Πέρσι το καλοκαίρι ο Γιώργος Κορρές και οι συνεργάτες του, διαπιστώνοντας την ανάγκη των νέων παιδιών να έρθουν σε επαφή με τον τρόπο λειτουργίας και τις διεργασίες μιας κανονικής εταιρείας, πήραν την απόφαση να προχωρήσουν σε μία μάλλον ασυνήθιστη κίνηση για τα ελληνικά εταιρικά δεδομένα και να διοργανώσουν ένα πρωτοποριακό «φοιτητικό εργαστήρι». Για τον λόγο αυτό απηύθυναν ανοιχτή πρόσκληση σε φοιτητές από έξι πανεπιστημιακές σχολές με αντικείμενο που συνδέεται με κάποιες από τις βασικές λειτουργίες της εταιρείας.
Οι συμμετοχές ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Στο κάλεσμα απάντησαν περίπου 400 φοιτητές από το Πάντειο Πανεπιστήμιο, τη Φαρμακευτική, την Ιατρική, τους Χημικούς Μηχανικούς και το Οικονομικό, οι οποίοι ξεναγήθηκαν για δύο ημέρες στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στα Οινόφυτα. Από αυτά τα παιδιά έπρεπε να προκριθούν 30 (στην πορεία έφθασαν περίπου τα 40, αφού για τις ανάγκες συγκεκριμένων πρότζεκτ προστέθηκαν αρχιτέκτονες και γραφίστες) για να πάρουν μέρος στο Korres University Lab. «Κάναμε ένα ανοιχτό πλαίσιο με ερωτήσεις πάνω στις μουσικές που τους αρέσουν, στα μέρη της Αθήνας που προτιμούν κ.λπ. Ήταν πολύ δημιουργικό. Άλλοι έφεραν βιντεάκια, άλλοι έγραψαν ποιήματα, άλλοι έφτιαξαν βιβλίο, άλλοι απάντησαν σε δέκα γραμμές. Μολαταύτα, βγήκε μια τρομερή ενέργεια, νιώθω ότι ήμασταν πολύ τυχεροί» εξηγεί για τη διαδικασία επιλογής ο Γιώργος Κορρές. «Στην τελική επιλογή έπαιξε ρόλο η προσωπική ποιότητα του καθενός. Σε κάποιες περιπτώσεις ήταν μία έξυπνη φράση ή μια λέξη ή η ενέργεια που έβγαζαν. Άλλα κριτήρια ήταν η κουλτούρα τους ή τα ταξίδια που είχαν κάνει. Όλα τα παιδιά είχαν κάτι μοναδικό που έκανε τη διαφορά».
Τα παιδιά που επιλέχθηκαν κλήθηκαν να διαλέξουν κάποια (ή ακόμα και όλες) από τις τρεις διαφορετικές ενότητες του Uni Lab: «Ανάπτυξη νέων προϊόντων», «Concept store για παγκόσμιο μαγαζί Korres» και «Aνάπτυξη digital στρατηγικής». Πάνω σε αυτές δούλεψαν σε ομάδες για περίπου έξι μήνες, παίρνοντας μια ιδέα από τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι εταιρείες σήμερα, και ανταποκρίθηκαν. «Τα παιδιά αυτά μας ενέπνευσαν. Οι ιδέες που πρότειναν είναι σχεδόν όλες βιώσιμες, δηλαδή μπορούν να βγουν στην αγορά. Τους έχω υποσχεθεί ότι θα βγάλουμε πράγματα από αυτές και στο packaging θα το γράψουμε κιόλας. Τι να πω, μακάρι αυτά τα παιδιά να ήταν συνεργάτες μας. Δεν έχουμε τη δύναμη να τους προσλάβουμε όλους, αλλά με κάποιους ήδη ξεκινήσαμε και σίγουρα σε αυτούς θα προστρέξουμε, αν χρειαστούμε μελλοντικά καινούργιο συνεργάτη» λέει με σιγουριά ο Γιώργος Κορρές.
Πώς όμως βίωσαν τα ίδια τα παιδιά την εμπειρία του Uni Lab; Ο Ευάγγελος Μπάος, φοιτητής της ΑΣΟΕΕ, είναι ξεκάθαρος: «Ήταν μια ευκαιρία να κάνεις ένα internship σε μία εταιρεία που έχει ήδη επιτυχία, που είναι ελληνική, να δεις την αγορά εκ των έσω και να αποφασίσεις καλύτερα τι θες να κάνεις στο μέλλον. Ως εμπειρία ήταν πολύ ενδιαφέρουσα, πιεστική, αλλά, από την άλλη, και πολύ ευχάριστη». Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και η Άννα Αποστολοπούλου, φοιτήτρια Ιατρικής: «Μου άρεσε γιατί ήταν μία πολύ διαφορετική εμπειρία από αυτές που βιώνουμε στη σχολή. Είχα τη δυνατότητα να συνεργαστώ με παιδιά από άλλες σχολές, που γνώριζα για πρώτη φορά και με τα οποία έπρεπε να δέσουμε γρήγορα και να βγάλουμε ένα κοινό αποτέλεσμα». Όσο για το αν θα το ξαναέκαναν, η Λιούμπη Καραγεώργου, φοιτήτρια στο τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Πάντειου Πανεπιστημίου, είναι κάτι παραπάνω από σαφής: «Ναι, σίγουρα. Δεν νομίζω ότι έχασα κάτι, ούτε χρόνο, ούτε τίποτα. Μόνο κέρδισα πράγματα».
Το Korres Uni Lab 2013 ολοκληρώθηκε την περασμένη Παρασκευή με μία μεγάλη γιορτή στο BIOS, όπου τα παιδιά πραγματοποίησαν τις επίσημες παρουσιάσεις τους και αξιολογήθηκαν με όρους βιωσιμότητας, πρωτοτυπίας και πληρότητας της παρουσίασης. Ποια είναι, όμως, η γεύση που άφησε στον Γιώργο Κορρέ αυτή η πρώτη προσπάθεια; «Εμείς πιστεύουμε ότι πήγε τόσο καλά που νομίζω –και το εύχομαι– πως θα γίνεται για τα επόμενα είκοσι χρόνια».
=====
σχόλια