Aν σας έλεγαν πως το 2010, στην καρδιά της κρίσης και με έδρα μια πόλη που όχι απλώς δεν διέθετε τις κατάλληλες υποδομές για να την υποστηρίξει αλλά σχεδόν αγνοούσε την αστική ποδηλατική κουλτούρα, θα ιδρυόταν η πρώτη ελληνική εταιρεία ταχυμεταφορών με ποδήλατα, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα εκφράζατε τις αντιρρήσεις σας, τόσο ως προς την αρχική υλοποίηση της ιδέας όσο και ως προς τη βιωσιμότητά της μέσα στον χρόνο. Φέτος, όμως, η Bondex Couriers συμπληρώνει τέσσερα χρόνια λειτουργίας και συνεχίζει να μεταφέρει δέματα σε όλη την πόλη.
Από τους τέσσερις αρχικούς ιδρυτές της έχει απομείνει πια μόνο ο Χάρης Σκαφτούρος και όταν τον ρωτάω για το αν και κατά πόσο η απόφασή του εκείνη τη χρονική περίοδο εμπεριείχε μεγάλο ρίσκο, διαφωνεί: «Ήταν γενικότερα δύσκολη περίοδος για μένα, οπότε δεν σκεφτόμουν με βάση το τι γινόταν γύρω μου. Είχα ήδη ταλαιπωρηθεί αρκετά κάνοντας δουλειές που δεν μου άρεσαν, κι έχοντας καταλήξει χρεοκοπημένος πολύ πριν από την κρίση, είπα ότι θέλω να κάνω κάτι που μου άρεσε πραγματικά. Oύτως ή άλλως, το μόνο που έκανα εκείνη την περίοδο ήταν ποδήλατο, οπότε ως ιδέα βγήκε κάπως φυσιολογικά, όσο περίεργο ή δύσκολο ή αδύνατο και αν φαινόταν τότε».
Η αρχή, όπως γίνεται πάντα με το πρώτο βήμα σε κάθε αχαρτογράφητη περιοχή, ήταν δύσκολη. Στην πορεία απέμεινε μόνο αυτός και η επόμενη ερώτηση είναι λoγικό να αφορά το αν σκέφτηκε και ο ίδιος να τα παρατήσει κάπου στη διαδρομή. «Δύσκολες στιγμές υπήρξαν πάρα πολλές και υπάρχουν ακόμα, αλλά όχι, δεν σκέφτηκα ποτέ να τα παρατήσω. Από τη στιγμή που άρχισε το πράγμα να οργανώνεται κάπως από μόνο του και να αυτοματοποιείται, είχε κάνει ήδη κλικ μέσα μου ότι αυτό ήταν που θα έκανα».
Στα χρόνια που ακολούθησαν η Bondex Couriers πολλαπλασίασε το μέγεθός της, αύξησε την πελατεία της και ανέπτυξε νέες δραστηριότητες, όπως η food unit, που περιλαμβάνει διανομή φαγητού από χώρους εστίασης σε επιχειρήσεις, οικίες κ.λπ. Σήμερα η εταιρεία αριθμεί 22 couriers που είναι σε θέση να μεταφέρουν έγγραφα και μικροαντικείμενα σε κάθε μικρή και μεγάλη γωνιά εντός των ορίων της πόλης. Στον εξοπλισμό τους, μάλιστα, έχουν προσθέσει και δύο cargo ποδήλατα (ένα με τρέιλερ και ένα με πλατφόρμα), κάτι που τους δίνει τη δυνατότητα να μεταφέρουν αντικείμενα βάρους μέχρι 100 κιλά. Στα πλεονεκτήματά της συγκαταλέγονται η ταχύτητα, η αυθημερόν παράδοση και οι προσωπικές σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των couriers και των πελατών.
Παρά το γεγονός πως η Bondex Couriers αντιπροσωπεύει μία μάλλον πρωτότυπη ιδέα, δεν παύει να αποτελεί μια κανονική εταιρεία που προσφέρει τις επαγγελματικές υπηρεσίες της σε ιδιώτες και εταιρείες. Πέρα, όμως, από την όποια περιβαλλοντική συνείδηση ή ρομαντική προδιάθεση που μπορεί να έχει κάποιος απέναντι στο ποδήλατο ή σε μια ομάδα από ποδηλάτες που μεταφέρουν δέματα διασχίζοντας τους δρόμους της πόλης και διανύοντας κατά μέσο όρο 80-100 χιλιόμετρα την ημέρα, η ερώτηση σχετικά με τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει κάποιος να προτιμήσει την Bondex Couriers έναντι των αντίστοιχων συμβατικών εταιρειών με τα μηχανοκίνητα οχήματα είναι αναπόφευκτη. Όπως και η απάντηση: «Αν δεν είσαι τελείως ασυνείδητος και δεν ξεχνάς το γεγονός ότι βοηθάς πρακτικά την πόλη σου και τον χώρο όπου ζεις παίρνοντας ένα ποδήλατο αντί για ένα βανάκι ή ένα ταξί, τότε, εννοείται, η επιλογή είναι αυτονόητη. Πέρα από αυτό, όμως, υπάρχουν κάποιες υπηρεσίες που προσφέρουμε εμείς, όπως η αυθημερόν παράδοση, η ταχύτητα και οι κινήσεις που γίνονται μέσα σ’ αυτούς τους χρόνους, οι οποίες προσφέρονται σε κάθε πελάτη και δεν υπάρχουν στην αγορά» λέει ο Χάρης Σκαφτούρος.
Μία από τις θετικές προεκτάσεις της Bondex Couriers που έχει επηρεάσει περισσότερο την πόλη είναι ότι μαζί με το VCA, που άνοιξε πρώτο, και το Handle Bar, που ακολούθησε, κατάφεραν να μετατρέψουν την οδό Μελανθίου στου Ψυρρή από έναν παρηκμασμένο δρόμο σε πόλο έλξης για τους ανθρώπους που αγαπούν το ποδήλατο και την κουλτούρα του. Αυτός είναι και ο λόγος που διαφωνεί με την κατασκευή ποδηλατοδρόμων, όταν τους αναφέρω στις υποδομές που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν και να βοηθήσουν την Αθήνα να γίνει πιο φιλόξενη απέναντι στους ποδηλάτες, με την αιτιολογία πως «απλώς θα δημιουργήσουν καινούργια προβλήματα» και προτιμά να δει περισσότερους θύλακες σαν αυτούς της Μελανθίου και γενικότερα «να γεμίσει η πόλη με ποδήλατα».
Τελειώνοντας, του θυμίζω μια παλαιότερη συνέντευξη που είχε δώσει στη LiFO ο Βρετανός συγγραφέας, δημοσιογράφος και φανατικός ποδηλάτης Ρόμπερτ Πεν, στην οποία είχε χαρακτηρίσει το συναίσθημα του να κατεβαίνεις έναν λόφο με το ποδήλατο ως «μια εμπειρία δέους και ελευθερίας» και του ζητάω να μου περιγράψει τα δικά του με δυο λέξεις. «Ελευθερία είναι το ποδήλατο, ελευθερία».
Bondex Couriers
Μελανθίου 4
6945 390977
www.bondexcouriers.com
σχόλια