Η πρόσληψη, ο εννοιολογικός προβληματισμός, η φιλοσοφική θεώρηση, δεν είναι πράγματα ξένα για έναν τόσο ανήσυχο θεωρητικά χορογράφο όπως ο Αντόνιο Ρουθ. Η ιδιότυπη γλώσσα του, που δεν είναι πια ανιχνεύσιμη μόνο στον κόσμο του χορού, υποστηρίζει ότι η χορευτική κίνηση μπορεί να μεταμορφωθεί σε μουσική, φιλοσοφία, κείμενο, άποψη, χρώμα, σε μια υπέρτερη μορφή έκφρασης που θα ενσωματώνει όλες τις άλλες. Στοίχημα του κορυφαίου αυτού Ισπανού χορογράφου, ο οποίος έχει συνεργαστεί με τα σημαντικότερα μπαλέτα της Ευρώπης, είναι να μετατρέψει την κίνηση σε μια αυτόνομη αφήγηση που θα ανιχνεύει έναν διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας και ερμηνείας όσων συμβαίνουν στο σύμπαν.
Σε αυτό το πλαίσιο κινείται και η παράστασή του Μάτι που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, η οποία επικαλείται τον καθολικό τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι αισθήσεις στην περίπτωση του χορού - εξωτερικές και εσωτερικές. Η αίσθηση της όρασης μπορεί κάλλιστα να ακυρωθεί μπροστά στην αντιληπτική ικανότητα που αποκτά το εσωτερικό βλέμμα μέσω του χορού - αυτό «φωνάζει» με τη γλώσσα του σώματος ο Ρουθ. Έχει ιδρύσει και σχολή, ενώ το όνομά του είναι πια γνωστό όχι μόνο στους θιασώτες του χορού αλλά ακόμα και σε θεωρητικές εργασίες. Τον έχει λατρέψει η Συλβί Γκιλέμ, με την οποία έχουν χορέψει μαζί στην Κάρμεν του Ματς Εκ, ενώ ήταν ένας από τους καλεσμένους της περίφημης παράστασης Sasha Waltz & Guests του Βερολίνου. Στον χορό του ενσωματώνονται οι τεχνικές του σύγχρονου χορού αλλά και οι παραδοσιακές επιρροές της χώρας του, όπως το φλαμένκο. Το Μάτι είναι η πρώτη παράσταση του Αντόνιο Ρουθ που απολαμβάνουμε στην Ελλάδα.
σχόλια