«Το τρόπαιο που απονέμουν σε αυτό τον διαγωνισμό λέγεται "Stylus" και ζυγίζει γύρω στα 20 κιλά. Tο ξέρουμε, αφού το σηκώσαμε. Είναι περίπου σαν αυτό του Mουντιάλ. Το παίρνεις και το έχεις στο γραφείο σου και το παραδίδεις την επόμενη χρονιά στους νικητές», εξηγεί ο Αλέξης Νίκου, ένας απ’ τους συνιδρυτές της Beetroot, της εταιρείας που κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο «Red Dot Design Agency Of The Year 2011» ανάμεσα σε 6.468 συμμετοχές από 40 χώρες στον διαγωνισμό παγκόσμιας εμβέλειας «Red Dot Award, Communication Design» (σημειωτέον ότι η περσινή νικήτρια ήταν η γερμανική εταιρεία-κολοσσός BBDO).
Στο πλαίσιο της βράβευσής της η ελληνική εταιρεία παρουσίασε και μια έκθεση με τίτλο «The Greek Monsters». «Όταν μας ζητήθηκε να στήσουμε μια έκθεση με αφορμή τη βράβευσή μας, βρισκόμασταν στη διαδικασία δημιουργίας μιας έκδοσης με τίτλο Τα παρεξηγημένα τέρατα της ελληνικής μυθολογίας, με εικονογραφήσεις και κείμενα. Αυτόματα, λοιπόν, σκεφτήκαμε ότι αυτό ήταν η καλύτερη ιδέα. Θα ήμασταν εμείς τα ελληνικά τέρατα στη Γερμανία». Η έκθεση αποτελείται από τρία τρισδιάστατα γλυπτά (το άγαλμα ενός Μινώταυρου ύψους τριών μέτρων, το ειδώλιο ενός Κύκλωπα και την εγκατάσταση τριών Στυμφαλίδων Ορνίθων), μία ζωγραφισμένη ζωφόρο κι έναν φάκελο εργασιών υπό μορφή καρτ ποστάλ. Σ’ έναν απ’ τους τοίχους του εκθεσιακού χώρου, ένα μακρύ στένσιλ γκράφιτι, σαν σύγχρονη ζωφόρος, αναπαριστά άλλα, νέα ιερογλυφικά τέρατα.
«H Red Dot προώθησε πολύ την ιδέα μας στη Γερμανία. Μας ζήτησαν να φτιάξουμε ένα βιντεάκι με αφορμή την έκθεση, το οποίο έπαιζε επί δέκα μέρες σε τριακόσιους σταθμούς του μετρό στο Βερολίνο».
Το ελληνικό ντιζάιν, λοιπόν, φαίνεται ότι διαπρέπει εν μέσω κρίσης. «Το βλέπουμε ως μια ευκαιρία για εξωστρέφεια, να μπορέσουμε με αυτό τον τρόπο ν’ αγγίξουμε και αγορές του εξωτερικού. Το έχουμε ανάγκη αυτό. Αυτό που είδαμε είναι ότι υπάρχει πολύς κόσμος εκεί έξω που είναι έτοιμος να δεχθεί το θετικό πρόσωπο της Ελλάδας».
σχόλια