Ένας σταρ του Μπόλιγουντ στην Αθήνα

Ένας σταρ του Μπόλιγουντ στην Αθήνα Facebook Twitter
VIP Κάθε δίσκος του πουλάει 12 εκατομμύρια αντίτυπα. Κι όμως, περνά σχεδόν απαρατήρητος ανάμεσα στους τουρίστες στην Ακρόπολη.
0

Κι ενώ το περασμένο Σάββατο εφημερίδες και κεντρικά δελτία ειδήσεων έριχναν ανάθεμα στους αλλοδαπούς μουσουλμάνους με αφορμή τη βίαιη, δεν αντιλέγω, αντίδρασή τους στην προσβολή που δέχθηκαν από όργανο του κράτους (το σκίσιμο το κορανίου), λίγα τετράγωνα πιο κάτω, στο Γήπεδο του Περισσού, χιλιάδες Ινδοί και Πακιστανοί ανέμεναν στωικά την εμφάνιση του ήρωά τους Βabbu Maan. Κάπου εκεί, κόντρα στη ρητορική των ημερών, ήμασταν κι εμείς, καλεσμένοι της ινδικής κοινότητας. Στο Γήπεδο του Περισσού, από τις 6:30 το απόγευμα, άρχισαν να συρρέουν Πακιστανοί και Ινδοί για να απολαύσουν τη συναυλία ενός διεθνούς φήμης σταρ του Μπόλιγουντ, του Babbu Maan. Έξω από το γήπεδο οι καντίνες με τα σουβλάκια ανταγωνίζονταν ανεπιτυχώς τις καντίνες με τη σαμόσα, παραδοσιακή πίτα της Ινδίας και του Πακιστάν, εξαιρετικά νόστιμη, χορταστική αλλά και οικονομική (μόλις 1 ευρώ το κομμάτι). Παρότρυνα τους ανθρώπους της ασφάλειας του γηπέδου να δοκιμάσουν. Οι πιο θαρραλέοι ενέδωσαν στις προτροπές μου κι όπως μου ψιθύρισε ένας εξ αυτών κατά την έξοδό μου από το στάδιο: «Τελικά, τα φαγητά τους δεν είναι καθόλου άσχημα». Η περιβόητη ενσωμάτωση των ξένων δεν μπορεί παρά να είναι μια διαδραστική διαδικασία κατά την οποία το μόνο που καλούμαστε να κάνουμε, εμείς οι γηγενείς, είναι να δοκιμάσουμε έστω μια σαμόσα, προτού αποφασίσουμε να την απορρίψουμε!

Το κοινό που αδημονεί

Ο Babbu Maan, 32 ετών, ήρθε στην Ελλάδα ύστερα από πρόσκληση της ινδικής και πακιστανικής κοινότητας. Μολονότι Ινδός, ο Babbu Maan είναι εξίσου αγαπητός και στους Πακιστανούς, καθώς κατάγεται από την επαρχία του ινδικού Punjab, που συνορεύει με το πακιστανικό Punjab. Σε πείσμα των εθνικιστικών πολιτικών των δύο χωρών, που στοίχισε τη ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους, οι κάτοικοι του ινδικού Punjab θεωρούν αδέλφια τους κατοίκους του πακιστανικού Punjab, και αντιστρόφως.

Εντός που γηπέδου οι λιγοστές θέσεις ήταν κρατημένες για τους επίσημους προσκεκλημένους - επιφανείς προσωπικότητες Ινδών και Πακιστανών, που διαμένουν στην Ελλάδα με τις οικογένειές τους (υπάρχουν και δαύτοι ανάμεσα στους μετανάστες). Το εισιτήριο για τη συναυλία, 30 ευρώ, δεν ήταν διόλου ευκαταφρόνητο, εάν λάβει κανείς υπόψη ότι οι περισσότεροι Ινδοί και Πακιστανοί χρειάστηκε να εργαστούν δύο ημέρες, στην καλύτερη περίπτωση, ώστε να συγκεντρώσουν το απαιτούμενο ποσό. Αυτός όμως δεν ήταν λόγος ικανός ώστε να τους εμποδίσει να παρευρεθούν στη συναυλία του «δικού τους Σάκη», όπως χαρακτηριστικά τον αποκάλεσε ένας φίλος Ινδός στην προσπάθειά του να μας εξηγήσει πόσο σημαντικός είναι ο τραγουδιστής. Η ώρα είχε πάει 10 το βράδυ και ο Babbu Maan ακόμα να εμφανιστεί.

Καθαρό Μπόλιγουντ

Κι η στιγμή που όλοι περίμεναν έφτασε... Ο Babbu Maan ήταν εκεί, κοντά τους. Μετά βίας οι αστυνομικοί κατάφερναν να συγκρατήσουν το πλήθος που είχε συγκεντρωθεί στην πύλη εισόδου. Αργότερα μάθαμε ότι ο λόγος της καθυστέρησής του ήταν οι δεκάδες Ινδοί και Πακιστανοί δημοσιογράφοι που του έπαιρναν συνέντευξη. Περιττό βέβαια να πούμε ότι κανένα ελληνικό τηλεοπτικό κανάλι δεν έκρινε απαραίτητο να καλύψει την παρουσία στην Ελλάδα ενός μουσικού, που οι πωλήσεις κάθε άλμπουμ του ξεπερνούν τα 12 εκατομμύρια αντίτυπα! Καθώς ο Babbu Maan ανέβαινε στη σκηνή, κοντοστάθηκε για λίγα λεπτά κι έκανε την προσευχή του. Αμέσως μετά χαιρέτησε έναν προς έναν τους μουσικούς του δίνοντάς τους έναν κύβο ζάχαρης - ο συνήθης τρόπος για να δηλώσεις την αλληλεγγύη και εκτίμησή σου, σύμφωνα με τα έθιμα της επαρχίας του Punjab.

Η μουσική του Babbu Maan είναι ένα είδος pop με έντονα όμως στοιχεία της παραδοσιακής ινδικής μουσικής. Καθαρό Μπόλιγουντ.Η σκηνική του παρουσία εντυπωσιακή, όπως και η φωνή του. Μιλούσε στο κοινό, του απευθυνόταν μέσα από τα τραγούδια του, κι εκείνο εκδήλωνε την ικανοποίησή του με χειροκροτήματα, χορούς αλλά και ραβασάκια. Ένα παιδί τού έδωσε ένα σημείωμα στο οποίο, όπως μας είπε κατά τη διάρκεια της συνάντησής μας την μεθεπόμενη ημέρα, έγραφε: «Πες ένα τραγούδι για το Πακιστάν και την Ινδία, πες ένα τραγούδι για να σταματήσουν οι πόλεμοι κι άνθρωποι να ζουν μια ειρηνική ζωή μέχρι τα βαθιά γεράματά τους. Όπως μας είπε, το βράδυ εκείνο έλαβε περισσότερα από 200 παρόμοια σημειώματα.

Η ξενάγηση του σταρ

Τη Δευτέρα το πρωί συναντηθήκαμε με τον Babbu Maan για μια σύντομη συνέντευξη, η οποία όμως εξελίχθηκε σε μια μεγάλη βόλτα στην Ακρόπολη.

Ανεβήκαμε τη Μακρυγιάννη και σταθήκαμε στο Λόφο της Ακρόπολης. Το ενδιαφέρον του εστιαζόταν αποκλειστικά στην ιστορία της Αρχαίας Ελλάδας κι έτσι αναγκάστηκα να γίνω η ξεναγός του. Επόμενη στάση το Ηρώδειο. Αφού του εξήγησα την αξία του θεάτρου αυτού, τόσο από ιστορικής όσο και από μουσικής πλευράς, του πρότεινα να σκεφτεί το ενδεχόμενο μιας συναυλίας στο Ηρώδειο. Μου ανταπάντησε πως δεν νομίζει ότι είναι τόσο καλός και τόσο γνωστός ώστε να εμφανιστεί σε έναν τόσο ιερό χώρο. Παρ' όλα αυτά, δεσμεύτηκε να το ξανασκεφτεί.

Κι έτσι όπως τον αποχαιρετούσαμε, κάπου εκεί κοντά στο Θησείο, με φόντο την Ακρόπολη, μια σκέψη πέρασε από το νου μου... Κι όμως, πριν από μια βδομάδα, κάποιοι Έλληνες «πατριώτες» με έκαναν να αισθανθώ ντροπή, ξεστομίζοντας τη φράση «είμαι Ελληνίδα», και να που σήμερα ένας Ινδός που ήρθε για να επισκεφτεί τους Πακιστανούς και Ινδούς μετανάστες της Ελλάδας μού ξύπνησε, διά της οσμώσεως, το συναίσθημα αυτό της θαλερής περηφάνιας για τη χώρα μου...

Α ναι, δεν πρωτοτυπώ, αυτή είναι με λίγα λόγια και η ιστορία της Ελλάδας. Ποτέ δεν κινδύνεψε, μήτε και κινδυνεύει από τους άλλους, τους ξένους, τους αλλότριους, τους μετανάστες, λαθραίους ή μη... μονάχα από εμάς τους ίδιους κινδύνεψε και κινδυνεύει, τους πάρα πολύ Έλληνες.

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ