Damo Suzuki @Six D.O.G.S.

Damo Suzuki @Six D.O.G.S. Facebook Twitter
0

Ο Ιάπωνας που μαγεύει το ακροατήριο αυτοσχεδιάζοντας κάθε φορά, χωρίς καμία πρόβα με τους μουσικούς που συναντά μάλιστα στο sound check.

Ο Damo Suzuki αποτελεί μια φοβερή περίπτωση. Άφησε τη γενέτειρά του Ιαπωνία σαν έφηβος και τριγυρνούσε για χρόνια στην Ευρώπη με ένα σακίδιο στην πλάτη και χωρίς λεφτά, βγάζοντας τα προς το ζην όπως μπορούσε. Συχνά δε, έστηνε ιδιότυπες live εμφανίσεις σε δρόμους και πλατείες. Σε μια από αυτές, στο Μόναχο, τον είδαν δύο μέλη του γερμανικού Kraut συγκροτήματος Can και με μια μίξη περιέργειας και εντυπωσιασμού τον κάλεσαν στο live τους της ίδια μέρας να αναπληρώσει το τραγουδιστή τους που υπέφερε από σοβαρές ψυχικές διαταραχές. Ο Suzuki ανέβηκε στη σκηνή και όλα τα άλλα είναι ροκ ιστορία.

-Πέρασες τα τέλη της δεκαετίας του ’60 ταξιδεύοντας στην Ευρώπη. Τι σου έχει μείνει από αυτή την περίοδο;

Δεν μου αρέσει να συγκρίνω το ένα με το άλλο. Έγιναν πολλά εκείνη την περίοδο… Πέρασα καλά με φοβερούς τύπους σε απίθανα μέρη. Αν είσαι ανοιχτόμυαλος (ή ίσως ανεύθυνος) μπορείς να περάσεις καταπληκτικά παντού.

-Τι θεωρείς ότι είσαι; Μουσικός, στιχουργός, συνθέτης, τραγουδιστής ή ίσως η «κόλλα» ανάμεσα σε ταλαντούχους ανθρώπους;
Είμαι απλώς ο Damo Suzuki.

-Πες μου δυο λόγια για το Damo Suzuki Network. Για τι είσαι περισσότερο υπερήφανος και ποια θεωρείς τη μεγαλύτερη πρόκληση σε αυτό το project;

Στο δίκτυο μας δημιουργούμε χρόνο και χώρο της στιγμής με εναλλασσόμενους μουσικούς κάθε φορά από το μέρος το οποίο επισκέπτομαι. Είναι οργανική μουσική, πολύ έντονη. Μοιραζόμαστε ελεύθερα τη ενέργεια με τους ανθρώπους που έρχονται να μας δουν. Αυτή η ενέργεια που μοιράζουμε θα γίνει η βάση ενός νέου συστήματος. Η ζωντανή εμφάνιση μας ξεκινά χωρίς κανένα concept και τις περισσότερες φορές συναντώ τους εκάστοτε μουσικούς που θα μοιραστώ τη σκηνή την ημέρα του live, λίγο πριν από το soundcheck.

-Πώς διαλέγεις αυτούς τους ανθρώπους;
Συνήθως μου τους βρίσκει ο τοπικός promoter. Έχω γενικά μια λίστα και αν έχει τύχει κιόλας να έχω ξαναβρεθεί στο ίδιο μέρος μπορεί να ενημερώσω τον promoter, μπορεί και όχι. Δεν υπάρχει θέμα μουσικού στυλ ή άλλου προαπαιτούμενου.

-Παίζεις τουλάχιστον κάποιο συγκεκριμένο είδος μουσικής, ή ακόμα και αυτό, δηλαδή ο πυρήνας της μουσικής σου, είναι ανοιχτός σε παραλλαγές σε κάθε εμφάνιση;
Σερβίρω φρεσκοψημένο ψωμί και όχι ψωμί του τοστ που βρίσκεις στα σουπερμάρκετ. Κάθε live μου είναι μοναδικό και δεν μπορεί να συγκριθεί με άλλο.

-Επικοινωνείς με τον κόσμου που έρχεται να σε ακούσει;
Είμαι άνθρωπος-εταιρία, τα κάνω όλα μόνος μου. Θα με βρεις σε τραπεζάκια πριν και μετά την εμφάνιση να πουλάω υλικό. Οπότε καταλαβαίνεις ότι ναι μου αρέσει να επικοινωνώ και να συζητώ με τον κόσμο όπου και όπως μπορώ.

-Ποιο είναι το πιο ακραίο περιστατικό που έχει συμβεί σε μια συναυλία σου;
Υπάρχουν πολλές απίστευτες ιστορίες. Σε ένα live μου ο ντράμερ ήταν γυναίκα και όχι μόνο αυτό, αλλά 9 μηνών έγκυος. Σε ένα άλλο υπήρχαν δύο κοπέλες ακριβώς μπροστά στη σκηνή που αυτοϊκανοποιούνταν στο μεγαλύτερο κομμάτι του show. Σε άλλο κατάφεραν να ανέβουν στη σκηνή και να παραμείνουν, χορεύοντας και τραγουδώντας όλο το βράδυ, περίπου 100 άτομα.

-Η μυθική ιστορία που λέγεται για το πώς γνωρίστηκες με τους CAN ισχύει;
Υπάρχουν πολλοί που ξέρουν περισσότερα για τον Damo Suzuki, απ΄ότι ο ίδιος ο Damo.

-Νοσταλγείς τα χρόνια που πέρασες με τους Can;
H μηχανή του χρόνου μου, δεν έχει «όπισθεν». Μόνο μπροστά.

-Ποιος είναι ο ρόλος της θρησκείας στη ζωή σου και τη μουσική σου;
Είναι η βάση για όλα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ