Το Big Olive σου ξαναμαθαίνει την πόλη σου!

Το Big Olive σου ξαναμαθαίνει την πόλη σου! Facebook Twitter
Το Big Olive του Γιάννη Ζάρα ξεκίνησε να διοργανώνει τις περιηγήσεις του πριν από δύο χρόνια, φιλοδοξώντας να τραβήξει ξένους αλλά και Έλληνες επισκέπτες, ακόμα και Αθηναίους, στην ανακάλυψη αθέατων και άκρως ενδιαφερουσών πλευρών της Αθήνας... Εικονογράφηση: Αthenean Sailor/ LIFO
0

Η ιδέα των θεματικών tours δεν είναι καινούργια. Σε όλες τις μεγάλες πόλεις του εξωτερικού μπορείς να βρεις οργανωμένες περιηγήσεις που απευθύνονται σε «ταξιδιώτες» και όχι σε «τουρίστες», όπως χαρακτηριστικά έλεγαν κάποια παλιά μότο ταξιδιωτικών περιοδικών. Ήταν θέμα χρόνου και διάθεσης, λοιπόν, για κάποιους επιχειρηματίες να επενδύσουν στη μη φολκλόρ πλευρά της Αθήνας που δεν περιλαμβάνει τα «τετριμμένα» στοιχεία της κλασικής αρχαιότητας, εκείνα που αποτελούν τη βιτρίνα της πόλης μας για τους ξένους, ή, αν τα περιλαμβάνει, το κάνει με ασυνήθιστο τρόπο.


Το Big Olive του Γιάννη Ζάρα ξεκίνησε να διοργανώνει τις περιηγήσεις του πριν από δύο χρόνια, φιλοδοξώντας να τραβήξει ξένους αλλά και Έλληνες επισκέπτες, ακόμα και Αθηναίους, στην ανακάλυψη αθέατων και άκρως ενδιαφερουσών πλευρών της Αθήνας. «Καταφέραμε να αναδείξουμε με συνθετικό τρόπο πλευρές της Αθήνας, εν πολλοίς άγνωστες στο ευρύ κοινό. Συνεργαστήκαμε με κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα και οργανισμούς στο εξωτερικό και την Ελλάδα, όπως το Ελβετικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας, η Πολυτεχνική Σχολή της Λωζάννης, το MοMA και το Ίδρυμα Ωνάση, αναπτύσσοντας ένα δίκτυο συνεργατών με ακαδημαϊκή κατάρτιση και πάθος για το αντικείμενό τους» αναφέρει ο κ. Ζάρας όταν του ζητώ έναν σύντομο απολογισμό της προηγούμενης διετίας. Τι θεωρεί, όμως, ότι γίνεται με λανθασμένο ή ελλιπή τρόπο από τα μεγάλα τουριστικά πρακτορεία και τους ξεναγούς και γι' αυτό καλούνται το Big Olive και οι λοιπές εταιρείες εναλλακτικής προσέγγισης του τουρισμού, που τείνουν πλέον να γίνουν «μόδα», να καλύψουν το κενό που δημιουργείται; «Η Αθήνα αντιμετωπίζεται διαχρονικά ως ένας αναγκαστικός σταθμός πριν από τα νησιά. Ενδεχομένως θα πρέπει η οργανωμένη τουριστική βιομηχανία να εκσυγχρονιστεί και να θέσει ως στόχο την προσέλκυση επισκεπτών υψηλής προστιθέμενης αξίας, αντί του μαζικού τουρισμού. Αυτό θα επιτευχθεί αν, μεταξύ άλλων, η αφήγηση επικεντρωθεί στην αποκρυπτογράφηση της πόλης και της αλήθειας των κατοίκων της και όχι στη στείρα παροχή πληροφοριών αμιγώς ιστορικού ή αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, που ελάχιστα ενδιαφέρουν το μη ειδικό κοινό».

Για την ιδιαίτερα περίπλοκη χρονική συγκυρία του φετινού καλοκαιριού, ο κ. Ζάρας έχει συγκεκριμένες προτάσεις, παρά το γεγονός ότι οι περίπατοι του Big Olive είναι «παντός καιρού», αφού εστιάζουν στα ζωντανά στοιχεία της πόλης μας.


Όταν η ομάδα του Big Olive ξεκινά να σχεδιάζει έναν νέο περίπατο, επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός ισχυρού θεματικού άξονα που μπλέκει την κύρια αφήγηση με ανεκδοτολογικά στοιχεία, ιστορικά, αρχιτεκτονικά ή λογοτεχνικά. Σε πολλές περιπτώσεις, η εμπειρία εμπλουτίζεται με το στοιχείο της έκπληξης και της ενεργής συμμετοχής των συμμετεχόντων, ούτως ώστε να αναπτύσσεται μια αίσθηση δικτύωσης και οι αφηγήσεις να διαθέτουν διαχρονικότητα στην προσέγγιση. Όλες αυτές οι ιδιαιτερότητες, καθώς και το γεγονός ότι δεν γίνεται διάκριση στην αφήγηση ανάλογα με τις κατηγορίες των περιηγητών, έχουν δημιουργήσει ένα πελατολόγιο με κατανομή 50-50. Οι μισοί συμμετέχοντες στις περιηγήσεις του Big Olive είναι Έλληνες, κυρίως Αθηναίοι, και οι άλλοι μισοί ξένοι, ως επί το πλείστον από τις ΗΠΑ, τη βόρεια Ευρώπη και τις χώρες της ανατολικής Μεσογείου.


Για την ιδιαίτερα περίπλοκη χρονική συγκυρία του φετινού καλοκαιριού, ο κ. Ζάρας έχει συγκεκριμένες προτάσεις, παρά το γεγονός ότι οι περίπατοι του Big Olive είναι «παντός καιρού», αφού εστιάζουν στα ζωντανά στοιχεία της πόλης μας. Μία από αυτές είναι η περιήγηση στις γεύσεις της Αθήνας (Food & Culture Walks) που επιδιώκει να απαντήσει στο ερώτημα αν υπάρχει τελικά αθηναϊκή γαστρονομία και σε τι συνίσταται, κάνοντας εκτενή αναφορά στις εσωτερικές μεταναστευτικές ροές, κυρίως κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα. Μια άλλη επίκαιρη πρόταση είναι ο περίπατος στην Αθήνα των μεγάλων Ευρωπαίων περιηγητών, μια παραλλαγή του οποίου διοργανώθηκε πρόσφατα στο πλαίσιο του «Strange Cities» της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών. Ο περίπατος αυτός καταπιάνεται με τη σύγκρουση ιδεαλισμού και πραγματικότητας στην προεπαναστατική και μετεπαναστατική Αθήνα των αρχών του 19ου αιώνα. Σύντομα, νέες δράσεις που θα εστιάσουν τη ματιά τους στη γειτονιά των Πετραλώνων και στα «Πέτρινα της Φρειδερίκης» αλλά και στη βιομηχανική κληρονομιά της Τεχνόπολης αναμένεται να τραβήξουν το ενδιαφέρον μας.

Το Big Olive σου ξαναμαθαίνει την πόλη σου! Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Αthenean Sailor/ LIFO


Big Olive City Walks
Ευπόλιδος 14, Αθήνα
215 5402986
www.bigolive.org

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ