Δείτε πρώτοι τον καινούριο "Αλέξανδρο"

Δείτε πρώτοι τον καινούριο "Αλέξανδρο" Facebook Twitter
0

Δείτε πρώτοι τον καινούριο "Αλέξανδρο" Facebook Twitter
Ο Αλέξανδρος, η ύψιστη διάκριση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, αλλάζει από φέτος εικαστική μορφή. Ευγενία Μανωλιουδάκη η οποία αναδεικνύει την πολύπλευρη και σύνθετη προσωπικότητα του Μεγάλου Αλεξάνδρου παίζοντας με τη σκιά και το φως.

Ο Αλέξανδρος, η ύψιστη διάκριση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, αλλάζει από φέτος εικαστική μορφή. Ο Χρυσός, ο Αργυρός και ο Χάλκινος Αλέξανδρος αποκτούν πιο μοντέρνα όψη και φιλοτεχνούνται από την εικαστικό Ευγενία Μανωλιουδάκη η οποία αναδεικνύει την πολύπλευρη και σύνθετη προσωπικότητα του Μεγάλου Αλεξάνδρου παίζοντας με τη σκιά και το φως.


Σύμφωνα με την δημιουργό, η μελέτη του φαινομένου της ιστορικής προσωπικότητας του Μεγάλου Αλέξανδρου έχει χαράξει βασικούς δρόμους έρευνας, γνώσης, και προβληματισμού. "Ο Μ. Αλέξανδρος κατακτητής, ελευθερωτής των λαών, εκπολιτιστής και διαφωτιστής. Μία προσωπικότητα που παραμένει μυστηριώδης μέχρι σήμερα.

Είναι αλήθεια πως και η Σελήνη κρύβει επιμελώς την σκοτεινή της πλευρά, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν απολαμβάνουμε την μαγεία της."

 Το βραβείο –διαστάσεων 22Χ22 και 19X19- χρειάστηκε δύο περίπου μήνες για να ολοκληρωθεί, είναι κατασκευασμένο από μέταλλο και ανάλογα με την κατηγορία βράβευσης διαφέρει στο χρώμα.

Η εικαστικός, Ευγενία Μανωλιουδάκη

Το βραβείο –διαστάσεων 22Χ22 και 19X19- χρειάστηκε δύο περίπου μήνες για να ολοκληρωθεί, είναι κατασκευασμένο από μέταλλο και ανάλογα με την κατηγορία βράβευσης διαφέρει στο χρώμα.

Η βάση του αποτελείται από ένα κομμάτι μαύρου πλεξιγκλάς το οποίο είναι και υπεύθυνο για αυτό το παιχνίδι σκιάς και φωτός που δημιουργείται.


"Η προσέγγιση της δημιουργίας είχε εξ' αρχής να κάνει με την απεικόνιση του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην πιο αναγνωρίσιμη μορφή του. Έτσι, επιλέχθηκε η γνωστή φιγούρα του προφίλ του προσώπου του, που υπήρχε και στα νομίσματα των δραχμών.

Αν και δεν υπήρχε στο πλαίσιο των προδιαγραφών και τον απαιτήσεων από μεριάς του Φεστιβάλ, βασικό μέλημα δικό μου ήταν να επιμείνω στην ανάδειξη του πιο αναγνωρίσιμου προφίλ του", εξηγεί η εικαστικός στο LIFO.gr

Δείτε πρώτοι τον καινούριο "Αλέξανδρο" Facebook Twitter


O συμβολισμός της αντίθεσης 'φως – σκοτάδι'
Η πρώτη σκέψη της εικαστικού για την φιλοτέχνηση του βραβείου ήταν η σύνθεση των αντιφάσεων.

"Το παιχνίδι με το φως και το σκοτάδι παίζει ενεργό ρόλο στην ανάδειξη της πλαστικότητας του γλυπτού, αναδεικνύει την διαφορά της φιγούρας από τον φόντο, και αναβιώνει το ιστορικό παρελθόν με σύγχρονη προσέγγιση."


"To παιχίνδισμα σκιάς και φωτός στην ουσία συμβολίζει, επιπλέον, και τις διαφορετικές προσεγγίσεις της μελέτης μιας προσωπικότητας αμφιταλαντευόμενης όσο ο Μέγας Αλέξανδρος.

Η σκιά συμβολίζει την αναζήτηση, το άπιαστο. Δημιουργεί ψευδαισθήσεις, μας τρομάζει μας διασκεδάζει, εν τέλει μας συγκινεί. Κάθε άνθρωπος, και ιδίως ο νικητής που θα κρατήσει στα χέρια του το βραβείο, μπορεί να ταυτιστεί σαν προσωπικότητα με την αντίθεση αυτή", καταλήγει η κ. Μανωλιουδάκη.

-Α.Γ

 

Δείτε πρώτοι τον καινούριο "Αλέξανδρο" Facebook Twitter
""To παιχίνδισμα σκιάς και φωτός στην ουσία συμβολίζει, επιπλέον, και τις διαφορετικές προσεγγίσεις της μελέτης μιας προσωπικότητας αμφιταλαντευόμενης όσο ο Μέγας Αλέξανδρος."

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ