  όπου  πιστεύουμε ότι θα χτυπήσει ο χορευτικός παλμός της Αθήνας.

 

 

Για το ARC for Dance συζητήσαμε με τη δημιουργό του, χορογράφο Φρόσω Τρούσα

 

 Πως ξεκίνησε η ιδέα του φεστιβάλ;

Γυρνώντας από το Λονδίνο το 1996 και μπαίνοντας ενεργά ως χορεύτρια και δασκάλα στο χορευτικό τοπίο της Ελλάδας άρχισα να συνειδητοποιώ πόσο περιορισμένη ήταν τότε η επαφή με το εξωτερικό. Πίστευα ότι ήταν ανάγκη να δημιουργηθεί η δυνατότητα στους Έλληνες χορευτές να έρθουν σε επαφή με καινούργια ερεθίσματα και να γνωρίσουν τεχνικές που έξω ήταν διαδεδομένες ειδικά στον σύγχρονο χορό. Από αυτή την ανάγκη προέκυψε η δημιουργία της σχολής Dance Cultural Centre που μου έδωσε την ευκαιρία να καλώ ανθρώπους από όλο τον κόσμο για μαθήματα και σεμινάρια σύγχρονου χορού.

Αυτό δεν περιελάμβανε όμως την μορφή παραστάσεων που ήταν ένα εξίσου σημαντικό κομμάτι που με απασχολούσε. Οι παραστάσεις που παρακολουθούσαμε  ναι μεν σημαντικές  αλλά αφορούσαν κυρίως αναγνωρισμένες διεθνώς ομάδες , πολύ σημαντικό φυσικά που είχαμε και έχουμε την δυνατότητα να τις βλέπουμε στην χώρα μας αλλά έλειπε εντελώς η πλατφόρμα παρουσίασης ‘μικρότερων’  σχημάτων με ταλαντούχους νέους και με προοπτικές δημιουργούς. Το ίδιο βέβαια ακριβώς ίσχυε και για την εγχώρια σκηνή του χορού. Οι δομές εδώ επέτρεπαν συχνά να βλέπουμε παραγωγές από αναγνωρισμένες στην Ελλάδα ομάδες , οι νέοι δημιουργοί όμως έμεναν χωρίς ενθάρρυνση , προβολή και βήμα να δείξουν την δουλειά τους αλλά κυρίως να ασκηθούν μέσα από αυτή την διαδικασία , να δοκιμαστούν και να εξελιχθούν.

 

Το ARC for Dance πότε ξεκίνησε;

Το 2008 τολμώ την δημιουργία του φεστιβάλ ARC for Dance που επειδή ξεκίνησε χωρίς καμία χρηματική βοήθεια από πουθενά, στηρίχθηκε μονό στην βοήθεια και την εμπιστοσύνη των δημιουργών που συμμετείχαν σε αυτό. Μετά από 6 χρόνια εξακολουθούμε να μην έχουμε κάποια οικονομική υποστήριξη εκτός από κάποιες ιδιωτικές χορηγίες και φυσικά το έσοδο των εισιτηρίων που καλύπτουν την παραγωγή. Το φεστιβάλ κάλυψε μια άλλη συνθήκη που φυσικά έλειπε. Αυτή της αλληλεπίδρασης των Ελλήνων και ξένων δημιουργών, που δημιουργείται από την συνύπαρξη τους ως μέρη του φεστιβάλ και βέβαια της εξοικείωσης του κοινού με την παρακολούθηση πολλών μικρών παραστάσεων την ίδια μέρα. Η επιτυχία και η θερμή αποδοχή του 1ου φεστιβάλ οδήγησε στην επανάληψη του και τελικά της εδραίωσης του στην Αθήνα καθώς μου έδωσε την ευκαιρία να προβληθεί και στο εξωτερικό με θετική ανταπόκριση . Η επιτυχία αυτού του δημιουργήματος τα τελευταία 5 χρόνια φαίνεται και από την διεύρυνση του κοινού που το παρακολουθεί καθώς αγκαλιάστηκε και από τους ανθρώπους που δεν ανήκουν στενά στον χώρο του χορού.

 

Διαπιστώσατε ότι υπάρχει ανάγκη να βλέπουμε διαρκώς καινούργια πράγματα στο χορό;

Η ανάγκη υπήρχε αλλά έλειπε η πρωτοβουλία και το καινούργιο ενδεχομένως ήταν ότι κινητοποίησε και πολλές άλλες δράσεις σχετικά με τον χορό. Έτσι το άνοιγμα αυτού του είδους  χορού, (μικρές παραγωγές, νέες ομάδες Έλληνες και ξένοι δημιουργοί) προς το κοινό ήταν πολύπλευρο και ουσιαστικό αλλάζοντας σταδιακά την οπτική και την συνείδηση του κόσμου ως προς τον σύγχρονο χορό. Βέβαια μιλάμε για μια διαδικασία που συνεχίζεται και εξελίσσεται διαρκώς.

 

ARCforDance γιατί ο χορός δε σταματά ποτέ Facebook Twitter
Lucid

ARCforDance γιατί ο χορός δε σταματά ποτέ Facebook Twitter
Planites

 

Μιλήστε μου για το φετινό φεστιβάλ.

Φέτος το φεστιβάλ αποκτά μια μεγαλύτερη διάσταση καθώς συνδιοργανώνεται από το Dance Cultural Centre ( DAN.C.CE) και το Κέντρο Χορού Ντάνκαν. Ακόμα μεγαλύτερη διάσταση δίνεται από την συνεργασία με ευρωπαϊκά δίκτυα με τα οποία το DAN.C.CE και το κέντρο Ντάνκαν είναι συνδεδεμένα. Η σχέση αυτή με τα ευρωπαϊκά  δίκτυα μας έδωσε την δυνατότητα να προτείνουμε Έλληνες καλλιτέχνες στο εξωτερικό οι οποίοι εντάχθηκαν στα ευρωπαϊκά προγράμματα, χρηματοδοτήθηκαν και παρουσιάζουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους σε αυτό το 6ο ARC. Έτσι θα δούμε το έργο ‘Lucid’ της Χριστίνας Γουζέλη και του Paul Blackman και το ‘Planites” της Πατρίσιας Απέργη , ένα έργο το οποίο έχει ήδη υποστηριχτεί από πολλά ευρωπαϊκά κέντρα και αναπτύσσει την περιοδεία του στο εξωτερικό με μεγάλη επιτυχία.

Επίσης φέτος στο φεστιβάλ  στρέφουμε το βλέμμα μας στο άλλο άκρο της Νότιας Ευρώπης  με 3 έργα από την Πορτογαλία και συνεχίζουμε βέβαια να δίνουμε βήμα σε νέους  Έλληνες καλλιτέχνες οι οποίοι παρουσιάζουν για 1η φορά δουλειά τους επαγγελματικά.

 

Το φεστιβάλ σας συμπίπτει περίπου με την αρχή της κρίσης. Σας τρόμαξε αυτό;

Το ARC είναι ένα φεστιβάλ που γεννήθηκε στην αρχή της κρίσης. Ήταν η εποχή που μας καλούσε να αρχίζουμε να βλέπουμε τα πράγματα διαφορετικά, να δράσουμε και να δημιουργήσουμε με νέους τρόπους. Και συνεχίζει να είναι ένα φεστιβάλ που προβάλει και προωθεί νέους δημιουργούς και φρέσκιες ιδέες.

 

ARCforDance γιατί ο χορός δε σταματά ποτέ Facebook Twitter
Sincopa

ARCforDance γιατί ο χορός δε σταματά ποτέ Facebook Twitter
Rutas

ARCforDance γιατί ο χορός δε σταματά ποτέ Facebook Twitter
A gesture that is nothing but a threat

ARCforDance γιατί ο χορός δε σταματά ποτέ Facebook Twitter
Aurora

 

Το πρόγραμμα του φεστιβάλ

 

Παρασκευή 2 Μαίου 2014

  •  Wishfull Thinking The fantasy cycle - Χορογραφία: Αντώνης Σπορίδης σε συνεργασία με τους χορευτές (Prime Movers.Gr). Ερμηνεύουν: Αγγελική Γούβη, Μαριλένα Δάρα, Αναστάσιος Καραχανίδης, Χριστιάνα Κοσιάρη, Αλέξης Φουσέκης.
  • Auto - da – fé - Χορογραφία: Μαρίζα Βινιεράτου (Prime Movers.Gr). Ερμηνεύει ο Νώντας Δαμόπουλος.
  • Aurora - Χορογραφία-ερμηνεία: Meytal Blanaru (Βέλγιο-Spider artist).
  • A gesture that is nothing but a threat - Χορογραφία-ερμηνεία: Sofia Dias & Vitor Roriz (Πορτογαλία- Modul-artist)

 

Σάββατο 3 Μαίου 2014

  • ΜΕΤΑ - Χορογραφία: 'Αρτεμις Λαμπίρη (Prime Movers.Gr). Ερμηνεύουν: Κάντυ Καρρά, Άρτεμις Λαμπίρη.
  • Primeira dance de Urizen -  Χορογραφία-ερμηνεία: Luis Guerra (Πορτογαλία).
  • Lucid -  Χορογραφία- Ερμηνεία: Χριστίνα Γουζέλη & Paul Blackman -Jucstapoz.co (Ελλάδα- Spider artists).
  • Sincopa - Χορογραφία-ερμηνεία: Tania Carvalho (Πορτογαλία- Modul-artist)


Κυριακή 4 Μαίου 2014

  • Rutas - Χορογραφία: Χρήστος Ξυραφάκης (Prime Movers.Gr). Ερμηνεύουν: Αγγελίνα Γούβη, Μαριλένα Δάρα, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Χριστίνα Ράινχαρντ.
  • Retour (what if....) - Χορογραφία: Renate Graziadei & Arthur Staldi (Γερμανία- Spider artists). Ερμηνεύουν: Renate Graziadei, Mariagiulia Serantoni.
  • Planites - Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη και Ομάδα χορού Αερίτες (Ελλάδα- Modul-artist). Ερμηνεύουν: Νώντας Δαμόπουλος, Κωνσταντίνος Παπανικολάου, Κωνσταντίνος Ρίζος, Δημόκριτος Σηφάκης, Ηλίας Χατζηγεωργίου

 

Ένα μικρό βιογραφικό της Φρόσως Τρούσα

Η Φρόσω Τρούσα διευθύνει τη σχολή χορού Dance Cultural Centre από το 2001 και έχει την καλλιτεχνική διεύθυνση της Dancce Unitiva και του διεθνές φεστιβάλ χορού  ARC for DANCE.

Ξεκίνησε χορό στην σχολή Χορού Young Place στο Λονδίνο και ολοκλήρωσε τις σπουδές της το 1992 με BΑ (hons) στο London Contemporary Dance School. Δούλεψε ως καθηγήτρια χορού στο Young Place για 4 χρόνια και στο Πανεπιστήμιο του Middlesex . Έχει χορέψει για τις ομάδες χορού Dance Theater Red Andy Pappas, Yael Lexer Dance Co. και Lyrical  Dance Theatre στο Λονδίνο. Συμμετείχε στην θεατρική παράσταση «Penthesilea» σε σκηνοθεσία Peter Stein που παρουσιάστηκε στο Θέατρο της Επιδαύρου το 2002 και έκανε περιοδεία στην Ιταλία, Ισπανία και Αυστρία Το 1996 επέστρεψε στην Ελλάδα και συνεργάστηκε με τις ομάδες χορού Ήρως Άγγελος του χορογράφου Πέτρου Γάλλια, ΑΚΙΝ της Μαρίνας Μαυρογένη και X-Art της Κατερίνας Ανδριοπούλου.

Πρόσφατα έγινε μέλος του Ευρωπαϊκού δικτύου χορού AEROWAVES.  

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ